یخساز های حبه ای

با انواع یخ سازهای حبه ای هیمورا آشنا شوید دیدگاه بگذارید

با انواع یخ سازهای حبه ای هیمورا آشنا شوید

انسان از زمان پیدایش و گذشته های دور تا به امروز هرزمان در پی یافتن منبعی برای ایجاد هوای خنک و سرمای لازم برای نگهداری مواد غذایی خود بوده است. این نیاز خصوصا در فصول گرم سال بیشتر به چشم می خورد برهمین اساس در گذشته ها، انسان از چاه های آب یا غارهای تاریک و سرد و یا یخچال های طبیعی به عنوان یک دستگاه سرماساز استفاده نموده است. بعد از رخداد انقلاب صنعتی و بوجود آمدن دستگاه های مکانیکی بشر دست به ساخت مخزن های یخ دار نمود که با کمک نفت و گاز عملیات سرمایشی و تولید یخ را انجام می دادند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، همچنین کشف موادی که دارای قابلیت تبادل حرارتی بالا بوده و مواد مبرد دستگاه های امروزی یخچال، فریزر و یخ سازها طراحی و ساخته شدند. در این مقاله به بررسی یخساز های حبه ای می پردازیم.

اولین دستگاه های تولید یخ همان یخچال ها می باشند که برای بیشتر برای حفظ و نگهداری مواد غذایی و آب و نوشیدنی های خنک مورد استفاده قرار گرفتند. لذا با گذشت زمان و گسترش صنایع مختلف و افزایش جمعیت بشرو میزان نیاز بالا به مصرف یخ، اقدام به ساخت تجهیزات جداگانه یخ سازی نمودند. این نیاز و احتیاج به جهت گسترده شدن دانش انسان در زمینه های مختلف بوجود آمد. به طوری که امروزه کمتر صنایعی وجود دارد که حداقل از یک نوع سیستم سرمایشی استفاده ننماید.

یخساز های حبه ای

یخ سازهای حبه ای هیمورا

دستگاه یخ ساز حبه ای، یخ هایی به شکل مکعب تولید می کند. این یخ ها بیشترین مصرف را برای موارد خوراکی دارند که می تواند در خنک کردن مایعات، آب ، انواع نوشیدنی ها و شربت ها مورد استفاده قرار گیرند. این یخ سازها در بسیاری از مراکز رستورانی، فست فودها، کافی شاپ، آب میوه فروشی ها، تالارهای پذیرایی و محیط خانه قابلیت کاربری دارند.

یادآوری این نکته حائز اهمیت است که گروه صنعتی هیمورا به عنوان یک تولید کننده صنعتی علاوه بر یخساز های حبه ای انواع دیگر دستگاه های یخ ساز پولکی، پودری و قالبی را تولید می نماید. شرکت کلیه تجهیزات این دستگاه ها را ساخته و در کارخانه تولید می نماید. هیمورا به عنوان یک شرکت تولیدی و بازرگانی سازنده انواع سیستم های حرارتی و برودتی، تجهیزات وابسته به صنایع لبنیاتی و دامداری، کلیه تجهیزات آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها و اکثر خطوط تولید در زمینه های مختلف می باشد. این شرکت با پشتوانه علمی و تجربی بالا تمام محصولات تولیدی را مطابق با استانداردهای کیفیت محصول جهانی و معتبر به دست مشتریان و مصرف کنندگان می رساند.

اجزای سازنده یخساز های حبه ای

آشنایی با قسمت های مختلف یک دستگاه و نوع اجزای مورد استفاده در دستگاه یخ ساز، خریداران و کاربران را در انتخاب و داشتن اطلاعات لازم درباره استفاده از دستگاه را بالا می برد. دستگاه یخ ساز حبه ای هیمورا دارای سیستم برودتی است که شامل کندانسور، یک بخش اصلی به نام کمپرسور و اواپراتور می باشد. وظیفه عمده کمپرسور که اساس ترین بخش هر دستگاه یخ ساز بوده جمع آوری و متراکم نمودن گاز مبرد مورد استفاده در یخ ساز می باشد.

این گاز زمانی که متراکم می شود تبدیل به مایع شده و به داخل کندانسور انتقال پیدا می کند. نوع کمپرسورهای مورد استفاده شرکت هیمورا از نوع کمپرسورهای پیستونی، اسکرال یا سانتریفیوژی می باشد. دومین جزء یخساز های حبه ای خنک کننده یا کندانسور می باشد که دمای گاز فریون را پایین آورده و آن را به اواپراتور می فرستد. کندانسورهای به کار رفته در یخ سازهای هیمورا از دو نوع هوایی و آبی بوده که بسته به شرایط آب و هوایی هر منطقه قابل استفاده می باشند. اواپراتور قطعه است که تبادلات حرارتی در آن انجام گرفته و با سرد نمودن آب، آن را تبدیل به یخ می نماید.

زمانی که مبرد گرمای آب را می گیرد خود تبدیل به گاز شده و دوباره به سمت مخزن کمپرسور هدایت می شود. مبردها گازهایی هستند که قابلیت تبخیر و میعان بالایی دارند و به سرد و گرم شدن تبدیل به مایع و بخار می گردند. برای بالا بردن میزان تبادل حرارتی دستگاه جنس لوله های اواپراتور را از مس می سازند که فلزی با هدایت حرارتی بسیار بالا می باشد.

یخساز های حبه ای

انواع یخ سازهای حبه ای هیمورا

یخ سازهای حبه ای را می توان براساس کاربردها در محیط های مختلف نام گذاری نمود و یا مطابق با ظرفیت تولید یخ، آنها را تفکیک نمود.

  • یخ سازهای حبه ای خانگی، رستورانی، کافی شاپی و صنعتی
  • یخ ساز حبه ای 700 کیلوگرم
  • دستگاه یخساز های حبه ای  40 کیلوگرم
  • دستگاه یخ ساز رستورانی 400 کیلوگرم
  • دستگاه یخ ساز صنعتی 1000 کیلوگرم
  • دستگاه یخ ساز حبه ای 180 کیلو گرم
  • دستگاه یخ ساز خانگی حبه ای 11 و 13 کیلوگرم

یخ سازهای حبه ای هیمورا تماما از جنس ورق استنلی استیل ساخته شده اند که نوعی فلز بسیار مقاوم در برابر زنگ زدگی بوده و امکان خوردگی و سایش آن وجود ندارد. استنلس استیل نگیر یکی از متریال های مورد تایید وزارت بهداشت و استاندارد برای ساخت لوازم و تجیهزات مربوط به صنایع غذایی می باشد. یخ سازهای حبه ای به شکلی طراحی شده اند که یخ هایی کاملا شفاف و بلوری تولید می کنند.

سازندگان یخساز های حبه ای  آن را مجهز به قالب های مکعبی می نمایند اما برخی از سازندگان مطابق سلیقه خود قالب هایی در طرح ها و مدل های دیگر نیز به دستگاه اضافه می کنند. سیستم یخ سازی دستگاه های یخ ساز حبه ای همیورا به شکل کاملا اتوماتیک عمل نموده با وصل نمودن دستگاه به آب تصفیه شده خالص و برق شروع به یخ سازی می نماید.

یخ سازهای حبه ای مجهز به پمپ الکتروژنی می باشند که بعد از اتمام کار یخ سازی آب باقی مانده در دستگاه را تخلیه می نمایند و این عمل از رسوب گیری و ماندگی آب در دستگاه جلوگیری کرده و همیشه آب تازه در داخل یخ ساز موجود باشد.

مزیت های یخساز های حبه ای هیمورا

  • به کار بردن یخ ساز موجب کاهش مصرف انرژی می شود.
  • همیشه یخ بهداشتی و استاندارد در اخیتار می باشد.
  • سبب بالا رفتن راندمان کاری در محیط های صنعتی می گردد.
  • به شکل اتوماتیک عمل نموده و نیازی به اپراتور ندارند.
  • یخساز های حبه ای دارای بدنه ای از جنس استیل ضد زنگ و بادوام می باشند.
  • این دستگاه ها تحت لیسانس OEM ایتالیا ساخته و تولید می گردند.
  • کلیه مراحل طراحی و تولید یخ سازهای حبه ای مطابق با الزامات استاندارد ISO 9001 می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *