معرفی شیر سردکن هیمورا: آمیزه ای از خلاقیت و نوآوری در عرصه لبنیات

معرفی شیر سردکن هیمورا: آمیزه ای از خلاقیت و نوآوری در عرصه لبنیات 10

معرفی شیر سردکن هیمورا به همراه ساختار ویژه آن می‌تواند راهنمای مناسبی برای خریداران و مشتریان این دستگاه از این مجموعه صنعتی باشد. با توجه به جایگاه ویژه‌ای که این تجهیزات در میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان پیدا کرده‌اند، قصد معرفی شیر سردکن هیمورا را داریم. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های منحصر به فرد، انواع، نحوه انتخاب و مزایای استفاده این برند ایرانی می‌پردازیم و در نهایت نکات تکمیلی را برای آگاهی بیشتر شما ارائه می‌دهیم.

اگر در یکی از حوزه‌ها و زمینه‌های نگهداری شیر و یا فرآوری آن فعالیت دارید، شاید کم و بیش با این تجهیزات و نحوه عملکرد آن‌ها آشنایی داشته باشید؛ ولی با این حال با معرفی شیر سردکن هیمورا در خدمت شما هستیم. داخل مقاله نکات مهمی وجود دارد که دانستن آن‌ها برای خرید بهتر و دقیق تر این تجهیزات بسیار مهم است. لذا دعوت می‌کنیم تا انتها ما را با مقاله معرفی شیر سردکن هیمورا همراهی کنید.

مقدمه

صنعت لبنیات یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های زنجیره تامین مواد غذایی در سراسر جهان است. شیر به عنوان یک ماده غذایی مغذی و پرمصرف، نقش کلیدی در تامین سلامتی و تغذیه انسان ایفا می‌کند. با این حال، فسادپذیری بالای شیر، چالش‌های متعددی را برای تولید، نگهداری، توزیع و فرآوری این محصول به وجود می‌آورد.

در این راستا نیاز به راه‌حل‌ سریع و بهینه برای جلوگیری از افت کیفیت شیر است. شیر سردکن به عنوان یکی از تجهیزات ضروری در صنعت لبنیات، نقش حیاتی در حفظ کیفیت و تازگی شیر ایفا می‌کند. این دستگاه با ایجاد محیطی کاملا مستعد نگهداری شیر پس از استحصال، از رشد میکروارگانیسم‌های مضر و فرآیند فساد جلوگیری می‌کند.

اما چرا هیمورا!!!. این گروه باسابقه در این سال‌ها با تولید انواع دستگاه‌های لبنیاتی، رویکرد‌های مهمی در پیش گرفته است. رویکردهایی که کاملا در مسیر شناخت نیازهای مشتریان و در جهت رفع آن‌ها بوده است. یکی از مهمترین حوزه‌هایی که هیمورا به آن وارد شده، مربوط به دستگاه‌های لبنیاتی به ویژه تولید انواع تجهیزات شیر سردکنی است که با هم قصد بررسی آن‌ها را خواهیم داشت.

شیر سردکن بیشتر بخوانید: شیر سرد کن دامداری 2000 لیتر هیمورا

شیر سرد کن دامداری هیمورا، سرد کردن با سرعت بالا و به صورت مداوم، مصرف بهینه ی انرژی، به همراه گارانتی وخدمات پس از فروش معتبر قطعات.

معرفی شیر سردکن هیمورا نماینده اصلی صنعت تولید شیر و لبنیات

تقریبا در هر حوزه‌ای که به نوعی با شیر در ارتباط است، به وجود شیر سردکن نیاز دارد. هیمورا هم دقیقا با همین هدف وارد مسیر تولید این دستگاه‌ها شده است.

اما معرفی شیر سردکن هیمورا چه اهدافی دارد؟ باید بدانید که زنجیره تولید شیر در دامداری‌ها تا عرضه آن در فروشگاه‌های لبنیاتی و حتی فرآوری و تبدیل آن به فرآورده‌های لبنی در کارخانجات، کاملا وابسته به نگهداری باکیفیت شیر هستند.

در همین راستا معرفی شیر سردکن هیمورا باعث رونق و بهبود شرایط کاری حوزه‌های معرفی شده خواهد شد. این دستگاه با قرار گرفتن در صدر تجهیزات ضروری در بخش‌های دامداری، لبنیاتی و مراکز تبدیلی شیر می‌توانند کمک شایانی کنند.

اما این موضوع تنها زمانی میسر می‌شود که شناخت کاملی از این تجهیزات داشته باشید و در جریان مزایا و ویژگی‌های مثبت آن‌ها قرار بگیرید.

شیر سردکن تک مخزن و دو مخزن هیمورا

دلایل ضرورت معرفی شیر سردکن هیمورا به دامداران، لبنیاتی‌ها و کارخانجات فرآوری شیر

شاید در نگاه اول بگویید که شیر سردکن دستگاهی برای نگهداری فقط شیر است؛ ولی این چنین نیست. غیر از شیر، دوغ و مایه بستنی و حتی انواع آبمیوه‌ها از دیگر موادی هستند که امکان نگهداری داخل این دستگاه‌ها را دارند.

معرفی شیر سردکن هیمورا به دامداران از این جهت حائز اهمیت است که این افراد با این تجهیزات به راحتی می‌توانند حجم بالایی از شیر تولیدی روزانه و یا در دو روز مختلف (؟) را ذخیره کنند. البته واضح است که شیر تا ابد نمی‌تواند در دامداری‌ها حفظ شود و بایستی با این دمای خنک جابجا شود.

مقصدهای بعدی شیر، فروشگاه‌های لبنیاتی عرضه دوغ و شیر تازه و نیز بستنی فروشی‌ها هستند. می‌ماند کارخانجات تولید شیر پاستوریزه و هموژنیزه و نیز کارگاه‌ها و کارخانجات تولید انواع مواد لبنی از شیر مانند ماست و پنیر و …. .

نگهداری شیر داخل شیر سردکن قبل از تبدیل آن به فرآورده‌های دیگر، یکی از اصول مهم در کارخانجات لبنی است که باعث می‌شود، مواد حاصله هم بالاترین کیفیت را داشته باشند.

البته نباید از امکان استفاده شیر سردکن هیمورا در رستوران‌ها و کافه‌ها جهت خنک کردن شیر و استفاده در تهیه نوشیدنی غافل شد.

دلایل ضروری استفاده شیر سردکن هیمورا

معرفی گوشه‌هایی از خلاقیت و نوآوری در طراحی و تولید شیر سردکن هیمورا

این قسمت از معرفی شیر سردکن‌ هیمورا را به موضوع بررسی بخش‌ها و قطعات مهم و حیاتی دستگاه اختصاص داده‌ایم. قصد داریم ساختار داخلی یکی از محصولات برجسته هیمورا  را  که در طراحی و تولید آن از خلاقیت و نوآوری‌های متعددی بهره گرفته شده. تحلیل کنیم. ابتدا به معرفي برخی از این موارد به طور تخصصی‌تر مي پردازيم:

معرفی گوشه‌هایی از خلاقیت و نوآوری در طراحی و تولید شیر سردکن هیمورا
  1. سیستم خنک سازی قدرتمند: راه‌حل نگهداری مطمئن

راز نگهداری با کیفیت شیر چیست؟ شیر حتما از لحظه دوشش تا زمان عرضه و فرآوری حتما باید دمای پایینی داشته باشد. دقیقا این موضوع در یک دستگاه شیر سردکن باید رعایت شده باشد.

شیر سردکن بی شباهت به یخچال نیست اما در مقیاس صنعتی. اگر به سیستم سرمایشی یخچال دقت کرده باشید در آن بخش‌های کمپرسور، کندانسور و لوله‌های اواپراتور دیده‌ می‌شود. همین تجهیزات داخل شیر سردکن نیز وجود دارند.

هیمورا در ساخت شیر سردکن ‌های خود از کمپرسورها و کندانسورهای با برندهای معتبر و با راندمان بالا استفاده می‌کند. این امر سبب خنک سازی سریع و عمیق شیر شده و از فساد آن جلوگیری می‌کند.

سیستم خنک سازی قدرتمند: راه‌حل نگهداری مطمئن

استفاده از کندانسورهای لوله و پره در این دستگاه ها، تبادل حرارت را به طور بهینه انجام داده و ضامن خنک سازی مناسب شیر خواهد شد.

اما موضوع خنک سازی نیاز به وجود فضایی ایده‌آل برای نگهداری شیر است. در ادامه معرفی شیر سردکن هیمورا به همین موضوع خواهیم پرداخت.

معرفی شیر سردکن هیمورا نوع مخزن دار
  1. معرفی شیر سردکن هیمورا نوع مخزن دار

هیمورا تمرکز اصلی خود را روی طراحی نوع مخزن دار شیر سردکن ها کرده است. به دلیل اینکه شیر به مدت معینی باید داخل مخزن نگهداری شود، لذا تمام مشخصه‌ها برای نگهداری بهداشتی شیر باید در ساخت آن رعایت شده باشد. از آن گذشته نباید هوای سرد داخل مخزن به بیرون منتقل شود.

یکی از دلایل معرفی شیر سردکن هیمورا دقیقا به قابلیت ساخت این دستگاه با رعایت موارد مذکور دارد. این تجهیزات دارای مخزن با ویژگی‌های طراحی مناسب هستند. اگر نگاهی به ساختار مخزن بیاندازید، متوجه خواهید شد که این مخزن به صورت دو جداره ساخته شده است که در بین جداره‌های آن لوله‌های اواپراتور قرار گرفته است. این لوله‌ها به راحتی می‌توانند برودت موردنیاز را به ماده داخل مخزن انتقال دهند.

عایق بندی اصولی با استفاده از پلی یورتان تزریقی نیز یکی از مواردی است که باعث شده در این قسمت از معرفی شیر سردکن هیمورا به آن بپردازیم. این عایق سبک و کم وزن است و لذا باعث می‌شود وزن کلی دستگاه هم پایین بیاید.

عایق‌بندی دقیق مخزن و لوله‌ها در شیر سردکن ‌های هیمورا، از هدر رفت سرما و افزایش مصرف انرژی دستگاه جلوگیری می‌کند.

اما معرفی شیر سردکن هیمورا از لحاظ جنس بدنه داخلی و خارجی آن شامل چه مواردی می‌شود؟

کلیه قسمت های داخلی مخزن که در تماس با شیر است از استیل ضد زنگ و خوردگی با نام گرید 304 ساخته شده است؛ این امر ضامن حفظ بهداشت و کیفیت شیر و همچنين افزایش طول عمر دستگاه می‌شود. البته جداره بیرونی آن نیز با استیل 430 طراحی می‌گردد.

  1. سیستم همزن کمکی ویژه به سیستم برودتی شیر سردکن

به معرفی شیر سردکن هیمورا با بررسی سیستم همزن آن ادامه می‌دهیم. باید گفت که نگهداری شیر تنها در دمای پایین کافی نیست و ممکن است شکل ظاهری آن در اثر راکد ماندن، دچار تغییر شود. شیر باید در این مدت، به آرامی حرکت داشته باشد. به همین منظور هیمورا در ساخت این دستگاه‌ها از سیستم همزن نیز استفاده کرده است.

الکتروموتورهای گیربکس دار به کار رفته در شیر سردکن‌ هیمورا، قدرت و گشتاور لازم را برای همزدن یکنواخت شیر در تمام نقاط مخزن فراهم می‌کنند.

پره های همزن با طراحی خاص نیز از مشخصه‌های دیگر شیر سردکن هیموراست. پره های همزن در این دستگاه ها به گونه‌ای طراحی شده اند که شیر را به طور کامل مخلوط کرده و از ته نشینی چربی شیر، جلوگیری می‌کنند.

سیستم همزن کمکی ویژه به سیستم برودتی شیر سردکن
سیستم کنترل و نمایش دما
  1. سیستم کنترل و نمایش دما

استفاده از ترموستات الکتریکی تنظیم دمایی دقیق یکی دیگر از دلایل پرداختن به معرفی شیر سردکن هیمورا است. ترموستات های به کار رفته در شیر سردکن ‌های هیمورا از دقت بالایی برخوردار بوده و دمای شیر را به طور دقیق و مستمر کنترل می‌کنند. با استفاده از این ترموستات، می‌توان دمای دلخواه شیر داخل مخزن را به طور دقیق تنظیم نمود.

پس از رسیدن دما به میزان موردنظر، دستور توقف به بخش برودتی داده خواهد شد. این یعنی لازم نیست که شیر سردکن به طور مداوم کار کند. در این صورت در مصرف انرژی دستگاه نیز صرفه جویی خواهد شد.

  1. قدمی بسیار مهم در تخلیه راحت شیر

یکی از مهمترین مزیت‌های معرفی شیر سردکن هیمورا، شناخت دقیق قسمت‌های مختلف این دستگاه است. یکی از این قسمت‌های بسیار مهم، بخشی است که به تخلیه شیر از داخل مخزن مربوط می‌شود.

معرفی شیر سردکن هیمورا در این بخش را با شیر تخلیه پروانه‌ای کلاجی به پایان می‌رسانیم. این نوع شیر تخلیه، برداشت راحت تر شیر را بدون نیاز به بازکردن مداوم درب مخزن امکان پذیر می‌کند. همچنین، ضامن دار بودن این شیرها، از باز شدن ناخواسته آن در اثر برخورد جلوگیری می‌کند.

قدمی بسیار مهم در تخلیه راحت شیر
جابجایی دستگاه در کمتر از چند ثانیه
  1. جابجایی دستگاه در کمتر از چند ثانیه

البته معرفی شیر سرکن هیمورا شامل موضوع مهمی هم می‌شود و آن استفاده از چرخ های با کیفیت برای جابجایی آسان دستگاه است. چرخ های به کار رفته در شیر سردکن ‌های هیمورا از کیفیت بالایی برخوردار بوده و جابجایی و حمل و نقل و حرکت دستگاه را به آسانی امکان پذیر می‌کنند.

مهمترین مزایای معرفی شیر سردکن هیمورا در یک نگاه

تا بدین جا شاید در لابلای مطالب گفته شده، اثرات مثبت معرفی شیر سردکن هیمورا را فهمیده باشید؛ از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نگهداری شیر با کیفیت بالا بدون تغییر در ماهیت اصلی آن
  • استفاده از بهترین قطعات در ساختار دستگاه با در نظر گرفتن تمام نیازهای مشتریان
  • رعایت استانداردهای بهداشتی در ساخت مخزن: استفاده از بهترین جنس استیل با گرید 304 که مناسب مواد غذایی و لبنی است.

اما غیر از این موارد، مزیت‌های دیگری نیز وجود دارند. با ما همراه باشید.

شیر سردکن بیشتر بخوانید: معرفی شیر سردکن گاوداری ! دامداران چگونه عمر شیر را افزایش می دهند؟

این مقاله به معرفی شیر سردکن گاوداری و انواع مختلف آن می‌پردازد، نگران نباشید که بهترین انتخاب کدام است؟ به پاسخ مناسب خواهید رسید. مزایا و معایب شیرسردکن بررسی خواهد شد.

  • تولید در انواع ظرفیت‌ها

یکی از نکات مهمی که باید در معرفی شیر سردکن هیمورا به آن بپردازیم، امکان تولید این دستگاه در انواع ظرفیت‌هاست. هیمورا این تجهیزات را در لیتراژهای 100 لیتر تا حدود 2000 لیتر تولید می‌کند که می‌تواند طیف وسیعی از مشاغل و کسب و کارهای تولید، عرضه و فرآوری شیر را تحت پوشش خود قرار دهد.

ظرفیت این مخزن‌ها بر حسب لیتر بوده و متناسب با نیازهای مختلف، از حجم‌های کم تا ظرفیت‌های بالا قابل انتخاب است.

البته لازم به ذکر است که نوع مخزن دار می‌تواند تا حدود 2000 لیتر در این مجموعه تولید شود؛ ولی ظرفیت‌های بالاتر از 2000 لیتر نیز امکان طراحی دارند که با نام “پلیت کولر” شناخته می‌شوند. جهت اطلاع از شیر سردکن ‌های پلیتی می‌توانید هم اکنون با کارشناسان فنی هیمورا تماس حاصل کنید.

  • گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی طولانی مدت و خدمات پس از فروش مناسب، نشان دهنده کیفیت و اعتبار شرکت تولید کننده است. تمام دستگاه های ساخت هیمورا دارای یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش هستند که خیال مشتریان را از بابت کیفیت و پشتیبانی محصول راحت می‌کند.

نماینده اصلی تولید انواع شیر سردکن لبنیاتی همیورا

معرفی انواع شیر سردکن‌ هیمورا

در این قسمت از معرفی شیر سردکن‌ هیمورا به انواع مدل‌های قابل ساخت در این مجموعه صنعتی خواهیم پرداخت. در حال حاضر شیر سردکن‌ های تک مخزن و دو مخزن از جمله رایج ترین مدل‌های هیمورا هستند که از لحاظ قطعات به کار رفته و نیز عملکرد، دقیقا مشابه هم‌اند.

شیر سردکن هیمورا نوع تک مخزن و دو مخزن، کدامیک طرفداران بیشتری دارند؟

به معرفی شیر سردکن هیمورا در طرح‌های تک مخزن و دو مخزن ادامه می‌دهیم. نوع دو مخزن و یا دو قلو دقیقا دو دستگاه تک مخزن است. به عبارتی از تمام بخش‌ها و قطعات، به تعداد 2 تا در این مدل وجود دارد.

اینکه کدام مدل مناسب تر است کاملا به نیاز و بودجه شما مربوط می‌شود. مسلما بالا رفتن تعداد مخزن، افزایش هزینه را در بر دارد؛ ولی این موضوع بی دلیل هم نیست. در ادامه به آن بیشتر خواهیم پرداخت.

شیر سردکن هیمورا نوع تک مخزن و دو مخزن، کدامیک طرفداران بیشتری دارند؟

جدول مقایسه انواع شیرسردکن هیمورا

جدول زیر می‌تواند باعث شناخت بهتر مدل‌های شیر سردکن هیمورا شود.

ویژگی شیر سردکن تک مخزن شیر سردکن دو مخزن
تعداد موتور سرمایشی 1 عدد 2 عدد
سیستم همزن با الکتروموتور گیربکس دار 1 عدد 2 عدد
شیر تخلیه کلاجی 1 عدد 2 عدد
ترموستات دیجیتالی 1 عدد 2 عدد

معرفی شیر سردکن هیمورا کاملا براساس نیاز مشتری: راهنمای انتخاب شیرسردکن مناسب

انتخاب شیرسردکن مناسب، با توجه به نیاز و ظرفیت موردنظر شما انجام می‌شود. در اینجا به برخی از نکات مهم در انتخاب شیرسردکن اشاره می‌کنیم:

  1. حتما ظرفیت مخزن را در نظر داشته باشید

ظرفیت مخزن را با توجه به حجم شیر تولیدی خود انتخاب نمایید. جدول زیر به عنوان راهنما می‌تواند مفید باشد.

البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که شاید در آینده بخواهید کسب و کار خود را توسعه دهید. مثلا اگر فروشگاه لبنیاتی شما کوچک و محلی است و می‌خواهید در آینده آن را به یک فروشگاه بزرگ ارتقاء دهید. در این صورت از همان ابتدا انتخاب دستگاه‌های با ظرفیت بالاتر می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

ردیف میزان تولید شیر روزانه ظرفیت مخزن پیشنهادی
1 کمتر از 100 لیتر 150  تا 200 لیتر
2 100 تا 200 لیتر 300  تا 500 لیتر
3 200 تا 500 لیتر 500 تا 1000 لیتر
5 بیش از 500 لیتر بر اساس نیاز و مشاوره

توجه: این جدول صرفاً جهت راهنمایی است و ظرفیت نهایی با توجه به شرایط خاص شما ممکن است تغییر کند.

گروه صنعتی هیمورا
  1. انتخاب موتور سلیقه‌ای نیست؛ به توصیه کارشناسان دقت کنید.

در هنگام معرفی شیر سردکن هیمورا نکته مهمی فراموش شد. این تجهیزات بسته به شرایط کاری می‌توانند با موتورهای تک فاز و یا سه فاز عرضه شوند.

برق مصرفی تمام شیر سردکن‌ های هیمورا (چه تک موتور و چه دو موتور) تا ظرفیت 2000 لیتر به صورت تکفاز است. دستگاه‌های با ظرفیت بیشتر از 2000 لیتر از برق سه فاز استفاده می‌کنند.

اما مورد اشاره شده، تنها برای شرایط عادی است. در صورتیکه نیاز به قدرت سرمایشی بالاتری باشد در این صورت برق سه فاز حتما نیاز خواهد بود. مثلا در نظر بگیرید که هدف از استفاده دستگاه، نگهداری مایه بستنی در ظرفیت بالاتر از 1500 لیتر است؛ در این صورت حتما به برق سه فاز احتیاج خواهید داشت.

نکته مهم این است که نوع برق مصرفی (تک فاز یا سه فاز) در محل استقرار دستگاه حتما باید مدنظر قرار گیرد.

البه برخی افراد به صورت خودجوش سفارش ساخت شیر سردکن دو مخزن هیمورا با تنها یک موتور کمپرسور را می‌دهند. البته این صرفه جویی شاید در ابتدا اقتصادی به نظر برسد، اما در آینده زیان‌های قشنگی را به همراه خواهد داشت.

در چنین دستگاه‌هایی بار سرمایشی هر 2 مخزن روی دوش یک موتور است و این یعنی موتور باید 2 برابر تحت فشار قرار بگیرد. به همین دلیل است که هنگام معرفی شیر سردکن هیمورا همواره باید به این نکته توجه داشت که موتور این دستگاه چیزی نیست که بخواهید روی آن خساست به خرج بدهید.

از دیگر نکات مهم توجه به موضوع توان بالاتر شیر سردکن دامداری نسبت به لبنیاتی‌هاست. شیر خروجی از بدن دام گرم است و دمایی در حدود 35 درجه سانتیگراد دارد که باید سریعا خنک شده و به دمای 4 درجه برسد. بنابراین انتخاب دستگاهی با حدود 30 درصد توان بالاتر نسبت به حالت معمولی ضروری است.

انتخاب موتور سلیقه‌ای نیست؛ به توصیه کارشناسان دقت کنید.
  1. جنبه‌های مختلف کاری خود را حتما در نظر بگیرید

در این قسمت بهتر است به معرفی شیر سردکن هیمورا در مدل دو مخزن و بررسی برتری‌های آن نسبت به نوع تک مخزن بپردازیم.

جنبه‌های مختلف کاری خود را حتما در نظر بگیرید

شما با این تجهیزات می‌توانید در دو مخزن کاملا جدا از هم و به طور همزمان

  • دو نوع ماده مختلف مثلا دو نوع شیر دام متفاوت
  • شیر گرم و شیر ولرم و یا شیر دوشیده شده در دو زمان متفاوت مثلا صبح و عصر
  • شیر و دوغ
  • شیر و مایه بستنی
  • دو نوع مایه بستنی متفاوت

نگهداری کنید.

غیر از موارد اشاره شده، توجه داشته باشید که معرفی شیر سردکن هیمورا در نوع 2 مخزن می‌تواند مزایای زیر را هم داشته باشد:

  • تنظیم دو دمای متفاوت برای هر مخزن
  • قابلیت استفاده از تنها یکی از مخازن در صورت خرابی و یا عدم نیاز به مخزن دیگر
  1. به برند قطعات حیاتی حتما توجه داشته باشید

نوع کمپرسور و کندانسور در عملکرد و راندمان دستگاه بسیار تاثیرگذار است. برندی که برای این قطعات انتخاب شده است نیز می‌تواند در کیفیت و طول عمر دستگاه موثر باشد.

شیر سردکن دو مخزن یکی از انواع شیر سردکن صنعتی

قیمت شیر سردکن‌های هیمورا

قیمت شیر سردکن‌ های هیمورا با توجه به ظرفیت، قدرت و نوع موتور، تعداد مخزن و کیفیت مواد به کار رفته در ساخت آن ها متفاوت است.

راهنمای نصب و استفاده از شیرسردکن‌های هیمورا

به همراه هر دستگاه شیر سردکن هیمورا، یک دفترچه راهنمای نصب و استفاده ارائه می شود. مطالعه دقیق این دفترچه قبل از استفاده از دستگاه ضروری است.

نکات نگهداری و مراقبت از شیرسردکن‌های هیمورا

برای افزایش طول عمر و کارایی دستگاه، باید به طور مرتب تمیز و نگهداری شود. همچنین، باید از قرار دادن دستگاه در معرض نور مستقیم خورشید و یا دمای بسیار بالا و پایین خودداری شود.

سوالات متداول

معرفی شیر سردکن هیمورا می‌تواند اندکی از سوالات و ابهامات شما پیرامون این دستگاه‌ها را برطرف کند. در صورت داشتن هرگونه سوال و  ابهام احتمالی در خصوص این تجهیزات می‌توانید با کارشناسان هیمورا در تماس باشید. دعوت می‌کنیم ما را با تعدادی سوال مهم دیگر در این زمینه همراهی کنید.

بهترین نوع شیرسردکن هیمورا کدام است؟

بهترین نوع شیرسردکن هیمورا با توجه به نیاز و شرایط شما انتخاب می شود. برای انتخاب مناسب، باید به عواملی مانند ظرفیت مخزن، نوع موتور، امکانات جانبی و بودجه خود توجه نمایید.

آیا شیرسردکن‌های هیمورا گارانتی دارند؟

بله، تمام شیرسردکن‌های هیمورا دارای یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش هستند.

از کجا می توانم شیر سردکن ‌های هیمورا را خریداری کنم؟

شما می‌توانید شیر سردکن‌ های هیمورا را به صورت حضوری از نمایندگی های مجاز این شرکت در سراسر کشور و یا به صورت اینترنتی از وب سایت رسمی هیمورا و یا سایر فروشگاه های آنلاین معتبر خریداری نمایید.

مطالب مهمی در مقاله مربوط به معرفی شیر سردکن هیمورا توضیح داده شد. این مطالب شامل فناوری‌های به کار رفته در ساخت و طراحی این دستگاه، دلایل و ضرورت های استفاده آن و نیز راهنمای انتخاب مناسب قبل از خرید بود. اشتباهات رایجی نیز ممکن است، در انتخاب این دستگاه‌ها از طرف مشتریان سر بزند که به آن‌ها نیز اشاره شد.  در این مقاله سعی کرده بودیم که تمامی موارد مربوط به این دستگاه در اختیار خوانندگان قرار بگیرد.

mr.shaykhlar

سجاد شیخلر

تحصیل در رشته مکانیک سیالات و فارغ التحصیلی در این رشته یکی از رویاهام بود. علاقه مندی بیش از اندازه من به این رشته باعث شد تا در این حوزه مطالعات متعددی داشته باشم؛ صنایع ماشین سازی هیمورا بستری برای ارائه دانشم که حاصل سال ها مطالعه است رو فراهم کرد.

نوشته های من

10 دیدگاه

  1. سلام من قصد تولید ماست در کارگاه ماست بندی خودم رو دارم، آیا نیازی به خرید شیر سردکن دارم. اگر پاسخ مثبته لطفا شیر سردکن هیمورا که برام مناسبه رو معرفی کنین؟

    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      بله البته. قدم اولیه برای تولید ماست، تهیه شیر پخته شده است. برای این کار نیاز است که شیر قبل از پخته شدن در دمای مناسبی نگهداری شده باشد تا زمان پخت آن فرا برسد. نگهداری شیر داخل شیر سردکن باعث حفظ کیفیت آن شده و تا مدت مناسب از رشد و فعالیت میکروارگانیسم ها جلوگیری شود. شیر باکیفیت یعنی تولید ماست باکیفیت. بنابراین در پروسه تولید هر ماده ای که شیر در تولید آن چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم نقش دارد، بایستی شیر سردکن حتما استفاده شود.

  2. الان که شیر سردکن هیمورا رو معرفی کرده اید میتونین توضیح مختصری درباره سایر دستگاه‌های لبنیاتی هیمورا ارائه بدین؟ چون میخام یک ست لبنیاتی خریداری کنم ولی نمیدونم وارد پروسه تولید چه مواد لبنی بشم؟

    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      همین ابتدا باید بگوییم که هیمورا هر دستگاهی که نیازمند یک کسب و کار لبنیاتی است را تولید می‌کند. این تجهیزات عبارتند از:
      • دستگاه های پخت شیر با عنوان پاتیل و یا دیگ های پخت در مدل های معمولی و صادراتی: این دستگاه ها توانایی پخت کامل شیر در دمای نزدیک به 100 درجه سانتیگراد با شعله غیر مستقیم را دارند
      • دستگاه های عمل آورنده ماست یا همان گرمخانه ماست: شیر پس از پخت و زدن مایه ماست به آن لازم است که به داخل دستگاه گرمخانه ماست منتقل شود
      • دستگاه کره گیر بالا زن و پایین زن: این دستگاه ها قابلیت کره گیری از ماست را داشته و در مدل های خانگی تولید می‌شوند. همچنین در کنار تولید کره، قابلیت تولید دوغ را نیز دارند.
      • کره گیرهای بالازن صنعتی: این دستگاه ها می‌توانند حجم بالایی از کره و دوغ را از ماده اولیه ماست تولید کنند.
      • چرن های کره گیری: دستگاهی دیگر برای تولید کره که نیازمند ماده اولیه خامه است.
      • دستگاه های خامه گیری صنعتی: این دستگاه ها می‌توانند از شیر پرچرب، تولید خامه و شیر کم چرب کنند.
      • دستگاه های پروسس تانک شیر و سایر مواد لبنی : این دستگاه ها با قابلیت اتصال به پکیج زمینی و نیز کولینگ تاور می‌توانند شرایط لازم برای پخت شیر، پاستوریزه کردن آن و نیز فرآوری شیر برای تبدیل به سایر مواد لبنی مانند پنیر و ماست را فراهم کنند
      • دستگاه پروسس کشک یا همان کشک ساز: دوغ تهیه شده توسط دستگاه کره گیر صنعتی وارد دستگاه پخت و فرآوری کشک شده و بدین ترتیب کشک مایع داخل دستگاه پروسس کشک حاصل می‌شود.
      • وت پنیر سازی و ترولی پرس و آبگیری: از تجهیزات لازم برای تولید انواع پنیر سنتی و لاکتیکی بوده که در انواع ظرفیت‌ها قابل تولید است.
      • دستگاههای پاستوریزاتور مخزن پلیتی با قابلیت پاستوریزه کردن شیر و عرقیات گیاهی
      • تجهیزات فرآوری مایه بستنی پاستوریزه و هموژنیزه
      • و کلی تجهیزات لبنیاتی دیگر که دعوت می‌کنیم جهت یافتن ماده لبنی مناسب برای شروع کار با همکاران فنی هیمورا در تماس باشید. هیمورا با افتخار اعلام می‌کند که دستگاه های لازم برای راه اندازی ده ها پروژه لبنیاتی را در کشور دارد. بنابراین اگر قصد ورود جدی به این حوزه را دارید حتما راهنمایی های لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

  3. سلام آنگونه که از متن معرفی شیر سردکن هیمورا پیداست، این دستگاه ها همگی دارای مخزن هستند؟ و یک سوال دیگه ام داشتم آیا راه حل بسیار سریع برای خنک سازی شیر وجود دارد؟

    عباس حجازی
    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      بله بخش عمده و ویژه شیر سردکن های هیمورا مربوط به دستگاه های مخزن دار است. جایی که شیر بایستی مدت زمان معینی را در دمای سرد مناسب نگهداری شده و به طور مرتب توسط همزن داخل آن به گردش در بیاید. این شرکت توانایی ساخت شیر سردکن های پلیتی را هم دارد. قدرت سرمایشی این شیر سردکن ها بسیار بالاتر از نمونه های مخزن دار است. در صنعت از این دستگاه ها برای خنک سازی سریع شیر استفاده می‌شود؛ یعنی جایی که نیاز است شیر سریعا سرد شده و وارد زنجیره مربوطه شود که این زنجیره می‌تواند پروسه انتقال، نگهداری داخل مخازن و … باشد. شیر سردکن های پلیتی، صفحات متعددی دارند که شیر طی ورود به آن در کمترین زمان ممکن، حرارت خود را از دست داده و خنک می‌شود.

  4. سلام ممنون از معرفی شیر سردکن هیمورا. برای یک دامداری کدام شیر سردکن شما میتونه مناسب باشه؟

    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      پاسخ این سوال می تواند به تعداد راس دام پرورشی و میزان شیری که در طول روز از بدن دام ها دوشیده می‌شود و نیز تنوع دامی، بستگی داشته باشد. برای یک دامداری بسیار کوچک با تعداد دام های شیرده کم، همان شیر سردکن تک مخزن با ظرفیت های پایین مناسب است. اما برای دامداری‌های بزرگ و صنعتی، چون تعداد و نوع دام ها افزایش می‌یابد، نیاز به خرید شیر سردکن های دو مخزن با ظرفیت های بالا است. چنین شیر سردکن هایی می‌توانند شیر دام های مختلف را در دماهای کاملا مجزا از هم نگهداری کنند. همچنین اگر دو شیر با دمای مختلف دارید و می‌خواهید هر دو را به یک دما برسانید، این دستگاه می‌تواند کاملا مناسب شما باشد. فقط در صورت درخواست خرید این دستگاه، حتما از شرکت سازنده، شیر سردکنی با قدرت موتور سرمایشی بالاتر را تقاضا کنید. از آنجایی که شیری که تازه از بدن دام خارج شده، دمای بالایی دارد و باید این دما سریعا به محدوده مناسب برسد، نیاز به قدرت اسب بخار بالاتر برای موتور اصلی شیر سردکن است و یک موتور معمولی نمی‌تواند از پس کار بر بیاید.

  5. سلام من یک کارگاه تولید مایه بستنی دارم. کدام نوع شیر سردکن هیمورا میتونه برای کارگاه من مناسب باشه؟ لطفا راهنمایی دقیق انجام بدین.

    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      با توجه به اینکه ماده اصلی و پایه‌ای برای تولید مایه بستنی، شیر است؛ بنابراین شما خواهی نخواهی ملزم به استفاده از شیر سردکن های دو مخزن و با ظرفیت خنک کنندگی بالایی هستید. معمولا چنین کارگاه‌هایی به طور روزانه شیر با حجم بالا دریافت کرده و مقدار زیادی مایه بستنی تولید می‌کنند. بنابراین ظرفیت و لیتراژ بالایی از دستگاه نیاز خواهد بود. به راحتی با انتخاب مدل شیر سردکن دو مخزن مناسب می‌توانید در یک مخزن، شیر و در مخزن دیگر مایه بستنی نگهداری کنید. حتی در صورت کم بودن ماده دریافتی به راحتی می‌توانید یکی از مخازن را خاموش کرده و تنها از یک مخزن استفاده نمایید. حتی امکان نگهداری دو نوع مایه بستنی مختلف مانند ژلاتو، سوربتو و … نیز در این مخازن وجود دارد. فقط توجه داشته باشید که در صورت استفاده برای نگهداری مایه بستنی حتما قدرت الکتروموتور همزن بالا انتخاب شود؛ چون مایه بستنی ماده غلیظی نسبت به شیر است و توان بالایی در همزدن را می‌طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *