معرفی شیرسردکن فروشگاهی: نگاهی به تجربیات استفاده مشتریان

معرفی شیر سردکن فروشگاهی نگاهی به تجربیات استفاده مشتریان 8

معرفی شیرسردکن فروشگاهی به چه بخش‌هایی ضروری است؟ چه حوزه‌ها و مراکزی به وجود این دستگاه‌ها نیاز دارند؟ آیا تجربه استفاده از یک شیرسردکن فروشگاهی را داشته‌اید؟ چه عامل یا عواملی باعث شده که این دستگاه‌ها امروزه به عضو جدا نشدنی از صنعت تبدیل شوند؟ در این مقاله قصد داریم تا به این پرسش‌ها و سایر موارد مطرح در این زمینه پاسخ دهیم.

شیرسردکن فروشگاهی یکی از نمونه تجهیزات نگهداری مواد است که استفاده‌های ویژه‌ای در صنایع مختلف دارد. همچنان که از نام این دستگاه‌ها پیداست، مخصوص سرد کردن شیر هستند و به همین منظور با امکانات خنک سازی قدرتمندی ساخته می‌شوند. مطلبی که در مورد معرفی شیرسردکن فروشگاهی نوشته شده شامل مواردی از قبیل بررسی تکنولوژی به کار رفته در این تجهیزات، تشریح عملکرد آن‌ها، نگاهی به پرسش‌ها و تجربیات استفاده مشتریان از این دستگاه‌ها خواهد بود. با ما همراه باشید تا با معرفی شیرسردکن فروشگاهی، نکات جالبی در مورد تجهیزات خنک کننده شیر و قابلیت‌های استفاده آن‌ها بدانید.

مقدمه

برای صنایع لبنی، مهم‌ترین موضوع حفظ کیفیت ماده اصلی صنعت، یعنی شیر است. شیرسردکن یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعت لبنیات است که مشتریانی از دامداری‌های کوچک و بزرگ، فروشگاه‌های شیر و ماست محلی تا کارگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ لبنیاتی دارد. وجود شیر باکیفیت اولین قدم برای ادامه حیات تمام این حوزه‌ها و مراکز ذکر شده است. دستگاه‌های شیرسردکن با ورود خود به دنیای لبنیات توانسته‌اند، این مهم را تحقق ببخشند.

با توجه به فواید و مزایای قابل توجه شیرسردکن، تهیه و استفاده از آن مقرون‌به‌صرفه است؛ چرا که هزینه صرف شده برای تهیه این دستگاه، درواقع صرف حفاظت از کیفیت محصول می‌شود و از هدررفت و فساد غیرقابل جبران آن، جلوگیری می‌کند.

این دستگاه‌ها با قابلیت نگهداری شیر داخل مخزن بسته، عمر مفید این ماده را افزایش داده و به تولید بهتر انواع فرآورده‌های شیری کمک می‌کنند. اما در این مقاله نگاهی به یکی از مراحل اصلی که شیر طی می‌کند، خواهیم انداخت. این مرحله عبارت است از ورود شیر به فروشگاه‌ها و عرضه آن به مصرف کنندگان و مشتریان. با ما همراه باشید تا ابتدا معرفی کاملی از تجهیزات نگهداری شیر در این بخش‌ها داشته باشیم.

شیر سردکن بیشتر بخوانید: شیر سرد کن دامداری 2000 لیتر هیمورا

شیر سرد کن دامداری هیمورا، سرد کردن با سرعت بالا و به صورت مداوم، مصرف بهینه ی انرژی، به همراه گارانتی وخدمات پس از فروش معتبر قطعات.

معرفی شیرسردکن فروشگاهی: بدنه و فیزیک دستگاه

شیرسردکن فروشگاهی بسته به ظرفیت و گنجایش خود، در اندازه‌های مختلفی تولید شده است که مشتریان متناسب با فضای خود می‌توانند نوع موردنظر را انتخاب کنند. البته با انتخاب ابعاد کوچک‌تر دستگاه، ناگزیر مقدار کمتری شیر هم قابل نگهداری خواهد بود. پس ابتدا باید تعیین شود که نیاز به نگهداری خنک چه مقدار شیر است.

قصد معرفی شیرسردکن فروشگاهی با بدنه استیل را داریم. در این دستگاه، جنس استیل بدنه داخلی و جنس استیل بدنه خارجی بسته به نیاز، متفاوت است. اما پوشش استیل چه در بیرون و چه در درون شیرسردکن، به بهداشت و نگهداری دستگاه کمک می‌کند. دستگاه‌هایی که از جنس استیل ساخته شده باشند، بهداشتی تر بوده و بهتر تمیز می‌شوند. همچنین دچار فرسودگی و کهنگی نمی‌شوند و مزه شیر را تغییر نمی‌دهند. از طرفی جنس استیل، جنسی نیست که باعث تغییرات شیمیایی بر روی شیر موجود در شیرسردکن شود.

قبل از هر بار استفاده از دستگاه بهتر است که مخزن کاملا تمیز و خشک شود تا بهداشت و سلامت شیر بهتر حفظ گردد. دستگاه شیرسردکن نیروی کار زیادی نمی‌طلبد. درنهایت با کمک دو نفر می‌توان تمامی امور مرتبط را انجام داد.

البته در ادامه به معرفی شیرسردکن فروشگاهی در ظرفیت‌های مختلف نیز پرداخته‌ایم. این دستگاه‌ها در لیتراژهای

100لیتر

200لیتر

300لیتر

1000 لیتری و حتی در ظرفیت‌های مخزنی بالاتر قابل تولید هستند. در زیر این شیرسردکن ‌ها، چرخ‌هایی جهت جابجایی آسان در نظر گرفته شده‌اند. تصویر زیر یکی از مدل‌های شیرسردکن 500 لیتری هیمورا را نمایش می‌دهد.

دستگاه شیر سردکن صنعتی 2 مخزن

سازوکار دستگاه شیرسردکن فروشگاهی

بعد از معرفی کوتاه شیرسردکن فروشگاهی به عنوان دستگاه سردکننده شیر و جلوگیری‌کننده از فساد آن، خوب است که با سازوکار و طریقه کار این دستگاه آشنا شویم. پس با ما در سایت گروه ماشین‌سازی هیمورا همراه باشید.

شیر سردکن دستگاهی صنعتی است که شیر غیرپاستوریزه و خام را تا زمان فرآوری یا عرضه، سالم نگه می‌دارد. از این رو می‌تواند در کارخانه و یا سایر محل‌های عرضه از جمله فروشگاه‌های لبنیاتی مورد استفاده قرار بگیرد.

آیا معرفی شیردکن فروشگاهی به عنوان یخچال شیر درست است؟ شیرسردکن مانند یخچالی است که به شکل محفظه یا مخزن طراحی شده و شیر به‌طور مستقیم به آن منتقل می‎شود. شیرسردکن از آن‌جایی که مانند یک یخچال عمل می‌کند، اجزای یک یخچال را نیز داراست؛ یعنی با استفاده از موتور کمپرسور و کندانسور، فرآیند تبرید و درنهایت سرد نگه‌داشتن شیر را فراهم می‌کند.

کمپرسور به‌کار رفته در دستگاه شیر سردکن فروشگاهی، بسته به ظرفیت و حجم مخزن شیرسردکن، توان مصرفی متفاوتی دارد و مصرف برق متفاوتی خواهد داشت. این کمپرسور با فشرده کردن گاز سردکننده، پیش‌نیاز کار کندانسور است. کندانسور نیز یکی از مهم‌ترین قطعات دستگاه‌های برودتی فروشگاهی مانند یخچال‌ها و شیرسردکن است. کندانسور با تبدیل گاز فشرده شده به مایع سرد، زمینه تبرید و سرمایش را فراهم می‌کند و شیر موجود در مخزن شیرسردکن را خنک نگه می‌دارد.

سازوکار دستگاه شیرسردکن فروشگاهی

بعد از معرفی کوتاه شیرسردکن فروشگاهی به عنوان دستگاه سردکننده شیر و جلوگیری‌کننده از فساد آن، خوب است که با سازوکار و طریقه کار این دستگاه آشنا شویم. پس با ما در سایت گروه ماشین‌سازی هیمورا همراه باشید.

شیرسردکن دستگاهی صنعتی است که شیر غیرپاستوریزه و خام را تا زمان فرآوری یا عرضه، سالم نگه می‌دارد. از این رو می‌تواند در کارخانه و یا سایر محل‌های عرضه از جمله فروشگاه‌های لبنیاتی مورد استفاده قرار بگیرد.

آیا معرفی شیردکن فروشگاهی به عنوان یخچال درست است؟ شیرسردکن مانند یخچالی است که به شکل محفظه یا مخزن طراحی شده و شیر به‌طور مستقیم به آن منتقل می‎شود. شیرسردکن از آن‌جایی که مانند یک یخچال عمل می‌کند، اجزای یک یخچال را نیز داراست؛ یعنی با استفاده از موتور کمپرسور و کندانسور، فرآیند تبرید و درنهایت سرد نگه‌داشتن شیر را فراهم می‌کند.

کمپرسور به‌کار رفته در دستگاه شیرسردکن فروشگاهی، بسته به ظرفیت و حجم مخزن شیرسردکن، توان مصرفی متفاوتی دارد و مصرف برق متفاوتی خواهد داشت. این کمپرسور با فشرده کردن گاز سردکننده، پیش‌نیاز کار کندانسور است. کندانسور نیز یکی از مهم‌ترین قطعات دستگاه‌های برودتی فروشگاهی مانند یخچال‌ها و شیرسردکن است. کندانسور با تبدیل گاز فشرده شده به مایع سرد، زمینه تبرید و سرمایش را فراهم می‌کند و شیر موجود در مخزن شیرسردکن را خنک نگه می‌دارد.

آیا تنها با خنک سازی شیر، کار تمام شده است؟ ادامه سازوکار شیرسردکن فروشگاهی

آیا تنها با خنک سازی شیر، کار تمام شده است؟ ادامه سازوکار شیرسردکن فروشگاهی

اما برای اینکه تمام نقاط شیر سرد باشد و به یک دما برسد، درون مخزن شیرسردکن یک همزن تعبیه شده است که مدام شیر را هم می‌زند. در این شرایط یعنی جابه‌جا شدن شیر در مخزن، تمام شیر سرد شده و همه نقاط آن هم دما خواهد بود. راستی صحبت از دما شد. به نظر شما چه دمایی مناسب نگهداری شیر داخل

است؟

در فروشگاه‌های لبنی و عرضه شیر، معمولا دمای مناسب شیر را در حدود 3 الی 4 درجه سانتیگراد در نظر می‌گیرند. دمای مورد نظر به طور دائم توسط ترموستات دستگاه در حال پایش است. این دما به‌وسیله ترموستات دیجیتال تعبیه شده در دستگاه شیرسردکن فروشگاهی قابل تنظیم است. این ترموستات با استفاده از ترموکوپل دمای شیر را اندازه گیری می‌کند و با سنسورهای طراحی شده در سیستم ترموستات دیجیتال، درصورتی که دما با دمای مدنظر یکی نبود، اقدام به تنظیم دما می‌کند.

درنهایت شیر موجود در مخزن با شیر کلاچی قابل مدیریت است و می‌توان شیر را خارج کرد. شیر کلاچی شیر تخلیه‌ای از نوع شیرهای پروانه‌ای است که با داشتن ضامن از خروج ناخواسته شیر جلوگیری می‌کند. یعنی یک برخورد اتفاقی با شیر نمی‌تواند شیر تخلیه را باز کند و موجب خروج ناگهانی مایع شود.

مشخص است که معرفی شیرسردکن فروشگاهی به افراد شاغل در حوزه لبنیاتی ضروری است؛ چراکه تمام امکانات لازم جهت تضمین ماندگاری شیر در این دستگاه پیش بینی شده است.

شیر سردکن دو مخزن یکی از انواع شیر سردکن صنعتی

همه چیز درباره مخزن دستگاه شیرسردکن فروشگاهی

معرفی شیر سردکن فروشگاهی بدون توضیح درباره مخزن آن، بی‌معنی به نظر می‌رسد. مخزن این دستگاه از جنس گرید استیلی ساخته شده است که از نظر بهداشتی، سلامت شیر حفظ شود و عمر دستگاه و مخزن بالاتر برود.

شیرسردکن فروشگاهی بدنه داخلی و بدنه خارجی‌ای از جنس استیلی متناسب با کاربرد خود دارند تا علاوه بر بیشتر شدن عمر دستگاه، بهداشت محیط و محصول حفظ شود. استیل آلیاژی است که با محیط تقریبا واکنشی نشان نمی‌دهد. این امر به سلامت شیر کمک شایانی می‌کند و از اینکه اسیدیته شیر بالا برود و اصطلاحا ترش شود، جلوگیری می‌نماید. همچنین استیل به‌کار رفته در بدنه خارجی باعث می‌شود تا ظاهری بدون زنگ و زیبا در معرض دید باشد.

برای رعایت استانداردهای بهداشت مواد غذایی و لبنی معمولا برای جداره داخلی مخزن از استیل 304 استفاده می‌شود. این استیل سطح یکدستی دارد و همچنین در برابر خوردگی و سایش مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. البته استیل 430 نیز یکی دیگر از گریدهایی است که برای ساخت بدنه خارجی دستگاه کاربرد دارد.

معرفی شیرسردکن فروشگاهی تک مخزن و دو مخزن: مشتریان معمولا از کدام مدل راضی هستند؟

اصولا یکی از دلایل معرفی شیر سردکن فروشگاهی همین بخش است؛ یعنی وجود تنوع در ساخت این تجهیزات.

امروزه دستگاه شیرسردکن فروشگاهی در دو حالت تک مخزن و دو مخزن یا اصطلاحا دوقلو تولید می‌شود. شیرسردکن دوقلو، دو مخزن برای نگهداری شیر دارد. وجود دو مخزن در شیرسردکن باعث می‌شود تا در صورتی که دو نوع شیر با اسیدیته متفاوت موجود بود، بتوان آن را جدا از هم نگهداری کرد تا این شیرها با هم اختلاط پیدا نکنند. به عنوان مثال یک مخزن می‌تواند به شیر گاو و دیگری به شیر گاومیش اختصاص داده شود. با این ایده و روش، دیگر نیاز به تهیه دو دستگاه شیرسردکن با ظرفیت‌های کمتر نیست و می‌توان با خرید یک دستگاه شیرسردکن دو مخزن با ظرفیت مناسب این نیاز را مرتفع کرد.

دستگاه‌های دو مخزنه از نظر توان سرمایشی کاملا قابل اطمینان هستند و هردو مخزن با داشتن کمپرسور و کندانسور جداگانه، سرد می‌مانند و شیر درون مخزن‌ها سالم و به دور از فساد حفظ می‌شود.

البته چیزی که بیش از همه فروشندگان لبنیاتی را به خرید این دستگاه‌ها ترغیب می‌کند، امکان نگهداری دو مایع با ماهیت‌های مختلف یعنی شیر و دوغ است. از آن گذشته، امکان تنظیم دمای جداگانه برای هر مخزن نیز وجود دارد. یعنی شما می‌توانید شیر را در دمای 4 درجه سانتیگراد و دوغ را در دمای 20 درجه سانتیگراد نگهداری کنید و چه چیزی از این بهتر؟

گروه ماشین‌سازی هیمورا، شیرسردکن‌ های خود را در دو  نمونه یک مخزن و دو مخزن تولید می‌کند که در تصویر زیر می‌توانید شیرسردکن دو مخزن هیمورا را ببینید.

معرفی تکنولوژی به‌کار رفته در شیر سردکن فروشگاهی

ساخت و تولید هر دستگاه و ماشین، حاصل دانش و تخصص مهندسینی از زمینه‌های مختلف است که با دست ‌به دست هم دادن، باعث ارتقاء فنی یک دستگاه می‌شوند. شیرسردکن فروشگاهی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ساخت شیرسردکن فروشگاهی، مهندسین ساخت و تولید، مهندسین مواد و متالورژی، مهندسین برق و … با همکاری یکدیگر و با همفکری خود به طور مستقیم و غیرمستقیم، ضامن کیفیت دستگاه شده‌اند.

در این قسمت از متن معرفی شیرسردکن فروشگاهی قصد داریم در مورد تکنولوژی به کار رفته در این تجهیزات، توضیحاتی ارائه دهیم.

  1. تکنولوژی جوش در شیرسردکن

یکی از نکات مهمی که به زیبایی و طول عمر دستگاه کمک می‌کند، جوش به‌کار رفته برای جوشکاری بدنه و قطعات آن است. دستگاه شیرسردکن با داشتن بدنه استیل نیاز به یک جوش مناسب و ظریف دارد که برای این کار، از جوش آرگون استفاده شده است. جوش آرگون که به نام‌های “جوش قوس تنگستن” یا “جوش تیگ” هم شناخته می‌شود، روشی از جوشکاری است که در آن الکترودهای جوش در فضای گاز یونیزه آرگون قرار داده می‌شود.

این جوش برای اتصالات ضخیم و نازک قابل استفاده است. از طرفی بسیار ظریف بوده و نتیجه نهایی کار بسیار زیبا خواهد بود. یکدست بودن سطح جوش به بهداشت بیشتر دستگاه کمک می‌کند؛ چون باعث می‌شود که بتوان راحت‌تر سطوح را تمیز و ضد عفونی کرد. افزون بر آن، این جوش توانایی بسیار بالایی در اتصال ظریف ورق‌های نازک دارد.

در آبسردکن و عرق‌گیرهای گروه ماشین‌سازی هیمورا هم از این نوع جوش استفاده می‌شود. به‌ همین خاطر است که دستگاه‌های این گروه تولیدی، ظاهری تمیز و حرفه‌ای به واحد صنفی شما خواهند بخشید.

  1. سیستم سرمایش شیرسردکن فروشگاهی

همانطور که در قسمت‌های ابتدایی معرفی شیرسردکن فروشگاهی اشاره شد، این دستگاه مشابه یخچال عمل می‌کند و قطعات برودتی یک یخچال را داراست. شیرسردکن فروشگاهی برای کاهش دمای شیر و ثابت نگه‌داشتن آن در محدوده دمایی مناسب، به دو قطعه مهم نیاز دارد؛ کمپرسور و کندانسور. بدون هریک از این قطعات، شیرسردکن به تانکری فاقد عملکرد تبدیل خواهد شد. وجود کمپرسور و کندانسور درکنار هم است که به سیستم دستگاه شیرسردکن حیات می‌بخشد.

کمپرسور یک قطعه مهم صنعتی است که در صنایع برودتی و صنایع لبنی کاربرد بسیاری دارد. آشناترین کاربرد این قطعه در یخچال‌ها است. دستگاه شیرسردکن هیمورا نیز به عنوان یکی از تجهیزات برودتی مهم صنعتی، از کمپرسور بهره می‌برد. با استفاده از عملکرد کمپرسور، تراکم کردن گاز برودتی متراکم شده و حجم آن کاهش می‌یابد.

گاز فشرده شده توسط کمپرسور به کندانسور می‌رسد. کندانسور یکی دیگر از قطعات مهم دستگاه‌های برودتی است. کندانسور بعد از کمپرسور قرار می‌گیرد و وظیفه تامین برودت و خنک‌سازی یخچال‌ها بر عهده آن است. کار این بخش، کاهش حرارت سیال گازی و تبدیل آن به مایع تبدیل است. در واقع چگالی ماده گازی را افزایش می‌دهد برای همین به آن چگالنده نیز می‌گویند.

این دستگاه فرایند خنک‌سازی را در سه مرحله انجام می‌دهد. در مرحله اول ابتدا گاز فشرده که دمای بالایی دارد، به کندانسور وارد می‌شود، تا حرارت خود را از دست بدهد. در مرحله بعدی تقریبا تمام گاز به مایع تبدیل می‌شود جز مقدار اندکی و درمرحله سوم و آخر، عملیات خنک‌سازی تا جایی ادامه خواهد داشت تا تمام گاز تبدیل به مایع سرد شود. باید اطمینان حاصل کرد که مرحله آخر تا اندازه‌ای به طول بیانجامد که مطمئن شویم مایع مجددا تبدیل به گاز نخواهد شد.

معرفی تکنولوژی به‌کار رفته در شیرسردکن فروشگاهی
  1. حفظ و نگهداری شیر با حفظ دما در شیرسردکن

حیف است که به معرفی شیر سردکن فروشگاهی بپردازیم ولی صحبتی از شیوه حفظ دما داخل دستگاه به میان نیاوریم.

پس از شست‌وشوی اولیه دستگاه و انتقال شیر به مخزن، دستگاه آماده راه‌اندازی است. سپس کمپرسور و کندانسور شروع به‌کار خواهند کرد و دمای شیر به حد مطلوبی خواهد رسید. اما نکته‌ مهم قابلیت حفظ دماست تا توان و انرژی مصرفی هدر نرفته باشد.

فارغ از وجود ترموستات، وجود یک عایق مناسب که دور مخزن را بپوشاند، ضروری به‌نظر می‌رسد. در دستگاه شیر سردکن فروشگاهی ، عایق پلی یورتان وظیفه حفظ دمای مخزن را برعهده دارد.

خوب دلیل معرفی شیر سردکن فروشگاهی با بدنه عایق بندی شده با پلی یورتان به مشتریان چیست؟

عایق‌های پلی‌یورتان عایقی با وزن بسیار سبک است که باعث می‌شود وزن دستگاه به‌طور مضاعف افزایش پیدا نکند. این نکته در دستگاه‌های کوچکتر بسیار حائز اهمیت است و مهم است که بتوان دستگاه را بر روی چرخ‌های نصب شده در پایه جا‌بجا کرد. در صورتی که عایق دستگاه سالم باشد، تغییرات دما با استفاده از ترموستات دیجیتال قابل پایش و کنترل خواهد بود.

دلیل استفاده از عایق، بهینه‌سازی مصرف انرژی است. عایق‌های پلی‌یورتان موجود در دستگاه شیر سردکن به صورت تزریقی به دستگاه اضافه می‌شوند و با خاصیت قوی خود در عدم انتقال گرما، دمای شیر را حفظ می‌کنند. همچنین عایق پلی یورتان علی رغم وزن سبک خود، بسیار محکم است و استقامت بالایی دارد.

تمامی این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا عایق پلی یورتان، انتخابی خوب برای دستگاه شیر سردکن فروشگاهی باشد و شیرسردکن فروشگاهی را به یک انتخاب خوب و مطمئن برای واحدهای صنفی و کارگاهی تبدیل کند.

خدمات پس از فروش و دیگر سوالات مربوط به خرید دستگاه شیرسردکن
  1. خدمات پس از فروش و دیگر سوالات مربوط به خرید دستگاه شیر سردکن

یکی از اولین سوالاتی که در خرید تجهیزات صنعتی مانند دستگاه شیرسردکن مطرح می‌شود، این سوال است که آیا می‌شود این دستگاه را به صورت دست دوم هم تهیه کرد؟ برخی افراد به دلایل مالی و اقتصادی به‌دنبال خرید دستگاه و تجهیزات دست دوم هستند.

اما نکته مهمی که در دستگاه شیرسردکن وجود دارد، سلامت کمپرسور و کندانسور دستگاه است. در صورتی که کمپرسور و کندانسور دستگاه شیرسردکن آسیب دیده باشد یا توان لازم را نداشته باشد، علاوه بر مصرف بی‌رویه برق، عملکرد لازم را نخواهد داشت. درصورت عملکرد ناقص کمپرسور‌ به موتور دستگاه فشار وارد می‌شود و دستگاه می‌سوزد. پس بهتر از است که به قول معروف، “روزه شک دار نگیریم” و دستگاه را به صورت دست اول و از شرکت معتبر تهیه کنیم.

همچنین دستگاه دست دوم خدمات پس از فروش و گارانتی ندارد و در صورت بروز مشکل، اقدام خاصی جز تعمیر و تقبل هزینه نمی‌توان انجام داد. آن هم اگر دستگاه قابل تعمیر باشد و موتور آن نسوزد. چون در آن صورت هزینه تعویض موتور یا هزینه خرید مجدد را باید تقبل کرد.

سوالات متداول

اگر علاقه مند به مطالب مرتبط با معرفی شیرسردکن فروشگاهی باشید، در ادامه تعدادی سوال مهم وجود دارد که بررسی آن‌ها هم خالی از لطف نیست.

آیا هیمورا شیرسردکن دامداری هم تولید می‌کند؟

بله. گروه صنعتی هیمورا قابلیت تولید انواع شیرسردکن‌های تک مخزن و دو مخزن برای انواع دامداری‌ها، لبنیاتی‌ها و کارخانجات تولید مواد لبنی را دارد.

آیا شیرسردکن فروشگاهی می‌تواند در دامداری‌ها هم قابل استفاده باشد؟

ببینید یکی از مشخصه‌های اصلی شیرسردکن دامداری، تعبیه موتور سرمایشی با قدرت بالاتر است. در دامداری‌ها شیری که از بدن گرم دام خارج می‌شود دارای دمای بالایی نزدیک به 35 درجه سانتیگراد است تا این دما بتواند به محدود مناسب و حدود 4 درجه سانتیگراد برسد، نیاز به موتور سرمایشی قوی تری است. پس در صورت استفاده باید این مشخصه حتما در شیرسردکن انتخابی رعایت شده باشد.

یک شیرسردکن تا چند روز می‌تواند برای نگهداری شیر استفاده شود؟

این دستگاه حداکثر 2 الی 3 روز می‌تواند جهت نگهداری مناسب باشد، پس از این زمان رفته رفته کیفیت شیر کاهش خواهد یافت

نتیجه گیری

معرفی شیرسردکن فروشگاهی به مشاغل لبنیاتی دلایل قانع کننده بسیاری داشت. این دلایل عبارت بودند از:

  • حفظ و نگهداری شیر با کیفیت بسیار بالا
  • امکان نگهداری همزمان دو مایع مختلف لبنی مانند شیر دو نوع گاو و یا شیر و دوغ داخل دستگاه‌های دو مخزن
  • امکان تنظیم و کنترل دمای جداگانه برای هر مخزن در شیرسردکن های دوقلو
  • کاهش هزینه‌های نگهداری شیر در لبنیاتی‌ها با استفاده از شیرسردکن فروشگاهی
  • و کلی مزایای دیگر

مطالب مهمی داخل متن توضیح داده شد. در پایان باید خاطر نشان کرد که گروه ماشین‌سازی هیمورا در زمینه ساخت ماشین‌های صنعتی مانند عرق‌گیر، شیرسردکن‎، آبسردکن، آبمیوه‌گیری صنعتی، شیردوش صنعتی و … فعالیت می‌کند و در زمینه شیرسردکن فروشگاهی تولیداتی متنوع با کیفیتی عالی به همراه خدمات پس از فروش 10 ساله ارائه می‌نماید. خرید شیرسردکن از هیمورا 1 سال گارانتی تعویض قطعات مکانیکی را هم به همراه خواهد داشت.
درصورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید از ساعت 9 تا 17 با کارشناسان ما در گروه ماشین‌سازی هیمورا در ارتباط باشید و برای انتخاب دستگاه مناسب با نیاز خود، مشاوره بگیرید.

8 دیدگاه

  1. سلام آیا شیر پاستوریزه شده را هم می‌ توان داخل دستگاه شیر سردکن فروشگاهی نگهداری کرد؟

    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      بله البته. در نظر داشته باشید که دستگاه شیر سردکن در وهله اول برای نگهداری شیر خام یا همان شیر غیر پاستوریزه استفاده می‌شود. در این صورت حداکثر مدت زمان نگهداری شیر نباید بیشتر از 72 ساعت باشد (توصیه ما این است که تا قبل از این موقع شیر حتما مصرف و یا به ماده دیگری تبدیل شود). اما اگر می‌خواهید از این دستگاه برای نگهداری شیر پاستوریزه استفاده کنید، مدت زمان نگهداری آن داخل شیر سردکن مطمئنا بالاتر از عدد ذکر شده خواهد بود. با توجه به اینکه شیرخام مملو از میکروارگانیسم های بیماری زا و غیر بیماری زاست؛ ولی در فرآیند پاستوریزاسیون تعداد قابل توجهی از میکروارگانیسم های موجود در شیر از بین می‌روند. بنابرای مدت زمان نگهداری شیر پاستوریزه بالاتر از شیر خام خواهد بود.

  2. سلام داخل فروشگاه لبنیاتی، من بعضی روزها شیر کمی دریافت می کنم و بعضی روزها شیر زیاد. به نظر شما دستگاه شیر سردکن با چه ظرفیتی میتونه برام مناسب باشه؟

    شیرزاد آبادان
    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      خوب چون شما ظرفیت شیر دریافتی در طول روز خود را بیان نکرده اید، تعیین ظرفیت مناسب دستگاه برای شما کمی مشکل خواهد بود. اما آنچه که مهم است انتخاب دستگاهی کمی بیشتر از بیشترین ظرفیت شیر دریافتی روزانه شما، می‌تواند انتخاب مناسب و بهینه ای برای شما باشد. اما موضوع مهم دیگر این است که دقت کنید چون شیر دریافتی روزانه شما متغیر است؛ بنابراین انتخاب دستگاه دو مخزن می‌تواند کاملا راه حل مناسبی باشد. برخی مواقع شیر روزانه شما، حجم بالایی دارد می‌توانید هر دو مخزن را روشن کنید و با پایین آمدن شیر دریافتی روزانه می‌توانید تنها یکی از مخازن را روشن کرده و برای نگهداری شیر استفاده نمایید.
      توصیه می‌کنیم موضوع را با کارشناسان فنی هیمورا هم در میان گذاشته و نظرات آنها را نیز در این زمینه جویا شوید.

  3. سلام من یک فروشگاه لبنیاتی دارم. آیا شیر سردکنی که برای نگهداری شیر استفاده میشه با شیر سردکن مورد استفاده با دوغ متفاوته؟

    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      احتمالا هدف شما از این سوال این است که برای نگهداری شیر و دوغ می‌خواهید دو دستگاه شیر سردکن تک مخزن بخرید و فکر می‌کنید که این دو دستگاه ساختار متفاوتی نسبت به هم دارند. نخیر هیچ تفاوتی بین دستگاه های نگهداری شیر و دوغ وجود ندارد. شیر و دوغ هر دو از دسته مواد لبنی هستند. هر دو پس از قرار گرفتن در شرایط عادی و در تماس با هوا سریعا ماهیت و کیفیت خود را از دست می‌دهند. احتمال ته نشین ذرات معلق موجود دراین دو مواد در صورت ساکن ماندن آن ها وجود دارد. با توجه به مواردی که ذکر شد، یک دستگاه شیر سردکن قابل استفاده برای شیر، می‌تواند برای نگهداری دوغ هم استفاده شود؛ چراکه هم دارای مخازن مناسب نگهداری مایعات لبنی بوده و هم مجهز به همزن هستند که می‌تواند با سرعت مناسب، آن‌ها را هم بزند.
      اما در نظر داشته باشید که نوع دو مخزن این دستگاه ها هم می‌تواند کاملا جوابگوی نیازهای شما باشد. چون شما می‌توانید به راحتی هر کدام از این مایعات را داخل مخزن مجزا از هم و در شرایط دمایی انتخابی نگهداری کنید. مثلا می‌توانید شیر را در یک مخزن ریخته و روی دمای 4 درجه تنظیم کنید و در مخزن دیگر دوغ ریخته و مخزن مربوط به آن را روی دمای 8 درجه ست کنید. چون هر مخزن، دارای ترموستات تنظیم دمایی مجزا و سیستم برودتی جداگانه است؛ بنابراین با رسیدن دمای هر مخزن به میزان تعیین شده، تنها سیستم برودتی آن مخزن اتومات کرده و آن مخزن خاموش خواهد شد؛ بدون اینکه خللی در عملکرد سیستم مخزن دیگر رخ دهد.

  4. سلام من یک فروشگاه بستنی فروشی دارم و نیازمند یک دستگاه شیر سردکن هستم. دستگاه من چه مشخصات فنی باید داشته بشه؟

    امیرزاده
    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      چون برای بستنی فروشی می‌خواهید شیر سردکن دو مخزن بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. با این دستگاه می‌توانید داخل یک مخزن، شیر و داخل مخزن دیگر، مایه بستنی نگهداری کنید. نوع دو مخزن می‌تواند از هر لحاظ مناسب فروشگاه شما باشد. به عنوان مثال اگر به هر دلیلی نخواهید یکی از مخزن‌ها را استفاده کنید می‌توانید آن مخزن را خاموش کرده و از مخزن دیگر استفاده نمایید. این موضوع زمانی اهمیت دارد که شرایط غیر منتظره ای مانند خرابی یکی از مخزن ها اتفاق بیفتی و یا پایین بودن میزان شیر و یا مایه بستنی شما در فروشگاه پایین باشد. مشخصه فنی قابل توجه برای نگهداری مایه بستنی وجود دارد. اینکه الکتروموتور همزن مربوط به مخزن نگهداری مایه بستنی باید حتما قدرت اسب بخار بالاتری نسبت به مخزن شیر باید داشته باشد. چون مایه بستنی نسبت به شیر غلیظ تر است و نیروی زیادی برای همزدن آن موردنیاز خواهد بود. اینکه برق مصرفی دستگاه شما تکفاز خواهد بود یا سه فاز کاملا به میزان ظرفیت شیر سردکن بستگی دارد. به عنوان مثال برای ظرفیت 1500 لیتری از یک شیر سردکن که توان موتور همزن آن نیز بالاست، احتمالا نیازمند برق سه فاز خواهید بود. باز هم توصیه ما به شما ارتباط با کارشناسان فنی هیمورا و دریافت راهنمایی های لازم برای خرید دستگاه با مشخصه های فنی مناسب و کارآمد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *