چرا همیشه نباید قیمت دستگاه شیر سردکن صنعتی در اولویت قرار بگیرد؟

چرا همیشه نباید [ قیمت دستگاه شیر سردکن صنعتی ] در اولویت قرار بگیرد؟ 6

قیمت دستگاه شیر سردکن صنعتی با توجه به عوامل مختلف در حال تغییر است و از این رو نمی‌توان قیمت ثابت و مشخصی برای آن در نظر گرفت. یکی از تجهیزات مهم صنعتی، دستگاه‌های شیر سردکن هستند که برای حفظ و نگهداری از محصولات لبنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها عموماً از جنس تمام استیل بوده و دارای مخازن و موتورهای مخصوص برای حفظ مواد لبنی از جمله شیرخام هستند.

مقدمه

قیمت دستگاه شیر سردکن صنعتی یکی از بخش‌های اصلی است که در ذیل این مقاله به توضیح کامل آن پرداخته شده است. قبل از هر چیزی لازم است تا با دستگاه شیر سردکن بیشتر آشنا شده و از کاربرد آن در انواع زمینه‌ها اطلاعات لازم کسب شود. این دستگاه‌ها برای حفظ و نگهداری محصولات لبنی ساخته شده‌اند و امروزه کاربردهای فراوانی در برخی از زمینه‌ها و مشاغلی خاص دارند. انواع مختلفی از دستگاه‌های شیر سردکن صنعتی تولید شده‌اند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند.

شیرخام یکی از محصولات لبنی بسیار حساس بوده که برای حفظ و نگهداری از آن لازم است تا اقداماتی انجام بگیرد. بهترین گزینه برای حفظ این ماده غذایی و پیشگیری از فاسد شدن آن، دستگاه شیر سردکن است. شیرخام باید در محیطی خنک و سرد نگهداری شود تا کیفیت و ارزش غذایی خود را از دست ندهد. دستگاه‌های شیر سردکن صنعتی دارای مخازنی مخصوص بوده که شامل همزن با طراحی خاص هستند.

به طور کلی هدف ما از طرح این مقاله آشنایی مخاطب با دستگاه شیر سردکن صنعتی، انواع گوناگون آن و کاربردهای هر یک از آن‌هاست. این دستگاه‌ها در انواع مختلف مانند:

  • تک مخزن
  • دو مخزن
  • استوانه‌ای
  • مکعبی
  • شیر سردکن های دامداری
  • شیر سردکن های لبنیاتی

ساخته شده‌اند. دلایل استفاده از دستگاه‌های شیر سردکن صنعتی، اجزای تشکیل دهنده و طرز استفاده دستگاه، مدت زمان نگهداری شیر داخل آن، دستگاه‌های شیر سردکن صنعتی کارکرده (یا همان دست دوم)، قیمت دستگاه و عوامل تأثیرگذار بر قیمت از جمله مباحثی هستند که هر کدام به طور جامع و کامل توضیح داده خواهند شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالب ذیل رجوع نمایید.

شیر سردکن بیشتر بخوانید: شیر سرد کن دامداری 2000 لیتر هیمورا

شیر سرد کن دامداری هیمورا، سرد کردن با سرعت بالا و به صورت مداوم، مصرف بهینه ی انرژی، به همراه گارانتی وخدمات پس از فروش معتبر قطعات.

دستگاه شیر سردکن صنعتی

لبنیات از جمله محصولاتی هستند که برای پیشگیری از فاسد شدن نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند. شیر یکی از محصولات لبنی پر مصرف است که برای حفاظت و نگهداری از آن لازم است تا برخی اصول در نظر گرفته شود، مثلا باید در دمایی سرد و خنک نگهداری شود.

دستگاه‌ شیر سردکن یکی از پرکاربردترین وسیله‌ها برای حفاظت از محصولات لبنی و مخصوصا شیر خام هستند. این دستگاه‌ها بیش تر در لبنیاتی‌ها و دامداری‌ها کاربرد دارند. دستگاه‌های شیر سردکن علاوه بر محافظت از محصولات لبنی مانند شیر و دوغ، به عنوان یک وسیله کاربردی برای خنک نگه داشتن محصولات دیگری از جمله انواع شربت و آبمیوه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها دارای مخزنی ویژه برای نگهداری مایع موردنظر هستند. البته قسمت‌های دیگری نیز برای خنک سازی بهتر لازم است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

این تجهیزات در لیتراژهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌گردند. علاوه بر این‌ها دستگاه‌های شیر سردکن صنعتی دست دوم نیز در بازار وجود دارند که از فروش نسبتا خوبی هم برخوردار هستند.

شیر سردکن تک مخزن هیمورا یکی از انواع شیر سردکن های صنعتی

انتخاب دستگاه شیر سردکن صنعتی مناسب

دستگاه‌های شیر سردکن انواع مختلف و گوناگونی دارند که هر کدام کاربردهای مختص به خود را دارا هستند. شاید همین ابتدای کار بپرسید که قیمت دستگاه شیرسردکن صنعتی چقدر است؟ باید بگوییم که علاوه بر قیمت، مسائل مهمتری هم وجود دارند.

انتخاب یک شیر سردکن متناسب و باکیفیت می‌تواند تأثیر بسزایی در حفظ و نگهداری محصولات مخصوصا شیر داشته باشد. این دستگاه‌ها مزایای بسیاری دارند که عبارتند از:

  • کارکرد اتوماتیک
  • نگهداری شیر به مدت زمان طولانی
  • کم مصرف و دارای راندمان کاری بالا
  • تولید در توان و ظرفیت‌های گوناگون
  • دارای عایق‌بندی استاندارد در تمامی لوله‌ها و اتصالات دستگاه
  • حفظ دمای محیطی مناسب در سرد و خنک نگهداشتن محصول
  • طراحی مناسب با قابلیت شستشوی دیواره‌های داخلی و خارجی دستگاه
  • استفاده از آلیا‌زهای با استانداردهای بهداشتی بالا در قسمت‌های تماس با ماده موردنظر
شیر سردکن بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین [ شیر سردکن صنعتی ] برای لبنیاتی‌ها

در این مقاله به بررسی ساختار و امکانات یک شیر سردکن صنعتی می‌پردازیم و بنابراین تمام راهنمایی‌های لازم در خصوص انتخاب بهترین شیرسردکن صنعتی نیز صورت خواهد گرفت.

کاربرد دستگاه شیر سردکن صنعتی

بیشترین کاربرد یک دستگاه شیرسردکن صنعتی در حوزه تولید و نگهداری محصولات لبنی است اما:

  • کارخانه‌های فرآوری محصولات لبنی
  • لبنیاتی‌ها
  • کارخانجات تولید بستنی
  • کارخانه‌های تولید کیک و کلوچه
  • انواع فروشگاه‌ها
  • ایستگاه‌های جمع آوری شیر
  • دامداری‌ها
  • دامپروری‌ها

از جمله مکان‌هایی هستند که بیشترین استفاده را از دستگاه‌های شیر سردکن صنعتی می‌نمایند.

برای این که بتوان نیاز تمامی صنایع بزرگ و کوچک را در این زمینه برطرف نمود، دستگاه‌های شیر سردکن متنوعی در ظرفیت‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌گردد. همین موضوع باعث شده که قیمت دستگاه شیرسردکن صنعتی با ظرفیت‌های مختلف، متفاوت باشد. بعدا در این مورد به طور کامل صحبت خواهیم کرد.

کاربرد دستگاه شیر سردکن صنعتی

دلایل استفاده از دستگاه شیر سردکن صنعتی

شاید این سوال برای هر کسی پیش بیاید که با وجود انواع یخچال‌ها، دیگر چه نیازی به دستگاه شیر سردکن است؟! ذکر این نکته برای رسیدن به پاسخ این سوال ضروری است که انواع تجهیزات خنک کننده و یخچال‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانند عملکردی مشابه با عملکرد دستگاه شیر سردکن داشته باشند. این دستگاه‌ها قابلیت‌هایی دارند که تحت هیچ شرایطی قابل مقایسه با وسیله خنک کننده دیگری نیستند. از مهم ترین دلایل استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حفظ رنگ و بو و طعم شیر
  • حفظ تازگی شیر
  • دارای همزن
  • دارای درپوش سفت و محکم
  • دارای بدنه عایق کاری شده
  • قابلیت تخلیه مایع درون دستگاه
  • قابلیت تعیین دمای مناسب برای حفظ و نگهداری شیر
  • نگهداری چندین صد تا چندین هزار لیتر شیر
  • قابلیت جابجایی آسان

اجزای تشکیل دهنده عاملی مهم در تعیین قیمت دستگاه شیر سردکن صنعتی

این دستگاه‌ها با لیتراژهای گوناگون و معمولا در ظرفیت‌های 100، 200، 300، 500، 700، 1000 و 2000 لیتری تولید می‌شوند و در ساخت و تولید آن‌ها از قطعات تشکیل دهنده خاصی استفاده می‌گردد که عبارتند از:

  • مخزن
  • شیر تخلیه
  • سیستم همزن گیربکس دار
  • ترموستات تنظیم دمایی
  • قسمت سرمایشی
شیر سردکن بیشتر بخوانید: پشت پرده عوامل تعیین کننده قیمت شیرسردکن صنعتی

آموزش عرق گیری گل محمدی با هدف دستیابی به مواد موجود داخل این گونه گیاهی نگارش یافته است.نکات کلیدی در جهت تولید باکیفیت ترین نوع گلاب

مخزن

مخزن قسمتی که قرار است شیر داخل آن ریخته شده و به صورت سرد نگهداری شود. این بخش به دلیل حساسیت‌های بالای بهداشتی باید از جنس گرید مواد غذایی ساخته شده باشد. در این راستا، گرید استیل 304، استانداردترین آلیاز مورد استفاده در طراحی داخلی مخزن دستگاه شیرسردکن صنعتی است. این گرید علاوه بر داشتن تاییدهای بهداشتی، قابلیت شستشوی آسان و خاصیت ضدزنگ بودن را داراست. این مخزن به صورت درب دار طراحی می‌شود. گرید استیل مورد استفاده در ساخت جداره داخلی و بدنه خارجی از مواردی هستند که قیمت دستگاه شیرسردکن صنعتی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

شیر تخلیه

محصول لبنی که داخل دستگاه قرار دارد به وسیله یک شیر تخلیه از درون دستگاه به بیرون خارج می‌شود. برای تخلیه محصول درون دستگاه فقط کافیست تا شیر تخلیه باز شود. لازم به ذکر است که جنس این وسیله حتما باید از استیل خالص بوده تا زنگ خوردگی نداشته باشد.

نکته نکته

شیر تخلیه کلاجی که استفاده می‌شود، عموما به صورت ضامن دار هستند تا در صورت برخورد احتمالی به آن، شیر درون دستگاه به بیرون ریخته نشود و هدر نرود.

سیستم همزن و یک گام دیگر برای خنک سازی بهتر شیر

سیستم همزن یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده این ماشین صنعتی بوده که مستقیما با شیر در تماس است. همزن‌های این دستگاه‌ها به طور مدام در حال گردش هستند؛ به همین دلیل خنک سازی ماده، سریعتر و به صورت یکنواخت تر خواهد بود. همزن‌ها از جنس استیل ضد زنگ هستند و نیروی لازم برای گردش خود را از الکتروموتور گیربکس دار دریافت می‌کنند. برند الکتروموتور همزن و میزان قدرت آن مواردی است که بعدا در تعیین قیمت دستگاه شیرسردکن صنعتی به آن پرداخته خواهد شد.

با ترموستات، دمای شیر را زیر ذره بین بگیرید

برای یک دستگاه شیر سردکن صنعتی دمای شیر در اولویت است؛ لذا این تجیهزات مجهز به ترموستات شده‌اند که از طریق آن می‌توان به صورت کاملا اتوماتیک، دما را کنترل نمود.

موتور سرمایشی

یکی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده دستگاه شیر سردکن صنعتی بخش سرمایشی است. موتور یا پمپ سرمایشی در کم شدن مصرف انرژی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. این قسمت شامل موتور کمپرسور و نیز کندانسور بوده و عملکرد آن مشابه یخچال‌های خانگی است.

مسلما خنک سازی، مهمترین مسئله این تجهیزات لبنیاتی است. بنابراین مواردی مانند برند کمپرسور و کندانسور می‌تواند عاملی موثر در تعیین قیمت دستگاه شیرسردکن صنعتی باشد.

طرز استفاده از دستگاه شیر سردکن صنعتی

طرز استفاده از این دستگاه کار دشواری نبوده و فقط کافیست بعد از نصب دستگاه مطابق با برخی از دستورالعمل‌ها با راه اندازی این وسیله نیز آشنا شد. بعد از نصب دستگاه نوبت به استفاده و راه‌اندازی آن می‌رسد که با رعایت اصول صحیح در نصب به راحتی می‌توان وسیله را به راه انداخت.

بعد از استقرار دستگاه شیر سردکن صنعتی در جای مناسب، آن را به برق شهری متصل نمایید و سپس شیر خام را درون مخزن دستگاه بریزید. با استفاده از ترموستات، دمای لازم برای خنک شدن شیر را روی 3 الی 4 درجه سانتیگراد قرار دهید. همزن‌های داخل دستگاه، کلیدهای جداگانه برای روشن و خاموش شدن دارند. به عنوان مثال لازم است تا میکسر داخل مخزن هر 30 دقیقه یکبار به چرخش در آید تا شیر خام را خوب هم بزند و از ثابت ماندن آن جلوگیری نماید. شیر خام به هیچ عنوان نباید داخل ظرف ثابت باقی بماند، حتی اگر در دمای سرد و خنک باشد؛ چراکه در این صورت، احتمال دو فاز شدن شیر و حتی فاسد شدن آن وجود خواهد داشت. در صورت عدم وجود همزن، هزینه پرداخت شده بابت قیمت دستگاه شیرسردکن صنعتی نیز به هدر خواهد رفت.

در این زمینه اشاره به یک نکته ضروری است و آن نکته این است که بعد از نصب هر وسیله سرمایشی همچون یخچال و انواع شیر سردکن ها بهتر است تا دستگاه را به مدت چند ساعت روشن ننمایید. سیستم سرمایشی دستگاه دارای گاز مبرد است و برای اینکه به حالت متعادل و اولیه خود باز گردد لازم است تا چند ساعت خاموش بماند.

مدت زمان نگهداری شیرخام درون دستگاه شیر سردکن صنعتی

شیرخام را به مدت زمان محدودی می‌توان درون این تجهیزات نگهداری نمود. حداکثر زمان نگهداری شیرخام درون مخزن دستگاه شیر سردکن صنعتی به مدت 72 ساعت است و پس از آن شیر به تدریج شروع به فاسد شدن می‌کند. بهتر است تا قبل از اتمام موعد انقضا، شیر خام را سریع تر مصرف نمود. این نکته را هم در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان شیر خام تازه را به شیری که ممکن است از قبل در مخزن شیر سردکن باقی مانده، اضافه نکنید.

انواع مختلف دستگاه شیر سردکن صنعتی

دستگاه‌ شیر سردکن صنعتی انواع مختلفی دارد که هر کدام در ابعاد و شکل‌های مختلف تولید می‌شوند. در حالت کلی جنس بدنه تمامی این دستگاه‌ها از استیل بوده و دارای همزن گیربکسی و پارویی هستند. انواع مختلف این دستگاه عبارتند از:

  • دستگاه شیر سردکن دامداری
  • دستگاه شیر سردکن لبنیاتی
  • دستگاه شیر سردکن تک مخزن
  • دستگاه شیر سردکن دو مخزن
  • دستگاه شیر سردکن مکعبی
  • دستگاه شیر سردکن استوانه ای
شیر سردکن تک مخزن

دستگاه شیر سردکن دامداری

شیر سردکن های دامداری در انواع مخازن با اندازه‌های کوچک و بزرگ تولید می‌شوند. واحدهای بزرگ دامداری و مراکز دامپروری، بخش‌هایی هستند که این تجهیزات مخصوص آن‌هاست.

نکته حائز اهمیت در مورد این نوع دستگاه‌ها، انتخاب شیرسردکنی با موتور کمپرسور به مراتب قوی تر نسبت به نمونه‌های معمولی است که اتفاقا باعث تفاوت قیمت دستگاه شیرسردکن صنعتی نیز خواهد شد. خوب شاید بپرسید چرا؟

دمای شیری که تازه از بدن دام دوشیده می‌شود، بالا و در حدود 35 درجه سانتیگراد است. بنابراین این دما تا رسیدن به حدود 4 درجه سانتیگراد، هم زمان و هم انرژی موتور قوی تری را می‌طلبد. از این رو  دستگاه شیرسردکن صنعتی مورد استفاده در دامداری‌ها باید موتور قوی تری داشته باشد تا بتواند سرمایش لازم را به بهترین صورت تامین کند.

بدنه داخلی و خارجی این کالا از جنس تمام استیل با آلیاژی بالا است. گنجایش این ماشین‌های صنعتی بیش تر به میزان 100 تا 500 لیتر بوده و می‌توانند شیر را تا چند روز سالم نگه دارند.

دستگاه شیر سردکن لبنیاتی

یکی دیگر از بخش‌های مورد استفاده دستگاه شیر سردکن صنعتی، در فروشگاه‌های عرضه مواد لبنی یا همان لبنیاتی‌هاست. فروشگاه‌های لبنیاتی معمولا از این دستگاه‌ها برای نگهداری شیر و یا دوغ استفاده می‌کنند.

شاید جای سوال باشد، آیا شیرسردکن لبنیاتی هم مشابه یک شیرسردکن دامداری باید از موتور قوی تری برخوردار باشد؟

خوب پاسخ این سوال منفی است. شیری که به دست فروشگاه‌های لبنیاتی می‌رسد، یک مرحله خنک کنندگی را گذرانده است. بنابراین لزومی به داشتن موتور قوی تر داخل دستگاه شیرسردکن صنعتی نیست و همان شیرسردکن معمولی کفایت می‌کند.

البته شیرسردکن لبنیاتی باید ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشد که اگر با ما همراه باشید، به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

دستگاه شیر سردکن تک مخزن

یکی از انواع دستگاه شیرسردکن صنعتی، نوع تک مخزنه آن‌هاست. دلیل طراحی این نوع دستگاه‌ها، توجه به میزان و حجم ماده قابل نگهداری است. از این وسیله بیش تر در فروشگاه‌های لبنی و لبنیاتی‌ها استفاده به عمل می‌آید. تک مخزنی بودن این دستگاه‌ها سبب شده تا بتوان فقط از یک نوع شیر دامی در آن نگهداری نمود.

دستگاه شیر سردکن صنعتی دو مخزن

در مقابل نوع تک مخزن، نوع دو مخزن و یا دوقلو نیز وجود دارد که مجهز به دو مخزن مجزا و همچنین دو موتور گردان است. این دستگاه با قابلیتی که دارد می‌تواند شیر خام دو دام را نگهداری کند. این وسیله بیش تر در دامداری‌ها و دامپروری‌هایی که از 2 یا چند دام شیری نگهداری می‌کنند، کاربرد دارد. این دستگاه همچنین می‌تواند در لبنیاتی‌ها برای نگهداری دوغ و شیر به طور هم زمان نیز مورد استفاده قرار بگیرد. متوجه هستید که نوع کاربری این تجهیزات نیز عاملی است موثر روی قیمت دستگاه شیرسردکن صنعتی.

سوالسوال

استفاده از دستگاه شیرسردکن صنعتی دو مخزن، علاوه بر نگهداری همزمان دو مایع مختلف، برتری دیگری نیز دارد. اگر تجربه استفاده از این نوع دستگاه را دارید، خوشحال می‌شویم، در قسمت نظرات آن را با ما و خوانندگان محترم در میان بگذارید.

دستگاه شیر سردکن مکعبی

همانگونه که از نام این دستگاه پیداست شکل ظاهری آن به صورت 4 گوش بوده و به همین دلیل معمولا در دامداری‌هایی که از فضای محدودی برخوردار هستند و همچنین فروشگاه‌های محصولات لبنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم ترین ویژگی دستگاه شیر سرد کن مکعبی این است که دارای ابعادی کوچک بوده و گنجایش کمتری دارد، از این رو فضای اندکی را اشغال می‌کند.

دستگاه شیر سردکن استوانه‌ای

دستگاه شیر سردکن صنعتی استوانه‌ای یا ایستاده اغلب به صورت گرد تولید و به بازار عرضه می‌گردد. این کالا بیش تر در کارخانجات تولید و توزیع محصولات لبنی و شیر خام (پاستوریزه نشده)، دامداری‌ها، شیرینی پزی‌ها و صنایع تولید کیک و کلوچه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیرسردکن دو مخزن هیمورا یکی از انواع شیر سردکن صنعتی

دستگاه شیر سردکن صنعتی دست دوم (کارکرده)

افرادی که در کار تولید و یا فروش محصولات لبنی هستند برای حفظ و نگهداری محصولات خود نیاز به یکسری دستگاه‌ها از جمله دستگاه شیر سردکن دارند. برخی از این افراد برای صرفه جویی در هزینه‌ها و مدیریت آن، اقدام به خرید محصول دست دوم می‌نمایند. قیمت دستگاه‌ شیر سردکن صنعتی دست اول (آکبند) بالاست؛ از این رو صاحبان مشاغل مربوطه را به سمت خرید دستگاه‌های دست دوم می‌کشاند.

ترغیب به خرید دستگاه‌های دست دوم سبب شده تا این وسیله‌ها بازار نسبتا گرمی را به خود اختصاص دهند. اما باید دقت داشت که فقط قیمت پایین و ارزان در خرید این محصول مد نظر نیست؛ بلکه باید از کیفیت و عملکرد آن نیز اطمینان حاصل نمود. اگر چنانچه وسیله مورد نظر معیوب باشد، در این صورت آسیب جدی در نگهداری محصولات به بار می‌آورد. بهتر است برای اطلاع از قیمت دستگاه‌ شیر سردکن صنعتی دست دوم و خرید آن حتما به سراغ فروشگاه‌ها و وب سایت‌های مخصوص مراجعه کنید.

مزیت دستگاه شیر سردکن صنعتی دست دوم

یکی از مهم ترین مزیت‌های این دستگاه تفاوت قیمت آن با مدل نو و کار نکرده دستگاه است. چنانچه در زمان خرید از سلامت دستگاه شیر سردکن صنعتی دست دوم و عدم آسیب دیدگی قطعات اصلی آن اطمینان حاصل نمودید، می‌توانید به خرید آن اقدام کنید.

معایب دستگاه شیر سردکن صنعتی دست دوم

دستگاه شیر سردکن صنعتی کارکرده علاوه بر مزایایی که دارد، دارای یکسری معایب نیز هست که باید در زمان خرید به آن توجه نمود. یکی از این معایب، گارانتی محصول است؛ این احتمال وجود دارد که به دلیل استفاده از دستگاه در مدت زمان طولانی، گارانتی آن به اتمام رسیده باشد. اگر چنانچه محصول فاقد گارانتی باشد، در این صورت هیچ ضمانتی برای تعویض و یا تعمیر قطعات دستگاه به صورت رایگان وجود ندارد.

عیب دیگر، امکان تخریب قطعات دستگاه شیر سردکن صنعتی دست دوم است. استفاده از هر وسیله‌ای در مدت زمان طولانی احتمال ایجاد خرابی در قطعات داخلی و خارجی آن وسیله را نیز به همراه خواهد داشت. بروز پوسیدگی در بدنه دستگاه نیز یکی دیگر از معایب آن به شمار می‌رود. در ساخت دستگاه‌ شیر سردکن صنعتی از استیل بهداشتی 304 استفاده می‌گردد؛ چرا که با این روش می‌توان به طور چشمگیری از پوسیدگی بدنه دستگاه پیشگیری به عمل آورد. حال اگر در ساخت دستگاه از این اصول تبعیت نشود. در این صورت احتمال پوسیدگی بسیار بالا بوده و در نتیجه این امر سبب تغییر طعم و رنگ و به طور کلی ماهیت شیر خواهد شد.

معایب شیر سردکن دست دوم

قیمت دستگاه شیر سردکن صنعتی

عوامل مختلفی در تعیین قیمت دستگاه‌ شیرسردکن صنعتی تأثیرگذار هستند و از این رو نمی‌توان قیمت ثابت و مشخصی برای این ماشین آلات تعیین نمود. از جمله عوامل تأثیرگذار بر قیمت عبارتند از:

  • نوسانات ارزی
  • قطعات به کار رفته در ساخت محصول
  • نوع و برند محصول

نوسانات ارزی

هر چه ارز در حال نوسان باشد، در نتیجه با افزایش قیمت‌ها مواجه خواهیم شد و این مورد یکی از عوامل مؤثر در تعیین قیمت دستگاه‌ شیر سردکن صنعتی است.

قطعات به کار رفته در ساخت محصول

قطعات به کار رفته در تولید و ساخت دستگاه شیر سردکن صنعتی نیز در میزان افزایش و کاهش قیمت دستگاه بسیار مؤثر است. اگر چنانچه در ساخت این ماشین آلات از قطعات اصلی و مرغوب استفاده گردد؛ در نتیجه کیفیت محصول نیز بالا رفته و تأثیر مستقیمی در تعیین قیمت خواهد داشت.

حتی تعداد قطعات نیز در قیمت دستگاه شیرسردکن صنعتی موثر است. برخی از ظرفیت‌های دستگاه‌های دو مخزن به صورت تک موتوره و دو موتوره تولید می‌شوند.

نوع و برند محصول

نوع محصول مانند ابعاد، تعداد مخزن و ظرفیت نیز در تعیین قیمت نقش مهمی را ایفا می‌کند. به عنوان مثال در ظرفیت مخزن یکسان، قیمت دستگاه شیرسردکن صنعتی دو مخزن نسبت به نوع تک مخزن بالاست. با افزایش ظرفیت دستگاه نیز قیمت آن افزایش می‌یابد.

علاوه بر این هر برندی دارای ویژگی‌های متعددی بوده که با قیمت‌های متفاوت به بازار عرضه می‌گردد. از این رو برند محصول و حتی برند قطعات نیز یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت دستگاه‌ شیر سردکن صنعتی است. برند الکتروموتور همزن و برند کمپرسور، از جمله این موارد است.

اگر به دنبال یک خرید مطمئن هستید خبر خوب اینکه هیمورا یکی از تولید کنندگان مجموعه دستگاه‌های شیر سردکن در انواع مدل‌های تک مخزن و دو مخزن در انواع ظرفیت‌ها با برندهای عالی و معتبر است. این مجموعه با به کارگیری نیروهای مجرب و کارآمد همه روزه در حال ارائه خدمات به مشتریان خود است.

چرا همیشه نباید قیمت دستگاه شیر سردکن صنعتی در اولویت قرار بگیرد؟

درست است که توجه به قیمت دستگاه شیرسردکن صنعتی یکی از مهم ترین اصول در زمان خرید است؛ اما نباید همیشه در اولویت قرار بگیرد. برای خرید این دستگاه لازم است تا به یکسری نکات در زمان خرید توجه نمود. توجه به نوع و کیفیت محصول، شکل ظاهری، جنس به کار رفته در ساخت محصول و قطعات تشکیل دهنده آن، نوع عایق بندی دستگاه، کمپرسور دستگاه، کندانسور، موتور همزن، میزان برق مصرفی توسط دستگاه، گارانتی و خدمات پس از فروش از دیگر عوامل مورد نیاز در خرید دستگاه شیر سردکن صنعتی است که در اولویت قرار دارند.

گروه صنعتی هیمورا

دستگاه شیرسردکن صنعتی تنها نمونه‌ای از تجهیزات لبنیاتی هیموراست

اگر از علاقه مندان شروع فعالیت در حوزه لبنیات هستید، افتخار داریم یکی از تولیدکنندگان برتر این حوزه را به شما معرفی کنیم. هیمورا تقریبا تمام دستگاه‌های لازم برای یک کارگاه تولید لبنی را طراحی و تولید می‌کند. این تجهیزات عبارتند از:

  • دستگاه‌های مخصوص پخت شیر
  • دستگاه‌های پاستوریزاتور
  • دستگاه‌های پخت و پاستوریزه شیر
  • هموژنایزرها
  • دستگاه‌های کره گیری و دوغ زنی با استفاده از ماده اولیه ماست
  • دستگاه‌های تولید کره از خامه موسوم به “چرن”
  • تجهیزات عمل آوری ماست موسوم به گرمخانه ماست
  • دستگاه‌های تولید خامه از شیر پرچرب یا همان “سپراتور شیر” یا “خامه گیر”
  • دستگاه‌های پروسس مخصوص فرآوری کشک، تولید سرشیر، تولید و فرآوری مایه بستنی و …
  • انواع خط تولیدها مانند خط تولید پنیر سنتی و لاکتیکی

در صورت نیاز به هر کدام از این تجهیزات و نیز آگاهی از قیمت دستگاه شیر سردکن صنعتی کافی است با مشاوران و کارشناسان فنی ما در هیمورا از طریق شماره‌های انتهای صفحه تماس بگیرید تا کاملا شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

اگر داخل متن را مطالعه نکرده باشید، تعدادی سوالات مهم در زیر مطرح شده است که می‌تواند راهنمای مناسبی برای شناخت دستگاه شیرسردکن صنعتی باشد.

آیا می‌توان از دستگاه شیر سردکن صنعتی در هر زمینه‌ای استفاده نمود؟

برای افزایش کیفیت و ماندگاری مواد لبنی مثل شیر، دوغ و مایه بستنی و حتی مواد نوشیدنی مانند آبمیوه‌ها استفاده می‌شود.

اصلی ترین کاربرد دستگاه شیر سردکن صنعتی چیست؟

بیش ترین کاربرد این دستگاه در صنعت تولید و نگهداری محصولات لبنی مخصوصا شیر خام است.

چه عواملی بر <strong>قیمت دستگاه شیر سردکن صنعتی</strong> تأثیرگذار است؟

عوامل مختلفی هستند که بر قیمت این ماشین آلات تأثیر می‌گذارند؛ از جمله آن‌ها می‌توان به نوسانات ارزی، نوع و برند محصول و قطعات به کار رفته شده در ساخت دستگاه اشاره نمود.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، انجام بسیاری از کارها سهل و آسان گردیده و با تولید دستگاه‌های مختلف در انواع زمینه‌ها مخصوصا در زمینه صنعت، انسان به آسودگی خاطر رسیده است. دستگاه‌ شیر سردکن صنعتی یکی از ماشین آلات پیشرفته امروزی است که کمک شایانی در زمینه حفظ و نگهداری محصولات لبنی به ویژه شیرخام می‌کند. این وسیله بیش تر برای مشاغلی که با تولید و نگهداری محصولات لبنی سر و کار دارند، به کار می‌رود. این دستگاه‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌گردند و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مختص به خود را دارند. برخی از دستگاه‌های شیر سردکن صنعتی فقط مختص دامداری‌ها و دامپروری‌ها هستند و برخی دیگر نیز فقط در لبنیاتی‌ها و فروشگاه‌های محصولات لبنی کاربرد دارند.
اگر چنانچه قصد آگاهی از قیمت دستگاه شیرسردکن صنعتی را داشته و به دنبال خرید آن هستید، بهتر است از قبل تعیین کنید که این وسیله را برای چه و کدام کار می‌خواهید.

6 دیدگاه

  1. ببخشید چگونه می‌تونیم از قیمت دستگاه شیر سردکن صنعتی هیمورا اطلاع پیدا کنیم؟ داخل سایت قیمت نوشته نشده

    فرنگیز روحی
    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      شما برای کسب اطلاعات آخرین قیمت دستگاه شیر سردکن صنعتی دامداری و لبنیاتی می‌توانید از ساعت 9 الی 17 روزهای کاری و از طریق شماره‌های ارتباطی داخل سایت با کارشناسان فروش هیمورا تماس بگیرید.

  2. سلام آیا قیمت دستگاه شیر سردکن صنعتی دامداری و لبنیاتی با هم تفاوت داره؟

    حسین میرقلی
    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      ببینید ظرفیت دستگاه‌های مورد استفاده برای لبنیاتی و دامداری یکسان است. یعنی دستگاهی با ظرفیت 500 لیتر هم می‌تواند برای دامداری و هم لبنیاتی مورد استفاده قرار گیرد. تنها مشخصه‌ای که می‌تواند قیمت دستگاه شیر سردکن صنعتی برای این دو بخش را تحت تاثیر قرار دهد، توان موتور سرمایشی است. که برای دامداری‌ها معمولا 30 الی 40 درصد توان بالاتر را در نظر می‌گیرند که این موضوع مسلما باعث بالاتر رفتن قیمت دستگاه خواهد شد.

  3. سلام به قیمت دستگاه شیر سردکن صنعتی دو مخزن تو سایت‌های مختلف نگاه کردم و به نظرم نسبت به نوع تک مخزن گرونتره. آیا به غیر از اینکه تعداد مخزنش بیشتره دلیل خاص دیگه‌ای هم داره؟

    قادر از اهواز
    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      بله تعداد مخزن بیشتر تنها یکی از دلایل گران بودن این دستگاه‌هاست. دلایلی دیگری هم وجود دارد؛ از جمله اینکه شما با این تجهیزات می‌توانید همزمان دو نوع شیر دام متفاوت را داخل یک دستگاه و کنار هم نگهداری کنید. بدون آنکه کوچکترین تاثیری در کیفیت هر کدام از شیرها اتفاق بیفتد. حتی می‌توانید شیر و دوغ را با امکان تنظیم دو دمای متفاوت برای هر مخزن نگهداری کنید. اگر نیازی به روشن کردن یکی از مخزن‌ها نباشد، می‌توانید آن مخزن را خاموش و از مخزن دیگر استفاده کنید. همچنین در صورتی که عملکرد یکی از مخزن‌ها با مشکل مواجه شده باشد، شما باز هم یک دستگاه شیر سردکن صنعتی خواهید داشت؛ چرا که همچنان می‌توانید از مخزن سالم برای نگهداری ماده موردنظر استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *