مکان‌هایی که پکیج زمینی پادشاهی می‌کند؟

مکان‌هایی که پکیج زمینی پادشاهی می‌کند؟ دیدگاه بگذارید

چرا پکیج‌های زمینی بوجود آمده‌اند؟ آیا هدف از ساخت آن‌ها خاتمه دادن به سلطه چندین ساله موتورخانه‌ها بوده است؟ ما در مقاله قبلی اشاره کردیم که پکیج‌های زمینی تنوع تولید دارند و همین تنوع باعث تولید نمونه‌هایی با انواع منابع سوخت و انرژی جایگزین شده است. اما چگونه می‌توان از تنوع فراوان تولید و نیز ظرفیت‌های حرارتی بالای این دستگاه، بی‌نهایت بهره برد؟ به نظر شما پکیج‌های زمینی هم مانند دیگر دستگاه‌های حرارتی که با استفاده از هوا، عمل گرمایش محیط را انجام می‌دهند، تنها باید در محل مناسب قرار بگیرند و راه‌اندازی شوند؟ و یا نیازمند تمهیدات و اقدامات خاصی هستند؟ سخن اصلی این مقاله، معرفی بهترین مکان‌هایی است که پکیج‌های زمینی می‌توانند در آن‌ها، بالاترین کارایی را از خود نشان دهند. اما این مکان‌ها دقیقا کدام‌ها هستند و چرا باید این نوع پکیج‌ها در آن‌ها استفاده شود، موضوعی است که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته خواهد شد. شاید شما هم مانند علاقه‌مندان این دستگاه‌های متحیر کننده گرمایشی، بی صبرانه منتظر آشنایی با این مکان‌ها هستید. پس بیش از این وقت شما را نمی‌گیریم. با ما همراه باشید.

گروه صنعتی هیمورا

مقدمه

راز اصلی استفاده از دستگاه‌های حرارتی پکیج در نگاه اول، پایان سلسله چندین دهه حکمرانی موتورخانه‌ها به عنوان تاسیسات مرکزی تولید حرارت بود. اما این سلسله پادشاهی چرا و چگونه سقوط کرد؟ تا قبل از ظهور پکیج‌ها، موتورخانه‌ها به مانند تجهیزات غول پیکر، با هیبت کامل بر مسند قدرت تکیه زده بودند. اما این پادشاهی خیلی طول نکشید و پکیج‌ها توانستند با طراحی بسیار دقیق و الگوی تولید حرارت بسیار کارآمدتر، به استفاده از موتورخانه‌ها پایان دهند. اما تا حدودی از اثرات این سلسله باقی مانده بود تا اینکه پکیج‌های زمینی روی کار آمدند. پیدایش این نوع پکیج‌ها مهر باطلی بود بر صنعت حرارتی موتورخانه‌ای.

امروزه پکیج‌های زمینی با قدرت بی‌نظیر گرمایشی، ابعاد و ساختار کاملا مناسب و اصولی، هزینه‌های نگهداری به صرفه و همچنین راحتی در استفاده توانسته‌اند پایه‌های حکومتی خود را به تمامی مکان‌های بزرگ و با ابعاد بالا گسترش دهند.

پکیج برقی زمینی بیشتر بخوانید: پکیج زمینی هیمورا ))

پکیج زمینی چیست | آیا جایگزین مناسبی برای موتورخانه های قدیمی شوفاژ می باشد پاسخ تمامی سوالات رو می توانید در این پست پیدا کنید.

از آب تا حرارت، سلسله نوظهور به نام پکیج‌ زمینی

در عصر کنونی، تولید حرارت نیازمند پیمودن باریکه‌ای بسیار طولانی است. این باریکه گاهی می‌تواند هوا باشد و گاهی آب. پکیج‌های زمینی دستگاه‌هایی هستند که از آب به عنوان سلاح حرارتی استفاده می‌کنند. این شاخه از تولید حرارت، نیازمند تجهیزات خاصی است. سیستم‌های پخش حرارت و تاسیسات لوله‌کشی‌ جزو اولین سربازان و نظامیان برای تولید گرما با پکیج‌های زمینی به شمار می‌رود. در واقع مهمترین نکته قبل از استفاده این پکیج‌ها، انجام اقدامات اولیه و تعیین محل مناسب برای نصب و راه‌اندازی آن‌هاست.

شرط استفاده از تمام قدرت نظامی یک پکیج زمینی، قرار دادن آن در بهترین مکان است. پیش‌بینی ساختار دفاعی و ایجاد زیرساخت‌های نظامی در حکم تزریق چند برابری قدرت به پکیج زمینی است؛ در غیر این صورت، دستگاه به منزله نوش دارو پس از مرگ سهراب خواهد بود و کارایی لازم را نخواهد داشت.

در صورت برآورده‌ کردن نیازهای پکیج زمینی، می‌توان انتظار یک سلسله گرمایشی بسیار قدرتمند را داشت. این سلسله متشکل از خانواده پکیج زمینی-توزیع کنندگان حرارتی و لوله‌کشی‌های آب و گاز به پکیج است. اما مگر می‌شود از شیوه حکمرانی پکیج‌ زمینی به راحتی عبور کرد. جایی که قدرت پادشاهی پکیج بین دو حکومت داخلی و هم مرز تقسیم شده است. این دو حکومت اصلی که سازش کامل و همزیستی مسالمت آمیزی در کنار هم دارند، سیستم مدار بسته رادیاتور- شوفاژ و سیستم مدار باز آب مصرفی بهداشتی هستند.

تزریق قدرت توسط پکیج به این دو حکومت به طور کاملا عادلانه انجام می‌شود. این تزریق قدرت همان گرم کردن آب داخل دستگاه و فرستادن آن داخل هرکدام از سیستم‌های نامبرده است. سیاست مداران رده بالای حکومتی هم همان مشعل دستگاه، مبدل‌های حرارتی و محفظه‌‌های هدایت حرارت هستند.

اما خیلی به سیاست‌های داخلی این حکومت‌ها و اینکه چه قوانینی در اجرای آن‌ها وجود دارد وارد نمی‌شویم و مستقیما به سراغ مکان‌های تحت سلطه حکومت پکیج‌های زمینی می‌رویم.

حکومتی به گستردگی دنیا: معرفی مکان‌های استفاده پکیج زمینی

آنچه که باعث تداوم حکومتی پکیج‌های زمینی شده است، وجود تنوع فراوان در شاخه‌های قدرت آن است. براساس همین قانون چالش برانگیز، امروزه شاهد گسترش سلسله پادشاهی پکیج‌های زمینی هستیم. تقریبا می‌توان این سلسله گرمایشی را در تمامی ابعادهای بزرگ و وسعت‌های بالا مشاهده کرد. اما عمق نفوذ این پادشاهی تا کجاها ادامه داشته است.

پکیج زمینی سلاحی گرم برای تسخیر هوای آپارتمان
  • پکیج زمینی سلاحی گرم برای تسخیر هوای آپارتمان

قدرت حرارتی پکیج زمینی تنها به اداره حکومت داخلی آن مربوط نمی‌شود. نفوذ این قدرت بقدری بالا بوده که توانسته است بسیاری از سرزمین‌های با دژهای مستحکم و قلعه‌های تسخیرناپذیر را نیز به لیست حکومت‌های تحت اختیار خود اضافه کند. یکی از این مکان‌ها همان ساختمان‌های آپارتمانی با تعداد واحدها و طبقات بالاست. اما نحوه تسخیر حرارتی این ساختمان‌ها چگونه بوده است.

پکیج زمینی از سلاح نظامی خود در پایین ترین نقطه ساختمان استفاده می‌کند. این دستگاه سراسر مسلح گرمایشی می‌تواند در انباری یا پارکینگ مستقر شود و گلوله‌های آب گرم را توسط پمپ سیرکولاسیون خود به سمت تمامی بخش‌ها و واحدهای آپارتمانی پرتاب کند. حتی ممکن است که روند گرمایشی طبقات بسیار بالاتر مشکل ساز شود، در این حالت می‌توان از نقشه دوم نظامی یعنی پمپ‌های برگشتی و یا پمپ‌های بین راهی هم استفاده نمود.

شعار این حکومت بعد از تصاحب آپارتمان‌ها این بود؛ در برابر قدرت پکیج زمینی چاره‌ای جز سر تسلیم فرود آوردن نیست.

  • با پکیج زمینی به سرزمین‌های آبی، سلام نظامی کنید

سربازان نظامی تحت عنوان پکیج‌های زمینی سه مبدله توانسته‌اند براحتی سرزمین‌های آبی را زیر پرچم حکومتی خود در بیاورند. این توضیح کافی است تا تصور کنید این دستگاه‌ها چگونه می‌توانند در هر نوع فضایی، قد علم کنند. بحث گرمایش استخرها و جکوزی‌ها موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن رد شد. اصولا این مکان‌ها نیاز به روند حرارتی خاصی دارند.

چندین دلیل مبنی بر سیطره کامل پکیج زمینی بر دایره قدرت استخرهای چند منظوره وجود دارد. این دلایل عبارتند از: ایجاد گرمای مناسب در انواع سالن‌ها مانند رختکن، محیط داخل سالن استخر و سایر اتاق‌ها در کنار تامین آب گرم بهداشتی برای تمامی دوش‌های حمام و سرویس‌ها و نهایتا تامین گرمایش لازم برای آب استخرها و جکوزی‌ها.

نفوذ در این عرصه تنها به این موارد خلاصه نمی‌شود. زمانی وجود دارد که رهبری ماهرانه پکیج‌ زمینی در استخرها کاملا نمایان می‌شود. باید بدانیم که امروزه این نوع پکیج قادر است از سیر تا پیاز نیاز گرمایشی انواع سالن‌های استخری سرپوشیده و روباز را در سریعترین زمان ممکن برآورده کند.

با پکیج زمینی به سرزمین‌های آبی، سلام نظامی کنید
  • کارگاه‌های لبنیاتی در تسخیر چکمه‌های گرمایشی پکیج زمینی

پکیج زمینی از قدرت خود برای حکمرانی بر صنعت لبنیات هم استفاده کرده است. امروزه بحث تولید فرآورده‌های لبنی، داغ داغ است. این قسمت از عرصه مواد غذایی با روی کار آمدن پکیج‌های زمینی، بسیار مکانیزه‌ تر و پربازده تر از قبل شده است. در حال حاضر این دسته از پکیج‌ها می‌توانند در تولید و فرآوری انواع محصولات لبنیاتی مانند بستنی، ماست، سرشیر، انواع پنیر سنتی و لاکتیکی و حتی در پروسه پخت و فرآوری شیر نیز استفاده شود. هر کدام از این فرآیندها، مراحل گوناگونی از لحاظ استفاده از دستگاه‌های لبنیاتی دارند؛ اما نقطه مشترک تمام آن‌ها مرحله‌ گرمایشی است.

در اولین مرحله از تولید تمام این فرآورده‌های لبنی، لازم است که ماده اولیه داخل یک “تانک نظامی”  به نام پروسس تانک حرارت ببیند. میزان این حرارت برای هر کدام از این مواد لبنی متفاوت است. حرارت موردنیاز با اتصال دستگاه پکیج زمینی از طریق لوله‌کشی‌های مربوطه به مخزن پروسس تانک تامین می‌شود.

به عنوان مثال، داستان ورود پکیج زمینی به سرزمین تولید پنیر به این شکل است که ابتدا ماده اولیه برای تولید پنیر یعنی شیر، داخل پروسس تانک قرار می‌گیرد. بهترین بازه دمایی برای تبدیل شیر به پنیر 40 الی 50 درجه سانتیگراد است. این میزان حرارت توسط پکیج زمینی و از طریق اتصالات به بدنه دو جداره پروسس تانک منتقل می‌شود.

شما می‌توانید برای مشاهده نحوه تولید هر کدام از مواد لبنی دیگر مقاله “پروسس تانک چیست؟” را در فهرست مطالعه‌تان قرار دهید. در آنجا کامل مشاهده خواهید کرد که پکیج‌های زمینی در چه مرحله‌ای از فرآیند تولید مواد لبنی قرار دارند و چگونه می‌توانند حرارت لازم را مهیا کنند. از آنجایی که حرارت حاصله کاملا مناسب بالابردن دمای مواد داخل مخزن است، بنابراین می‌توان گفت که پکیج‌ زمینی بتواند تا سالیان سال در این عرصه حکمرانی مطلق داشته باشد.

 یک سوال

به نظر شما حرارت یک پکیج مشکلی از بابت پخت یا فرآوری مواد لبنی ایجاد نمی‌کند و یا اینکه شیوه‌های مختلف گرمایشی دیگر هم می‌توانند در عرصه لبنیات استفاده شوند؟ لطفا توضیحات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

  • پکیج زمینی مشاور عملیات حرارتی بسیار قدرتمند

اما همیشه هم تسخیر یک منطقه بسادگی همیشگی نیست. گاهی آتش رگبار آب گرم پکیج زمینی نمی‌تواند قدرت لازم برای تصاحب یک مکان وسیع را داشته باشد. یکی از دلایل اصلی آن گستردگی منطقه عملیاتی یعنی وجود تعداد بالای سیستم‌های پخش حرارتی در منطقه است که پکیج به تنهایی نمی‌تواند حرارت آبی لازم را برای آن‌ها تامین کند. در این صورت بهتر است پکیج زمینی به عنوان گزینه پشت پرده و به عنوان یک مستشار نظامی در کنار مخزن آب گرم حجیم و همچنین یک مبدل حرارتی استفاده شود.

حجم این مخزن گاها به حدود 5000 لیتر هم می‌رسد که می‌تواند به صورت یک پشتیبان عملیاتی بسیار قوی در کنار پکیج و مبدل حرارتی عمل کند. تحت چنین شرایطی، آب گرم شده داخل این مخزن همانند آتش توپخانه‌ای بسیار قدرتمند می‌تواند به تمامی طبقات پمپاژ شود و تمامی نیازهای گرمایشی این مکان‌ها را تامین نماید.

 پکیج زمینی بیشتر بخوانید: 5 دلیل به یادماندنی برای اقتصادی بودن پکیج‌های زمینی

دلایل خرید پکیج زمینی چیست؟ این تجهیزات حرارتی چه مزایایی دارد که باعث شده به گزینه‌های بی نظیر در صنعت گرمایش تبدیل شوند؟ آیا پکیج‌های زمینی از لحاظ اقتصادی به صرفه هستند

  • داستان حکمرانی پکیج زمینی بر سرزمین‌های خودمختار

سرزمین‌های خود مختار چه ویژگی‌هایی دارند؟ آیا پکیج‌‌های زمینی می‌توانند در این مکان‌ها نیز پرچم اقتدار خود را نشان دهند؟ خوب منظور از این نوع سرزمین‌ها، خانه‌های ویلایی با وسعت زیاد است. از آنجایی که شعاع عملیاتی دیگر محدود به مکان‌هایی با تعداد واحد زیاد نیست. بنابراین شاید پکیج زمینی در تامین گرمایش اینگونه مکان‌ها هم مشکل چندانی نداشته باشد.

با کمی مطالعه در مورد این مکان‌ها متوجه می‌شوید که این محل‌ها عموما به صورت ویلاهای دوبلکس دار طراحی شده و گاها مجهز به استخر هستند. بنابرای حتما بایستی از یک گزینه‌ حرارتی چند منظوره مانند پکیج زمینی استفاده شود. یعنی دستگاهی که در کنار داشتن تسلیحات نظامی قدرتمند بتواند در چندین لایه عمل تولید حرارت را برای آب استخر، فضای داخل ویلا و نیز آب گرم لازم برای انواع مصارف بهداشتی مهیا کند.

سوالات متداول

چه تفاوت‌هایی بین پکیج‌های زمینی و سایر روش‌های حرارتی وجود دارد؟

خوب تفاوت بین پکیج‌های زمینی با دیگر روش‌ها از زمین تا آسمان است. نوع شیوه تولید حرارت در یک پکیج وابسته به جریان آب است. یعنی باید ابتدا آب، داخل پکیج گرم شود و در ادامه داخل مدار بسته شوفاژ و مدار باز مصرفی به گردش درآید. اما دستگاه‌هایی مانند جت هیترها و هیترهای کوره‌ای، از روش تولید هوای گرم و پخش آن در محیط برای ایجاد گرمایش استفاده می‌کنند. همچنین روش‌هایی مبتنی بر تولید امواج حرارتی و تابش آن به محیط هم وجود دارد که نمونه آن را می‌توانید در دستگاه‌های گرماتاب گازی و برقی مشاهده کنید. اینکه شما از چه نوع روشی برای تولید حرارت استفاده کنید، بستگی به شرایط محیطی و نیز امکانات و زیرساخت‌های لازم دارد.

مهمترین مزیت پکیج زمینی نسبت به سایر روش‌های حرارتی در چیست؟

پاسخ این سوال بسته به نوع مکان متفاوت است. شما در محیط‌های استخری نیاز همزمان به گرمایش آب استخر و سرویس‌های بهداشتی و نیز خود محیط و یا سالن آن را دارید، بالطبع استفاده از دستگاه‌هایی که صرفا از هوا به عنوان گزینه حرارتی استفاده می‌کنند، نمی‌تواند عاقلانه باشد. یا مثلا واحدهای مختلف از یک آپارتمان چند طبقه‌ای را در نظر بگیرید شما تنها با تجهیزات لوله‌کشی و سیستم‌های پخش حرارتی می‌توانید تک تک واحدها را با استفاده از یک منبع عظیم گرمایش مرکزی یعنی پکیج زمینی، گرم نمایید. حتی در شرایطی که نیاز به اعمال غیرمستقیم حرارت به یک ماده در حال پخت باشد هم، پکیج زمینی موثرترین راه‌حل گرمایشی خواهد بود.

آیا تحت هر شرایطی باید از پکیج زمینی به عنوان اولین راه‌حل حرارتی استفاده کرد؟

مسلما نخیر. باید بدانید که برای استفاده از قدرت حرارتی پکیج زمینی، نیاز به وجود سیستم‌های توزیع حرارتی و نیز سیستم لوله کشی و اتصالات مربوطه است. بنابراین اگر مکانی فاقد این زیرساخت‌ها باشد، استفاده از پکیج زمینی شاید برای آن به صرفه نباشد. البته برخی مراکز نیز وجود دارند که استفاده از پکیج نمی‌تواند درست باشد. از جمله این مکان‌ها، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها هستند؛ چرا که اولویت گرمایشی این مکان‌ها موجودات قابل پرورش آن‌هاست. در صورت استفاده از سیستم گرمایشی پکیج، حرارت غالبا باید به صورت همرفتی باید در محیط جابجا شود که خیلی نمی‌تواند از لحاظ اقتصادی، کارآمد باشد. چون هم زمانبر است و هم غالب اوقات با اتلاف حرارتی همراه خواهد بود.

پکیج‌ زمینی به عنوان رهبر مقتدر گرمایشی و نیز به عنوان یک سلاح حرارتی قدرتمند توانسته است، حکومت جهانی در عرصه انرژی گرمایی تشکیل دهد. از نشانه‌های بارز این شیوه حکومت گرمایشی باید به قدرت بسیار بالای حرارتی، تنوع ظرفیتی فراوان و امکان هماهنگی و سازگاری قدرتمند با انواع شرایط مکانی اشاره کرد. یکی از شاخه‌های نظامی مهم پکیج زمینی در امر حمله حرارتی با آب گرم، تجهیزات توزیع و پخش حرارت است. پکیج‌های زمینی قادر به هماهنگی کامل عملیاتی با تمامی انواع این تجهیزات یعنی رادیاتور و شوفاژها، فن کوئل‌ها، یونیت هیترها و سیستم‌های گرمایش از کف، داکت اسپیلرها و چیلرها هستند. هر کجا که نیاز به حمله غیر مستقیم حرارتی با آب باشد، پکیج زمینی به عنوان راه‌حل نظامی بسیار قدرتمند عمل خواهد کرد. به همین دلیل است که امروزه شاهد استفاده روز افزون از این نوع شیوه برای گرمایش در صنعت لبنیاتی، محیط‌های آبی مانند استخر و سایر موارد هستیم.

mr.shaykhlar

سجاد شیخلر

تحصیل در رشته مکانیک سیالات و فارغ التحصیلی در این رشته یکی از رویاهام بود. علاقه مندی بیش از اندازه من به این رشته باعث شد تا در این حوزه مطالعات متعددی داشته باشم؛ صنایع ماشین سازی هیمورا بستری برای ارائه دانشم که حاصل سال ها مطالعه است رو فراهم کرد.

نوشته های من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *