نقشه پکیج زمینی کلید شناخت و بهره برداری بهینه

نقشه نصب (( پکیج زمینی )) + اینفوگرافی راه اندازی دیدگاه بگذارید

نقشه پکیج زمینی، یک راهنمای جامع تصویری یا نوشتاری برای نصب و بهره برداری از این سیستم‌های گرمایشی است. همچنین در این برگه راهنما، قطعات داخل پکیج و نحوه قرارگیری آن‌ها برای دریافت بیشترین راندمان از آن و اشغال کمترین فضا، به مهندسان، نصابان و اپراتورهای سیستم، تعیین شده است. درون نقشه پکیج زمینی، اطلاعات علمی جای داده شده است. این اطلاعات به زبان ساده‌تر نشان می‌دهد که پکیج زمینی در کجا باید تعبیه شده و سیستم‌های پخش حرارتی آن به چه صورت و از چه طریقی به آن متصل شود. این محتوا، به عنوان یک نقشه پکیج زمینی در وسعت مقاله عمل می‌کند و آمار و اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد. این نقشه، در واقع اطلاعات علمی به زبان ساده‌ای است که تمام داده‌های مربوط به قطعات داخل پکیج زمینی، بهترین راه حل‌ها برای نصب و اطلاعات مربوط به تعمیرات، درون آن قرار داده شده است. پس با صرف کمی زمان، کامل‌ترین اطلاعات را از نقشه پکیج زمینی دریافت کنید.

مقدمه

پکیج‌های زمینی یکی از نوآوری‌های بسیار مهم در عرصه گرمایش ساختمان‌های بزرگ و صنعتی هستند. این سیستم‌های مدرن، امکان تامین گرما را با کارایی بالا و انعطاف پذیری در امکان مسکونی و تجاری فراهم می‌سازند. پکیج‌های زمینی، به عنوان جایگزین کارآمدی برای سیستم‌های گرمایش مرکزی قدیمی محسوب می‌شوند. این دستگاه‌ها به منظور تامین همزمان گرمایش و آب گرم ظهور کرده‌اند. به همین سبب، کسب اطلاعات در خصوص ساختار و اجزای درونی آن، می‌تواند در هر زمینه‌ای از جمله نحوه نصب، کاربرد و بسیاری از موارد دیگر کمک کند.

پکیج برقی زمینی بیشتر بخوانید: قیمت خرید پکیج زمینی [ استعلام مستقیم از کارخانه ] مهر 1402

پکیج زمینی چیست | آیا جایگزین مناسبی برای موتورخانه های قدیمی شوفاژ می باشد پاسخ تمامی سوالات رو می توانید در این پست پیدا کنید.

علم نهفته درون پکیج زمینی

پکیج‌های زمینی، نمونه کوچک شده‌ای از موتورخانه‌های غول پیکر و عظیم الجثه قدیمی هستند. اما سایز کوچک کجا و قدرت گرمایشی بالا کجا؟

نقشه پکیج زمینی به گونه‌ای است که قطعات کوچکتر، اما با کیفیت بالا در کنار یکدیگر به گونه‌ای چیده شده‌اند که می‌توانند بیشترین ظرفیت حرارتی را ارائه دهند.

پس می‌توان گفت، نقشه پکیج زمینی، یک نقشه فشرده است. توسط فقط یک پکیج زمینی که ظرفیت حرارتی آن متناسب با ویژگی‌های فضاست، به راحتی آب گرم مصرفی و آب مدور در رادیاتورها تامین می‌شود.

در نقشه پکیج زمینی، وجود و نحوه چینش قطعات آن مشخص می‌شود. برخی از این قطعات شامل

  • منبع انبساط بسته
  • پمپ سیرکولاتور
  • محفظه احتراق
  • کلیه لوله‌ها
  • تابلو فرمان
  • شیر آلات
  • مشعل
  • اتصالات

و همچنین تجهیزات کنترلی و غیره است.

از اصلی‌ترین این تجهیزات، نحوه لوله‌کشی و ارتباط بین پکیج و سیستم‌های پخش کننده حرارتی است. به همین سبب، در تیتری جداگانه به بررسی نحوه لوله کشی طبق نقشه پکیج زمینی خواهیم پرداخت.

قطعات پکیج زمینی

کلیدی‌ترین اصول در طراحی نقشه پکیج زمینی

نقشه پکیج زمینی همان ساختار و نحوه قرارگیری قطعات در کنار یکدیگر است که به منظور ارائه بهترین نوع گرمایش، خاص‌ترین طراحی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

نقشه پکیج زمینی یکی از جنبه‌های مهم در طراحی سیستم گرمایشی خانه‌ها یا سایر ساختمان‌های تجاری و صنعتی است. این نقشه، یک نمای کامل از نحوه قرارگیری و اتصال قطعات را به بهترین و مطلوب‌ترین حالت ارائه می‌دهد.

همانطورکه گفته شد، هدف نهایی از طراحی و ایجاد یک نقشه برای تولید پکیج زمینی، ارائه مطبوع‌ترین شرایط حرارتی در محیط مدنظر است.

در نقشه پکیج زمینی، یکسری اصول مربوط به قطعات و اتصالات داخل پکیج وجود دارد. این اصول، شامل

  • تعداد لوله‌ها
  • منبع تامین گرما
  • نحوه تامین گرما
  • جداسازی آب مصرفی
  • اتصال به کمینه مناسب
  • مسیرهای رفت و برگشت آب
  • انتقال آن به لوله کشی‌های آب شهری
  • مدور در رادیاتورها و بسیاری از موارد دیگر است.

درست و اساسی بودن این نقشه بسیار مهم و حیاتی است تا همه قطعات بهینه و با بیشترین دقت به هم متصل شوند.

نقشه پکیج زمینی علاوه بر اینکه ساختار کلی و جزئی قطعات را نشان می‌دهد، یک راهنمای ویژه برای تکنسین‌هاست تا در نصب و راه‌اندازی سیستم‌های گرمایش، کمک حالشان باشد.

اجرای صحیح این نقشه روی دستگاه، باعث افزایش بهره وری سیستم و صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود.

به همین سبب، توجه به جزئیات در طراحی و اجرای نقشه پکیج زمینی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا سیستم گرمایش به عملکرد بهتری دست یابد و محیط زندگی را به طرز مطلوبی گرم کند.

پکیج زمینی بیشتر بخوانید: مکان‌هایی که پکیج زمینی پادشاهی می‌کند؟شما را دعوت می کنم به داستان تاریخی و مهیج سلطنت پکیج های زمینی برای انواع مکان ها که در حال حذف سایر سیستم های گرمایشی می باشد.

نقش، عملکرد و جایگاه رمزآلود قطعات پکیج زمینی

همانطورکه در بالا گفته شد، داخل نقشه پکیج زمینی، نحوه قرارگیری قطعات مشخص می‌شود. نقش هریک از این قطعات، در داخل پکیج زمینی به نوبه خود بسیار مهم و کاربردی است. هریک از این قطعات به شرح زیرند.

  • مشعل و لوله کشی ورودی گاز

وظیفه تامین گرمای اولیه در داخل پکیج‌های گازی و گازوئیلی به عهده مشعل است. ورودی گاز پکیج زمینی به خروجی گاز شهری متصل می‌شود و سوخت دریافتی را به مشعل می‌رساند. با ایجاد جرقه روی آن، مشعل روشن شده و محفظه احتراق را گرم می‌کند. در داخل نقشه پکیج زمینی، مشعل، در پایین‌ترین قسمت پکیج واقع شده است.

  • کلاهک دودکش

با روشن شدن مشعل، همراه با گرما، دود و گازهای آلاینده‌ای حاصل می‌شود که باید تخلیه شود. برای اینکه این عمل خالی سازی گاز، به داخل سالن راه پیدا نکند، دودکشی نصب شده است که دریچه خروجی آن به بیرون راه دارد. به این ترتیب، هر نوع گاز تولیدی حاصل از احتراق، به بیرون هدایت می‌شود. در نقشه پکیج زمینی، کلاهک دودکش در بالاترین قسمت واقع شده است.

  • پمپ سیرکولاتور

در حالت کلی، پکیج وسیله‌ای برای گرم کردن آب است. در اولین مرحله راه اندازی، ابتدا آب ورودی به رادیاتورها، منتقل می‌شود. این آب، در مداری بسته بین پکیج و سیستم پخش حرارتی در جریان است. به طوریکه آبی که در داخل پکیج به دمای ایده آل رسیده است، توسط لوله کشی‌های مربوطه، به رادیاتور می‌رسد.

در اثر سیرکوله، این آب درون رادیاتور سرد می‌شود. بنابراین دوباره توسط لوله‌های بازگشتی به پکیج برمی‌گردد. این جریان، به طور پیوسته در حال انجام است. پمپ، وظیفه انتقال آب از پکیج به رادیاتور و سیرکولاسیون را بر عهده دارد. پمپ سیرکولاتور در نقشه پکیج زمینی، در مسیر بازگشت آب از رادیاتور قرار دارد.

توسط مبدل دیگری، آب سرد از سیستم لوله کشی شهری دریافت شده، گرم می‌شود و توسط شیرهای آب گرم به مصرف می‌رسد.

  • منبع انبساط

داخل پکیج، قطعه‌ای به نام منبع انبساط وجود دارد. وظیفه این منبع، تنظیم فشار داخل پکیج است. به طوریکه در شرایط مختلف دمایی، فشار مناسب را در داخل پکیج حفظ کرده و از وقوع مشکلاتی نظیر انبساط آب در داخل پکیج جلوگیری می‌کند.

  • تابلو فرمان

وارد کردن داده‌ها به دستگاه و اعمال تغییرات روی آن، توسط تابلو فرمان انجام می‌شود. طبق نقشه پکیج زمینی، این تابلو، در قسمت مقابل دستگاه قرار دارد. این قطعه به عنوان واسطه‌ای بین کاربر و دستگاه عمل می‌کند و امکان کنترل دستگاه را برای انجام وظایف مختلف میسر می‌سازد.

سیستم لوله کشی پکیج زمینی

آموزش گام به گام در نحوه لوله کشی پکیج

از مهم‌ترین قطعات در سیستم داخلی پکیج‌ها، لوله کشی‌های مربوط به آن است. در واقع می‌توان گفت این لوله‌ها، نقش اصلی را در انتقال حرارت آب دارند. در نقشه پکیج زمینی، نحوه جاگیری لوله‌ها از موارد بسیار حیاتی است.

لوله کشی درست و اصولی به معنای نصب لوله‌ها، اتصالات و سایر مولفه‌های سیستم به طور سازگار با یکدیگر است. اگر این کار با دقت و اصولی انجام شود، سیستم به شکلی کامل و بهینه عمل می‌کند. عواملی که در نقشه لوله کشی پکیج زمینی اهمیت دارد، به شرح زیر است.

  • نقشه ساختمان

در نقشه لوله کشی پکیج زمینی، نحوه لوله کشی از پکیج به رادیاتورها، براساس ساختار هر ساختمان متفاوت است. محل نصب رادیاتورها و الگوی قرارگیری آن در نقشه پکیج زمینی مشخص می‌شود.

  • طول و عرض رادیاتور

در نقشه پکیج زمینی، طول و عرض رادیاتورها نیز باید مشخص شود. باتوجه به مقیاس سالن، تعداد رادیاتورها و طول و عرض آن تعیین می‌گردد. همچنین محل اتصال لوله‌های شبکه به شوفاژ را توسط دو دایره کوچک تعیین می‌کنند.

معمولا در سالن‌های صنعتی، رادیاتوری با 25 پره یا بیشتر نصب می‌شود که در این شرایط، روی نقشه پکیج زمینی، محل اتصال لوله‌های رفت و برگشت را در دو طرف رادیاتور تعیین می‌کنند.

4 دلیل هوشمندانه برای کاربرد نقشه پکیج زمینی
  • محل قرار گرفتن رادیاتورها

در نقشه پکیج زمینی، محل قرار گرفتن رادیاتور هم باید مشخص شود. تا به طور دقیق نمایان شود که در کجای سالن، رادیاتوری با چه تعداد پره، نصب و قرار گیرد. این امر به منظور اطمینان از انتقال حرارت بهینه و توزیع گرمایش در مکان موردنظر به کار گرفته می‌شود.

نقشه لوله‌کشی پکیج زمینی یک سند حیاتی در فرآیند نصب و اجرای پکیج‌های زمینی برای تولید حرارت و گرمایش در محیط‌های صنعتی است. این نقشه‌ها به عنوان راهنمایی برای اجرای صحیح و بهره‌وری بالا از سیستم‌های گرمایشی با استفاده از پکیج‌های زمینی عمل می‌کنند و باید با دقت و دقیقی تهیه شوند.

4 دلیل هوشمندانه برای کاربرد نقشه پکیج زمینی

استفاده از داده‌های نقشه پکیج زمینی قبل از نصب و راه اندازی آن، مزایای بسیاری را به همراه دارد. به این صورت که:

  • عملکرد سیستماتیک

در بالا، با قطعات اصلی به کار گرفته شده در داخل پکیج زمینی آشنا شدید. اما اجزا و عناصر داخل پکیج فقط محدود به آن موارد نیست. تمام این اجزا از ریز تا درشت، در عملکرد متقابل و هماهنگ با یکدیگرند. این تعاملات، طبق اصول مهندسی دقیق، در نقشه پکیج زمینی تعیین شده‌اند.

  • کنترل دما و فشار

اگر تمام اجزا در داخل پکیج، طبق نقشه پکیج زمینی مهندسی شده جایگیری شود، توانایی کنترل دقیق دما و فشار به بالاترین حد ممکن می‌رسد. سنسورها و الگوریتم‌های پیچیده‌ای که در داخل پکیج به کار برده شده است، به تنظیم دقیق دما و فشار کمک می‌کند.

  • کارایی انرژی

پکیج‌های زمینی، به منظور رفع مشکل مصرف سوخت بالای موتورخانه‌ها و برای بهره‌برداری بهینه انرژی طراحی شده‌اند. این قطعه موجب می‌شود که مصرف انرژی به حداقل برسد.

  • نگهداری و خدمات پس از فروش

اطلاعات و معلومات به کار رفته در نقشه پکیج زمینی، آماری در خصوص نوع قطعات و نحوه قرارگیری آن‌ها به تعمیرکار می‌دهد تا خدمات بهتری را ارائه دهد.

اهمیت اجرای نقشه پکیج زمینی با دقت فنی

اجرای نقشه پکیج زمینی با دقت فنی، اهمیت بالایی دارد تا نصب و جاگیری هر 2 سیستم منبع حرارتی و پخش گرمایی، مطابق با استانداردها و نکات فنی مربوط به همان دستگاه باشد. دقت فنی در اجرای صحیح، به کاهش مشکلات و عیوب حین عملکرد دستگاه کمک می‌کند و به عملکرد بهتر و پایدار دستگاه در طولانی مدت منجر می‌شود. برخی از مهم‌ترین این عوامل به شکل زیرند.

  • بهترین و مطلوب‌ترین شرایط برای نصب پکیج زمینی، در محلی بدون رطوبت و در سالنی هموار و مسطح است.
  • فاصله پکیج از دیوار و کف زمین، باید در حد استاندارد باشد. رعایت فواصل مشخص شده، به ممانعت از بروز حوادث احتمالی می‌انجامد. معمولا برای چنین سیستم‌هایی، فاصله 15 سانتی متر از دیوار، در نظر گرفته می‌شود.
  • طبق نقشه پکیج زمینی، داشتن دودکش با مکش کافی از الزامات نصب آن است.
  • تمیزکاری داخل لوله‌های شوفاژ برای ممانعت از ورود ذرات خارجی به داخل پکیج لازم و ضروری است. ورود چنین رسوباتی به داخل پکیج، موجب گیر کردن پمپ یا به اصطلاح همان گیرپاژ و در نهایت سوختن آن خواهد شد.

پیشنهاد داغ

در این قسمت می‌خواهیم یکی از برندهای برتر در زمینه تولید انواع پکیج‌های زمینی را به شما معرفی کنیم. پکیج‌های زمینی هیمورا در انواع مدل‌های تمام برقی، دو گانه‌سوز (گازی-گازوئیلی) و سه گانه‌سوز (گازی-گازوئیلی-برقی) تولید می‌شوند. هر کدام از این مدل‌ها در انواع ظرفیت‌ها ساخته شده‌اند. مدل‌های مناسب این پکیج‌ها می‌توانند در ساختمان‌های چند طبقه و آپارتمان‌های چند واحده، محیط های استخری و همچنین ویلاهای بزرگ استفاده شوند. تمام پکیج‌های این گروه صنعتی دارای یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش هستند.

برای خرید پکیج زمینی موردنظر خود می‌توانید با کارشناسان فروش هیمورا از طریق شماره‌های موجود در پاورقی سایت تماس حاصل کنید. آن‌ها ضمن ارائه اطلاعات کامل می‌توانند بهترین ظرفیت پکیج را با توجه به ابعاد شما انتخاب کنند.

سوالات متداول

معمولا در داخل نقشه پکیج زمینی چه مواردی درج و ذکر می‌شود؟

نقشه پکیج زمینی شامل اطلاعاتی درمورد مکان مناسب نصب پکیج، نحوه اتصالات و نوع لوله کشی‌ها، بهترین ایده‌ها برای بهره وری انرژی، موارد فنی، قطعات داخلی و غیره است.

نقشه پکیج زمینی خود را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

اکثر تولیدکنندگان چنین سیستم‌هایی برای افزایش رضایت مشتری، چنین نقشه‌ها و دستورالعمل‌هایی را همراه با دستگاه ارائه می‌دهند. نقشه پکیج زمینی، معمولا در داخل دفترچه راهنمای استفاده و نصب دستگاه قرار داده می‌شود.
البته این روزها، در داخل وبسایت رسمی شرکت تولید و یا در کانال‌های اجتماعی مربوطه نیز به عنوان بخشی از مستندات محصول، در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

با کسب اطلاعات از نقشه پکیج زمینی، چگونه می‌توانم به بهبود عملکرد سیستم کمک کنم؟

با استفاده از اطلاعات و معلومات داخل نقشه، می‌توانید تنظیمات مربوط به دما و فشار را بهبود ببخشید. به این ترتیب، هم در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود و هم از خطرات احتمالی وارده، پیشگیری خواهد شد.

همچنین می‌توانید بدانید، مشکل به وجود آمده مربوط به کدام قطعه است و اگر نیازی به تعمیر یا تعویض آن باشد، اطلاعات داخل نقشه پکیج زمینی به شما در انجام آن کمک خواهد کرد.

نقشه پکیج زمینی به عنوان یک ابزار جامع در دنیای سیستم‌های گرمایشی عمل می‌کند. این نقشه، به زبان ساده اطلاعات کاملی را در خصوص نحوه و شرایط بهینه نصب، تنظیمات دما و فشار آب، اتصالات مختلف و نحوه ارتباط بین پکیج و سیستم‌های پخش حرارت ارائه می‌دهد.
البته این نقشه، براساس متراژ و نوع هر ساختمان متغیر است. زیرا نحوه قرارگیری رادیاتورها و فاصله آن از منبع گرما متفاوت است. پس در یک نقشه پکیج زمینی، اطلاعات مربوط به نوع قطعات تعبیه شده و نحوه قرارگیری و ارتباط آن‌ها با یکدیگر، ثابت است، اما نحوه اجرای آن، ارتباط با رادیاتورها، تعداد و فواصل لوله‌های به کار رفته و غیره برحسب ساختمان تعیین می‌شود.

witer ms.hadi

کتایون هادی

من فارغ التحصیل رشته مهندسی ساخت و تولید هستم؛ تولید محتوای متنی و صوتی تخصصی جزو فعالیت های منه و حدودا 5 سال هست که با صنایع ماشین سازی هیمورا همکاری دارم. با ورود به دنیای دیجیتال و تولید محتوا در رشته تخصصی خودم دیدگاهم به صنایع متفاوت تر شد و هر روز به اموخته هام اضافه میشه.

نوشته های من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *