نقش برجسته یخسازهای قالبی در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها

یخسازهای قالبی: نقش برجسته در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها 2

یخسازهای قالبی از سری تجهیزات تولید یخ‌ هستند که نقش بسیار پر رنگی در تداوم کار صنایع مختلف داشته‌اند. موضوع تاثیر این نوع یخ‌ها بر کارایی و بهره‌وری انواع مشاغل و ارگان‌ها از جمله موارد بررسی شده داخل این متن است. موضوعاتی مانند اینکه یخ‌های تولیدی با این تجهیزات به چه صنایعی کمک می‌کنند و همچنین اهداف اقتصادی پشت پرده آن‌ها چیست؟ از دیگر مواردی است که به تفضیل به آن‌ها پرداخته خواهد شد. شاید از افرادی باشید که به دنبال شروع کسب و کاری قدرتمند است و کاملا دغدغه اقتصادی دارید. پیشنهاد می‌کنیم، به تمامی فرصت‌ها و چالش‌های ذکر شده در این مقاله توجه داشته باشید. رویکرد کاملا اقتصادی این مطلب، شما را در جریان بازار کار و اهداف صنعت یخسازی قرار خواهد داد. امیدواریم مطالبی که بیان می‌شود، چارچوب منظم و کاملی از دنیای تولید یخ و شاخه‌های مرتبط با آن در اختیار خوانندگان قرار دهد. در پایان متن و در قسمت نظرات می‌توانید هر نوع پیشنهاد یا راهکاری که بتواند در زمینه تولید و فروش اقتصادی یخ، سازنده باشد، ارائه دهید.

مقدمه

در عصر کنونی، پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است. از مهمترین این پیشرفت‌ها باید به تکنولوژی تولید یخ‌های بزرگ اشاره کرد. صنعت یخسازی به عنوان یکی از زمینه‌های رو به رشد، توانسته تاثیر خود را در کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی بسیاری از مشاغل و صنایع مختلف نشان دهد.

از جمله تجهیزاتی که بیشترین تاثیر را در فرآیند تولید یخ داشته است، یخساز صنعتی قالبی است. این تجهیزات به عنوان دستگاه‌های غول پیکر تولید یخ توانسته‌اند، به نیازهای مختلف انواع صنایع و کاربردها پاسخ دهند. اینکه این نیازها چگونه برآورده می‌شوند؟ چه قابلیتی در این تجهیزات وجود دارد که آن‌ها را به مرد میدان رقابت‌های سخت یخسازی تبدیل کرده است؟ موضوعاتی است که در ادامه به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

یخساز قالبی بیشتر بخوانید: یخساز قالبی 24 قالب

یخساز قالبی هیمورا دستگاهی است که برای تولید یخ در ابعاد صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد. ظرفیت این دستگاه ها از 20 قالب تا 300 قالب بوده و ...

یخساز قالبی: انقلاب اقتصادی سرد در تاریخ تولید یخ

همواره در صنعت، نیاز بالایی به یخ‌های حجیم و بزرگ وجود دارد. در حال حاضر، این نیاز با شناخت فواید گسترده یخ و نیز بدلیل بوجود آمدن مشاغل و صنایع مختلف، بسیار افزایش یافته است.

مرزهای استفاده از یخ، با ایجاد روش‌ها و راهکارهای نوین جابجا شده است؛ بگونه‌ای که امروزه گستره این استفاده را در صنایع مرتبط با مواد غذایی تا صنعت ساختمانی و عمرانی شاهد هستیم.

یکی از بهترین تجهیزاتی که نقش بسیار پررنگی را در دنیای تولید یخ ایفا کرده، به “یخساز قالبی” معروف است.

یخسازهای قالبی، نقطه آغازی برای تشکیل یخ با ابعاد مستطیل شکل هستند. فرآیند ساخت قطعات بزرگ یخ با این دستگاه وارد مرحله جدیدی شده است. این تجهیزات غول‌آسای یخسازی، می‌توانند در هر 12 ساعت تعداد زیادی یخ در قالب‌های بزرگ مستطیلی تولید کنند. طول این یخ‌ها از 0.5 متر تا 1 متر هم می‌رسند.

با این تجهیزات عظیم در واقع شما با کارخانه و مرکز یخسازی سروکار دارید که می‌توانید در هر روز نیازهای بالایی از صنایع مختلف را در سریعترین زمان ممکن برآورده کنید.

یخ‌های ساخته شده با این تجهیزات، می‌توانند هم برای مصارف بهداشتی و هم مصارف غیر بهداشتی استفاده شوند. پر واضح است که بازارهای هدف بسیاری به سمت این نوع یخ‌ها کشیده خواهند شد.

آنچه که اهمیت دارد این است که چگونه می‌توان از قابلیت یخسازی این تجهیزات در بهبود فرآیندها و سیستم‌های مختلف استفاده کرد؟

یخسازهای قالبی

پایگاه یخسازی در خدمت پویایی صنعت

امروزه نقش محوری یخسازهای قالبی در تحول صنعتی بر کسی پوشیده نیست. جواهری کارآمد و مقرون به صرفه، که توانسته پرچمداری کامل عرصه یخسازی بزرگ را در اختیار بگیرد. این تجهیزات با قابلیت فراهم کردن یخ در ظروف قالبی و با رعایت دقیق مشخصات فنی، تجربه تولید یخ با استفاده از آب را به سطح کاملاً جدیدی ارتقا داده‌اند.

در ادامه قصد داریم تا با تعدادی از دلایل، پیشتازی این تجهیزات را در صنعت نشان دهیم.

  • ریتم تازه در صنعت یخسازی

این سری از دستگاه‌ها با داشتن تکنولوژی پیشرفته، قابلیت تبدیل آب به یخ را با سرعت بسیار بالایی دارند. فرآیند یخسازی به گونه‌ای بهینه و سریع انجام می‌شود که در مدت زمان کوتاه، میزان زیادی یخ، با دقت و کیفیت بالا تولید می‌گردد.

عملکرد هوشمند و کاملا اتوماتیک این دستگاه‌ها، به سرعت به تأمین نیازهای یخ صنایع و کسب و کارها کمک می‌کند. خود این امر، بهبود قابل ملاحظه‌ای در بهره‌وری و عملکرد کلی صنعت به وجود آورده است.

  • رودخانه همیشه در جریان یخ

در دل صنایع پویا و نیازهای مداوم، چشمه جوشانی از یخ وجود دارد. دستگاه‌های یخساز قالبی، منبع بی‌پایانی از تازه‌ترین یخ‌ها هستند که دائما در خدمت کسب و کارها و صنایع قرار دارند.

این تجهیزات یخسازی با قابلیت کارکرد به صورت مداوم، همچون رودخانه نقل و انتقال یخ به سیستم‌ها و صنایع مختلف عمل می‌کنند. روی این تجهیزات باید به عنوان منبع ثابت و همچنین سیستم تزریق یخ همیشه حساب جداگانه‌ای باز کرد.

  • دست‌خط یخی: هنر دقت یخساز قالبی

امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی، به نقطه‌ اوج هنر و ظرافت در تولید یخ رسیده‌ایم. راهنمای هنری یخسازی را باید از این تجهیزات آموخت. این دستگاه‌ها علاوه بر سرعت بالا، با قابلیت کنترل دقیق دما و زمان، به کاربر این امکان را می‌دهند تا به بهترین شکل ممکن، یخ باکیفیت و با دقت مطلوب را تولید کنند.

نتیجه این نوع فرآیند، ارائه محصولاتی است که نیازها و توقعات مشتریان را برآورده می‌کند و در نتیجه به رضایت آنها منجر می‌شود.

  • بهداشت در ذره ذره یخ

در دنیای مدرن و پویای امروز که بهداشت و سلامت به یکی از ارکان اصلی زندگی تبدیل شده است، همواره نیاز به تجهیزات یخساز بهداشتی وجود دارد.

یخسازهای قالبی، یخ تمیز و عاری از هر نوع آلایندگی تولید می‌کنند. به این ترتیب کمترین شانسی برای انتقال باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا وجود نخواهد داشت. نتیجه این موضوع، اعتماد گروه‌ها و مشاغل بسیاری به این نحوه تولید یخ را در پی دارد. همین موضوع باعث افزایش بهره‌وری در مصرف این نوع یخ‌ها خواهد شد.

کارخانه یخسازی دنیای مدرن تولید یخ و یخسازهای قالبی

پتانسیل رشد اقتصادی تولید یخ‌های قالبی در چه وضعیتی قرار دارد؟

در این قسمت می‌خواهیم تاثیرات یخسازی صنعتی با یک کارخانه متحرک تولید یخ را شرح دهیم.

استفاده از تکنولوژی نوین می‌تواند منجر به بهینه‌سازی فرآیندهای تولید شود. کاهش هدررفت مواد و انرژی و بهینه‌سازی زمان تولید، کاهش هزینه‌های کل برای یک مجموعه تولیدی یخ را به همراه خواهد داشت.

فناوری‌های پیشرفته یخسازی، معمولاً جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران و مشتریان دارد. این امر می‌تواند منجر به جذب سرمایه‌گذاری بیشتر و رشد مالی در این عرصه شود.

مصرف‌کنندگان یخ به دنبال محصولات و خدمات باکیفیت هستند. راهکارهای جدید، آهنربای بازارهای جدید هستند و در نتیجه به فروش بالای یخ و درآمد عرصه یخسازی منجر خواهد شد.

استفاده از روش یخسازی قالبی، به بهبود عملکرد و کارایی بسیاری از شاخه‌ها و فرآیندها کمک کرده است. نتیجه آن، بهبود اقتصادی و مزایای مالی کسب‌وکارها به صورت مستقیم و غیر مستقیم بوده است. راهکارهای اقتصادی تولید یخ، نه تنها در کاهش هزینه‌های انرژی و مواد اولیه تولید یخ مؤثر هستند، بلکه افزایش کیفیت محصولات سایر صنایع و بازده تولید بخش‌ها و ارگان‌های مختلف را نیز به دنبال دارند. اما چگونه؟ با ما همراه باشید.

در ادامه قصد داریم به شما لیستی از پرکاربردترین محل‌های استفاده یخ‌های قالبی را معرفی کنیم.

یخساز قالبی بیشتر بخوانید: یخسازهای صنعتی [ ترفندهای خاص ] تعمیر و نگهداری

صنعت در هر حوزه نیاز به دستگاه های کمکی هست که یکی از آن ها یخساز صنعتی هست که در این مقاله به مشروح به آن پرداختیم

بازارهای همیشه گرم یخ‌های قالبی

سیطره کامل یخ با توجه به فواید چشمگیر آن در جهان امروز مشهود است. این موضوع را از بازارهای مصرف همیشه داغ آن کاملا می‌توان حدس زد. یکی از اهداف اصلی استفاده از یخ، حفظ کیفیت ماده و محصول تولیدی بسیاری از صنایع و فرآیندهاست. در این قسمت می‌خواهیم گزینه‌ها و محل‌هایی که در فهرست دریافت کنندگان و مشتریان همیشگی یخ‌های قالبی قرار دارند، همچنین اهداف استفاده و مزایای اقتصادی آن را به طور کامل توضیح دهیم.

  • بالاخره انتظارها به پایان رسید، قدرت حفظ تازگی تا کجا!!!

یکی از بهترین حالت‌های استفاده از یخ‌های قالبی، زمانی است که مجبور به حفظ کیفیت ماده مستعد خرابی برای مدت طولانی هستیم. درست در جایی که هیچگونه دسترسی به سردخانه و یا وسیله نقلیه یخچال‌دار وجود ندارد. حتی در مواردی که فاصله جابجایی و حمل‌ونقل ماده خراب شدنی زیاد است، این روش، تنها راهکار قابل اعتماد به شمار می‌رود. در بسیاری از اوقات، روش استفاده از یخ به عنوان گزینه خنک سازی، به صرفه‌ترین راه ممکن است.

همچنان که در ادامه توضیح داده می‌شود، این راهکار، مزایای اقتصادی فراوانی در ارتباط با توسعه و گسترش صنایع مختلف بوجود آورده است. نمونه این مزایا عبارتند از:

  • ستون‌های صنعت ماهیگیری را برای همیشه سر پا نگه دارید

یکی از موارد کاربردی یخسازهای قالبی، استفاده آن در بنادر، لنگرگاه‌ها و لنج‌های ماهیگیری است. مکان‌هایی که در آن‌ها تعداد زیادی کشتی‌ صید ماهی وجود دارند. کشتی‌های بندری، یخ‌های موردنیاز خود را از فروشندگان یخ‌های قالبی خریداری می‌کنند. ماهی‌های تازه از دریا صید شده باید در فاصله شکار و انتقال به مراکز توزیع و بازارهای فروش، سالم و تازه نگه داشته شوند. بهترین راه‌حل و به نوعی اقتصادی‌ترین روش برای انتقال سالم و باکیفیت این موجودات آبزی، استفاده از یخ‌های خرد شده حاصل از یخ‌های قالبی است.

یخسازهای قالبی در صنعت شیلات و ماهگیری
  • یخ چگونه به تجارت جهانی صنعت ماهی کمک می‌کند؟

برای پاسخ به این سوال باید نکات زیر را درنظر بگیرید.

نکته اول، امکان تهیه سریع و همیشگی یخ است. شما می‌توانید همه روزه، تعداد بالایی یخ توسط یخسازهای قالبی تولید کنید و آن را در اختیار خریداران و درخواست کنندگان یخ قرار دهید. همچنین چون طی این روش، امکان نگهداری طولانی مدت مواد غذایی دریایی وجود دارد؛ بدین ترتیب افزایش کارایی و بهره‌وری در صید را به همراه خواهد داشت.

نکته دوم، حفظ کیفیت و تازگی ماهی‌ها و سایر آبزیان است. از آنجایی که این فرآیند، کوچکترین تغییری در ساختار ماهی ایجاد نمی‌کند، بنابراین ارزش غذایی ماهی‌ها نه تنها پایین نیامده که حفظ نیز خواهد شد. باید بدانید که خریداران ماهی همواره به دنبال بهترین و باکیفیت ترین نوع ماهی هستند. بدین ترتیب حاشیه سود امنی برای تمام فعالان این عرصه به وجود خواهد آمد.

استفاده از یخ برای حفظ تازگی ماهی‌ها به معنای کاهش هدررفت و ضایعات در طول زنجیره تأمین غذایی است. این امر نیز به نوعی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود. اما از افزایش ارزش افزوده محصولات ماهیگیری نیز نباید غافل شد. ماهی‌های تازه و باکیفیت به قیمت‌های بالاتر عرضه می‌شوند. این مورد نیز می‌تواند به سود قابل توجهی برای تمام زنجیره تأمین منجر شود.

توسعه بخش‌ها و فرصت‌های شغلی جدید، نمونه دیگری از تاثیرات استفاده از یخ در صنعت ماهیگیری و شکار آبزیان است. از جمله این بخش‌ها می‌توان به حمل‌ونقل، انبار، توزیع و فروش ماهی اشاره کرد. این توسعه باعث ایجاد و توسعه کسب ‌و کارهای صنعت شیلات و ماهیگیری، افزایش تولید و بهره‌وری اقتصاد منطقه‌ای می‌شود.

با این روند، امکان صادرات ماهی‌های باکیفیت به کشورهای دیگر نیز فراهم می‌شود. بنابراین می‌توان ماهی‌ها را به بازارهای جهانی عرضه کرده و درآمد ارزی بیشتری را بدست آورد.

یخسازهای قالبی سرمایه گذاری جدید برای صعود به بازارهای جهانی

1-2 گام بلند به سوی افزایش سودآوری در تجارت گوشت

یکی دیگر از موارد اقتصادی استفاده از یخ‌های قالبی، امکان استفاده آن در کشتارگاه‌ها و مراکز ذبح دام و طیور است. لاشه‌های حیوانات گوشتی تازه ذبح شده، کاملا مستعد فاسد شدن است. شما می‌توانید با استفاده از یخ‌های قالبی، جلوی خرابی و افت کیفیت این مواد غذایی را گرفته و مدت زمان نگهداری سالم و با اطمینان آن‌ها را افزایش دهید. از این قابلیت می‌توان برای حمل و جابجایی مواد گوشتی به فواصل و مسافت های طولانی جهت انتقال، توزیع و حتی صادرات این مواد استفاده کرد.

در برخی مواقع امکان دسترسی به سردخانه وجود ندارد. یا حتی امکان نگهداری در سردخانه‌ها میسر نیست و بایستی محصولات سریعا منتقل شوند. تحت چنین شرایطی، می‌توان مواد غذایی گوشتی را در قالب‌های پر از یخ ذخیره کرده و توسط کامیون‌های حمل و نقل به مراکز عرضه، توزیع و فروش مواد غذایی منتقل کرد.

امکان حمل و نقل گوشت تازه به فواصل بیشتر با استفاده از یخ، بازارهای جدید را برای تولیدکنندگان باز می‌کند. افزایش زمان نگهداری گوشت به معنای افزایش زمان عرضه به بازار و بهبود توزیع محصولات است.

قابلیت نگهداری طولانی مدت گوشت، امکان صادرات آن به بازارهای جهانی را نیز افزایش می‌دهد. این موضوع به ارزش افزوده بیشتری برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان انواع فرآورده‌های گوشتی منجر خواهد شد.

تکنولوژی یخسازی به عنوان یک عامل اساسی، نقش غیر قابل انکاری در بهبود سودآوری صنعت گوشت دام و طیور بر عهده دارد. از افزایش مدت زمان نگهداری گوشت تا کاهش هدررفت و ایجاد ارزش افزوده، این تکنولوژی تأثیرات قابل توجهی بر این صنعت گذاشته است. افزون بر این، افزایش امکان صادرات به بازارهای جهانی، تجارت گوشت را به سمت بهره‌وری و سودآوری بیشتر هدایت خواهد کرد.

یخسازهای قالبی تحولی شگرف در صنعت نوشیندنی ها
  • پله‌های ترقی اقتصاد در دنیای ساخت و ساز

شاید در ابتدا تنها استفاده یخ‌های قالبی و سیستم‌های تولید این نوع یخ به نگهداری سالم و فروش بی دردسر مواد غذایی محدود می‌شد. اما امروزه پای سایر صنایع نیز به استفاده از یخ، کشیده شده است. در حال حاضر صنعت عمران و سازه یکی از شاخه‌های قدرتمند در زمینه استفاده یخ‌های قالبی به شمار می‌رود. البته باید بدانید که بهترین حالت استفاده این یخ‌ها در این صنعت، نوع خرد شده آن‌هاست.

امروزه بتن حیاتی‌ترین ماده برای تمامی ساخت و سازهاست. قدم اول قبل از احداث تمامی پروژه‌های عمرانی، افزایش کیفیت بتن است. بهترین راه‌حل برای این امر، پایین آوردن دمای بتن تازه ریخته شده با یخ‌های خرد شده خواهد بود. این فرآیند مزایای بی شماری به همراه دارد. با ما همراه باشید.

2-1 چگونه یخ در دنیای سازه، ماجراجویی اقتصادی می‌کند؟

یخ‌های خرد شده، بیشترین استفاده را در پروژه‌های وابسته به بتن‌ریزی به خصوص در هواهای گرم دارند. تحت این شرایط، کیفیت بتن و مقاومت آن بهبود یافته و خطر ترک‌ها و کاهش استحکام به حداقل ممکن می‌رسد. خود این امر باعث کاهش هزینه‌های تعمیرات بعدی می‌شود. همین موضوع به مدیران پروژه، امکان توسعه و مدیریت بیشتر پروژه‌های عظیم ساختمانی و زیرساختی را خواهد داد.

امروزه بهبود کیفیت سازه‌های بتنی با استفاده از یخ، امکان اجرای طرح‌های عظیم و حساس عمرانی را نیز فراهم کرده است. از جمله این طرح‌ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پروژه‌های مهندسی دریا
  • تونل‌ها، سدها، زیرگذرها و پل‌ها
  • تمام ساختمان‌ها و برج‌های بتنی
  • تأسیسات صنعتی، مانند نیروگاه‌ها، کارخانجات، واحدهای پتروشیمی
نگهداری ماهی در یخ

پیش‌نیازها و چالش‌های لازم جهت استفاده از تکنولوژی یخسازی قالبی

شاید در نگاه اول، درآمد شروع یک کار یخسازی تضمین شده باشد. ولی پیش‌نیازها، اقدامات و نکات مهمی وجود دارند که دانستن آن‌ها برای شروع کسب و کارهای از این دست، حیاتی خواهد بود.

  • چارچوب کلی اقدامات اولیه

با توجه به شرایط محیطی و نیازهای فنی برای استقرار یخساز قالبی صنعتی، می‌توان به چالش‌ها و نکات مرتبط با این موارد اشاره کرد.

    •  توجه به زیربنا و محل استقرار دستگاه

یکی از اقدامات اولیه برای نصب و استفاده از یخساز قالبی، در نظر گرفتن سالن سرپوشیده مناسب برای استقرار دستگاه است. این سالن بسته به ظرفیت دستگاه، می‌تواند از 50 تا 200 مترمربع با ارتفاع 6 متر باشد.

از جمله ویژگی‌های دیگر این سالن باید به داشتن زیربنای مناسب و همچنین وجود سیستم تهویه برای خروج هوای گرم اشاره کرد. باید توجه داشت که ایجاد دمای پایین جهت بهره‌وری بالای دستگاه، ضروری است.

مصالح سازه باید مقاومت کافی در برابر تغییرات دما و رطوبت داشته باشند تا از تخریب و آسیب به سازه جلوگیری شود.

این دستگاه‌ها از برق سه فاز برای عملکرد بهینه و تأمین انرژی کافی برای تجهیزات خود استفاده می‌کنند. بنابراین تامین برق مصرفی متناسب با نیاز دستگاه نیز باید در لیست امکانات سوله پیش‌بینی شود.

    • آب، راز بزرگ تولید یخ

به عنوان کسی که قصد دارد حجم بالایی یخ تولید کند، باید آب کافی برای برج خنک کننده دستگاه یخساز تامین شود. با اطمینان از تأمین مداوم و کیفیت مناسب آب، می‌توان از دستگاه یخساز قالبی با کارآیی بالا و طول عمر بیشتر بهره‌مند شد. البته در صورت عدم دسترسی به آب، نیاز به یک مخزن ذخیره سازی آب با ظرفیت کافی وجود خواهد داشت.

به نظر شما چگونه می‌توان با مدیریت مصرف آب، به تداوم و بهره‌وری صنعت یخسازی کمک کرد؟ اگر صاحب کارخانه یخسازی هستید می‌توانید تجربیات گرانبهای خود را در این مورد در قسمت دیدگاه‌ها ارائه دهید.

    • چرا ایجاد آب نمک برای یخسازها یک گام حیاتی است؟

یکی دیگر از مواردی که حتما قبل از استفاده از تکنولوژی یخسازی مورد توجه قرار گیرد، در نظرگرفتن مخازن نگهداری آب نمک است. ایجاد آب نمک، از جمله ضروری ترین موارد جهت جلوگیری از یخ بستن آب ورودی به قالب‌های تولید کننده یخ خواهد بود. هدف ما یخ بستن آب داخل مخزن است؛ نه آبی که قرار است دمای قالب‌ها را پایین بیاورد. اما آیا استفاده آب نمک، می‌تواند دلایل اقتصادی دیگری داشته باشد؟

    • در نظر گرفتن زمان تحویل یخ

یکی از چالش‌های اصلی در زمینه یخسازی، شناسایی دقیق و سریع بازارهای هدف است. یخ‌های تولیدی بلافاصله یا باید به فروش برسند و یا در محل مناسبی نگهداری شوند. در صورت نگهداری این یخ‌ها، باید به فکر ایجاد سوله‌ای مناسب با امکانات در حد سردخانه و با دمای زیر صفر درجه بود.

    • سیستم انتقال یخ

از آنجایی که یخ‌های قالبی، ابعاد بزرگی دارند و همچنین چون نیاز به جابجایی سریع جهت افزایش راندمان کاری است، بایستی یک جرثقیل با قابلیت حمل بالا در سوله وجود داشته باشد.

اما آیا استفاده آب نمک، می‌تواند دلایل اقتصادی دیگری داشته باشد؟
  • چالش‌های بازاری

یکی دیگر از موضوعات قابل توجه در یخسازی به صورت صنعتی، فروش ابعاد بالای یخ بلافاصله پس از تولید است. شاید نگهداری یخ‌ آن هم در ابعاد وسیع، خیلی به صرفه نباشد و نیاز به اقدامات و تمهیدات جداگانه و به طور کلی، هزینه‌های بالا باشد. به همین دلیل شما به عنوان صاحب یک کارخانه یخسازی ملزم به فروش این یخ‌ها آن هم در مدت زمان کم هستید. لذا شناسایی دقیق بازار و مشتریان هدف از جمله کارهای اصلی یک تولید کننده یخ‌های قالبی خواهد بود.

تحقیق جامع بازار برای شناخت نیازها و تقاضاهای بازار باید حتما صورت بگیرد. این تحقیق شامل تجزیه و تحلیل رقبا، شناسایی مشتریان و نقاط فروش مختلف می‌شود.

استفاده از تبلیغات هدفمند بر اساس نیازها و علاقه‌های گروه‌های مختلف مشتریان، جهت داشتن بازار دائمی و پررونق باید صورت بگیرد. در این راستا، تبلیغات آنلاین، رویدادهای تبلیغاتی و تبلیغات محلی می‌تواند بسیار مناسب و کارآمد باشد.

اهمیت سرعت عمل در بازار و توانایی پاسخگویی سریع به نیازهای بازار یخ‌های قالبی نیز از دیگر اقدامات حیاتی خواهد بود.

تعیین نقاط فروش ایده‌آل و مکان‌های مناسب برای عرضه یخ نیز باید در دستور کار این گروه از تولیدکنندگان قرار بگیرد. این خود شامل انتخاب مکان‌های بازاریابی، فروشگاه‌ها و همکاری با توزیع‌کنندگان محلی می‌شود.

سوال سوال

به نظر شما چه موانع و مشکلات دیگری در مسیر تولید یخ‌های قالبی می‌تواند وجود داشته باشد؟ لطفا نظرات و دیدگاه‌های خود را در پایین همین صفحه برای ما ارسال کنید. نظرات شما می‌تواند در بهبود و توسعه صنعت یخسازی کشور بسیار مفید باشد.

رونمایی از یک پیشنهاد جذاب

مهمترین قدم قبل از شروع کار پردرآمدی مانند یخسازی، تهیه دستگاهی با کارایی فوق العاده قوی است. در اینجا می‌خواهیم یکی از بهترین تجهیزات عرصه یخسازی صنعتی را به شما معرفی کنیم. این سیستم تولید سریع یخ‌های قالبی، دستگاه یخسازی با قابلیت تولید 200 قالب در هر 12 ساعت، ساخت صنایع ماشین‌سازی هیموراست. دستگاهی که به معنای واقعی کلمه، از آب، طلای یخی درست می‌کند. دعوت می‌کنیم در جدول زیر تمام مشخصات فنی این سیستم را مشاهده نمایید.

نام دستگاه ابعاد دستگاه انرژی مصرفی حداقل ابعاد تعداد و حجم مخزن آب نمک متراژ سردخانه نگهداری یخ امکان نصب تابلو کنترل مرکزی
یخساز قالبی صنعتی 8 متر در 2.5 متر برق سه فاز 50 کیلووات 20* 8 * 6 متر 2 عدد در حجم 3 تن 30مترمربع دارد
نام دستگاه نوع سالن برای استقرار دستگاه وزن جرثقیل موردنیاز برای تخلیه دستگاه از بار برند کمپرسور جنس قالب‌های یخی عایق حرارتی و برودتی گارانتی و خدمات پس از فروش
یخساز قالبی صنعتی ترجیحا سوله با تهویه مناسب حداقل 10 تن دو برند بیتزر یا DWM گالوانیزه با ضخامت 2 میلیمتر دارد یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش

سوالات متداول

آیا برای ساخت یک کارخانه یخسازی قالبی حتما نیاز به مجوزهای بهداشتی داریم؟

بله البته. برای ایجاد سوله مناسب جهت استقرار دستگاه و تولید یخ و همچنین برای تمامی کارکنان نیاز به تاییدیه‌های بهداشتی است. شما می‌توانید تمام آیین‌نامه‌ها و مقررات بهداشتی در کارخانجات تولید یخ را در لینک سایت بهداشت محیط ایران مشاهده نمایید

آیا راهکار خاصی که بتوان یخ‌های قالبی را خرد کرد، وجود دارد؟

بله. یکی از بهترین راهکارها برای پودر و خرد کردن یخ‌های قالبی استفاده از دستگاه‌های یخ خردکن است. امروزه این دستگاه‌ها با قابلیت پودر کردن 500 تا 1000 کیلوگرم یخ قالبی در ساعت طراحی شده‌اند که نقش بسزایی در امر استفاده یخ در صنعت ایفا می‌کنند.

آیا این شیوه یخسازی می‌تواند به بهبود محیط زیست کمک کند؟

بله البته. مزیت اصلی استفاده از یخ در فرآیند حفظ و نگهداری مواد غذایی است؛ بدین ترتیب میزان ضایعات این مواد ناشی از خرابی و یا افت کیفیت کاهش خواهد یافت و این مقدمه‌ای برای حفظ و بهبود شرایط زیست محیطی است.

در عصری قرار داریم که استفاده از یخ به عنوان گزینه مناسب خنک سازی و حفظ کیفیت ماده، کاملا شناخته شده است. این راهکار در بسیاری از موارد میزان ضایعات و نیز کاهش کیفیت محصولات و مواد غذایی را پایین آورده است؛ نمونه آن در صنایع مرتبط با گوشت دام، طیور و آبزیان دیده می‌شود.
در پاره‌ای از موارد دیگر، هزینه‌های اجرایی و تمام شده پروژه‌ها نیز کاهش می‌یابد. نمونه این موضوع را هم در صنعت ساخت انواع سازه‌های بتنی شاهد هستیم. ورود یخ به این شاخه از صنعت، ضمن بهبود کیفیت نهایی سازه، زمینه توسعه پروژه‌های عمرانی پیچیده، عظیم و حساس را نیز بوجود آورده است.
اما نگاه ما در این مقاله تنها به جنبه‌های مثبت استفاده از یخ‌های قالبی نبود. چالش‌ها، موانع و مشکلاتی که ممکن است از زمان تولید تا فروش این یخ‌ها برای تولیدکنندگان و کارخانه‌داران یخسازی وجود داشته باشد، مورد بحث قرار گرفتند. برای داشتن شغل درآمدی پایدار در عرصه یخسازی صنعتی، نیاز به مدیریت نگهداری و فروش قدرتمندی وجود دارد که داخل مقاله کاملا به آن پرداخته شد.

mr.shaykhlar

سجاد شیخلر

تحصیل در رشته مکانیک سیالات و فارغ التحصیلی در این رشته یکی از رویاهام بود. علاقه مندی بیش از اندازه من به این رشته باعث شد تا در این حوزه مطالعات متعددی داشته باشم؛ صنایع ماشین سازی هیمورا بستری برای ارائه دانشم که حاصل سال ها مطالعه است رو فراهم کرد.

نوشته های من

2 دیدگاه

  1. یخساز قالبی خود ذاتا به دلیل تولید صنعتی صرفه اقتصادی دارد حال شما ترفند هایی برای کاهش هزینه یخساز قالبی ارایه دادید این بی نظیر تره

    جابر قدیمی
  2. یخساز قالبی یکی از غول پیکر ترین دستگاه های بین یخساز ها می باشد توجه داشته باشید که من تجربه کردم باید محل مناسب داشته باشید ولی با وجود یخسازهای هیمورا این صنایع ماشین سازی شرایط را نیز برای شما سهل می کند

    مصطفی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *