طریقه نصب انواع بهترین برند پکیج زمینی

طریقه نصب انواع بهترین برند پکیج زمینی دیدگاه بگذارید

با مطالعه این مقاله، شما با اقدامات اولیه و مهمی مثل هواگیری لوله‌های پکیج، تعیین محیط نیاز برای نصب و بطور کلی با نحوه نصب پکیج زمینی آشنا می‌شوید. نکات مهمی مانند انتخاب فضای کافی و دور از مواد اشتعال‌زا، نصب توسط تکنسین مجرب، تست و عیب‌یابی درست و اطمینان از سلامت قطعات پکیج باید در راه‌اندازی و نصب پکیج در نظر گرفته شود. اگر طرفدار برند ایران رادیاتور هستید، در این مقاله در جریان طریقه نصب پکیج زمینی ایران رادیاتور قرار می‌گیرید. در ادامه با شرایط و قوانین نصب پکیج زمینی شوفاژ کار آشنا خواهید شد. در نهایت سوالات متداول شما پاسخ داده می‌شود. اگر بعد از خواندن این مقاله، سوالی برایتان پیش آمد، با ما در میان بگذارید تا پاسخگوی سوالاتتان باشیم. قبل از اینکه با طرز کار پکیج زمینی آشنا شوید، اول باید طریقه نصب آن را آموزش ببینید. در این مقاله اقدامات اولیه برای نصب پکیج زمینی بیان شده است. طریقه نصب انواع برندهای پکیج زمینی، با توجه به اهداف و مشتری‌های شرکت تولید کننده می‌تواند متفاوت باشد. لذا در این مقاله ابتدا برندهای معتبر و محبوب پکیج زمینی در بازار (ایران رادیاتور، بوتان و هیمورا) معرفی می‌شوند. این سه برند، دستاورد‌های مهمی در زمینه صنعت حرارتی به دست آورده‌اند که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مقدمه

پکیج زمینی به عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های حرارتی برای ایجاد آب گرم لازم برای گرمایش محیط و تامین آب گرم مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پکیج‌های زمینی برای محیط‌هایی با متراژ بالا و در ظرفیت زیاد و با ابعاد بزرگ طراحی شده‌اند، به همین علت بر روی زمین نصب می‌شود. در مقاله “جدول معرفی انواع ظرفیت و ابعاد پکیج زمینی” به صورت کامل محیط‌های مناسب و عوامل موثر در انتخاب پکیج زمینی مورد بررسی قرار گرفته است. پکیج زمینی در 3 مدل تمام برقی، دو گانه‌سوز (گازی و گازوئیلی) و سه گانه‌سوز (گازی، گازوئیلی و برقی) طراحی شده است. بنابراین این دستگاه گرمایشی این قابلیت را دارد که با هر سه نوع منبع انرژی برق، گاز و گازوئیل کار کند. تنوع در مدل‌های تولیدی پکیج زمینی باعث رونق استفاده از آن‌ها شده است.

قبل از آموزش طرز کار پکیج زمینی و نحوه نصب آن ابتدا، بهترین برندها در زمینه پکیج‌های زمینی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پکیج برقی زمینی بیشتر بخوانید: پکیج زمینی هیمورا

پکیج زمینی چیست | آیا جایگزین مناسبی برای موتورخانه های قدیمی شوفاژ می باشد پاسخ تمامی سوالات رو می توانید در این پست پیدا کنید

معرفی بهترین برندهای پکیج های زمینی

پکیج‌های زمینی جزء، منابع مهم گرمایش برای محیط‌های وسیع و صنعتی به شمار می‌روند. نصب پکبج‌های زمینی، در برند‌های مختلف متفاوت است. در زمینه پکیج‌های زمینی گرمایشی، برندهای مختلفی وجود دارند که بر اساس کیفیت، کارایی و محبوبیت ممکن است متفاوت باشند.

شناخت انواع برند پکیج زمینی می‌تواند زمینه ساز انتخاب اصولی این دستگاه‌ها باشد. شما می‌توانید از طریق بررسی قابلیت‌های هر کدام از انواع برند پکیج، بهترین دستگاه با بالاترین امکانات را برای محیط و مکان موردنظر خود انتخاب نمایید. در ادامه قصد داریم که معروفترین‌های مارک پکیج زمینی را به شما معرفی کنیم. از جمله شناخته شده ترین برندهای پکیج عبارتند از:

ایران رادیاتور

شرکت ایران رادیاتور با داشتن تجارب بالا، در زمینه تولید و فروش محصولات گرمایشی، یکی از برترین شرکت‌های صنعتی در ایران شناخته می‌شود. این گروه صنعتی، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید، شوفاژهای آب گرم، پنل‌های گرمایشی، انواع پکیج‌های دیواری و زمینی و کلی تجهیزات حرارتی دیگر با سابقه‌ای 40 ساله در حال فعالیت است.

بوتان

شرکت صنعتی بوتان با داشتن سابقه فعالیت 70 ساله در حال تولید تجهیزات گرمایشی مانند آبگرمکن، شوفاژهای آلومینیومی، حوله خشک کن‌های فولادی، اجاق گاز، ماکروفر و کلی محصولات با استفاده از فناوری نوین و با کیفیت بالا است. بوتان با دارا بودن شبکه گسترده فروش در سطح کشور و وجود انواع محصولات متنوع در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای، به راحتی قابل دسترس برای مشتریان است. از جمله افتخارات این شرکت می‌توانیم به عناوینی مانند صادر کننده ممتاز آبگرمکن‌های فوری دیواری به اروپا و سومین تولید کننده آبگرمکن‌های گازی دیواری در جهان اشاره کنیم.

هیمورا

گروه صنعتی هیمورا به عنوان یکی از باسابقه‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات حرارتی، برودتی و کلی محصولات صنعتی دیگر در حال فعالیت است. هیمورا در حال حاضر، با تولید انواع پکیج‌های:

  • هوشمند دیواری
  • زمینی
  • استخری
  • انواع جت هیتر

و کلی محصولات دیگر نیاز بازار روز ایران و حتی خاورمیانه را تامین می‌کند. گروه تولید کننده هیمورا با تمرکز بر نوآوری و کاربرد فن آوری در محصولات خود، به عنوان یک برند قابل اعتماد در صنعت ماشین سازی شناخته می‌شود. این شرکت به منظور برآورده کردن نیازهای مشتریان خود، تلاش می‌کند تا محصولات با طراحی خاص، عملکرد بالا و قابلیت‌های منحصر به فرد را طراحی و روانه بازار کند.

آموزش ساده و جامع نصب پکیج زمینی : اقدامات اولیه

قبل از آموزش کلی نصب پکیج زمینی باید یک سری اقدامات اولیه انجام شود. شما بایستی حتما این موارد را رعایت کنید تا در مراحل بعدی راه‌اندازی کامل دستگاه با مشکلی مواجه نشوید. در ادامه سه مورد اقدام مهم قبل از نصب پکیج زمینی بیان می‌شود.

  • گرقتن هوای داخل لوله های متصل به پکیج

شما باید قبل از نصب کامل پکیج زمینی حتما قطعات و بخش‌های مختلف پکیج را بررسی کنید. اولین کاری که می‌‌تواند مرتبط با چک کردن قسمت‌های مختلف پکیج باشد، هواگیری لوله پکیج است. هواگیری پکیج از آنجایی اهمیت دارد که وجود هوا داخل لوله‌ها باعث می‌شود یک قسمت از سیستم گرمایشی مانند رادیاتورها و یا شوفاژها با مشکل مواجه شود. انجام هواگیری برای تنظیم فشار آب گرم و بهبود گرمایش سیستم رادیاتورها ضروری است.

  • تنظیم فشار آب در حداقل مقدار

بعد از مرحله هواگیری لوله پکیج بایستی اتصالات مرتبط با آب و گاز انجام شود. راه‌اندازی سیستم پکیج باید با فشار آب پایین صورت گیرد؛ زیرا در این صورت با گردش آب در لوله‌ها و مخزن داخل پکیج، می‌توان شرایط کارکرد دستگاه را بهتر بررسی کرد. نمونه اختلالات و مشکلاتی که می‌‌تواند در ابتدای کارکرد پکیج زمینی رخ دهد، افت فشار پکیج است. یکی از دلایل افت فشار در پکیج، نشت آب از اتصالات دستگاه گرمایشی می‌‌تواند باشد. با مشاهده افت فشار بایستی فرآیند نصب اتصالات گاز و آب دوباره چک شود.

  • چک کردن وضعیت حرارتی پکیج

اگر مراحل قبلی بدرستی انجام شده باشند، شما به آب گرم مطلوب دسترسی خواهید داشت. به همین دلیل آخرین مرحله بررسی وضعیت گرمایشی آب مصرفی است که نشان دهنده درست بودن تمامی اتصالات است. اما گاهی مواردی مانند عدم اتصال درست لوله‌ها باعث می‌شود که پکیج، گرمایش مطلوبی تولید نکند.

the product بیشتر بخوانید: 6 مارک برتر پکیج برقی

بهترین پکیج برقی کدام برند هست؟ چه کسی می تواند بهترین مارک پکیج برقی را تشخیص دهد؟ تمام جزئیات 6 برند را اعمال کردیم خودتون تشخیص دهید

چه نکاتی باید در نصب و راه اندازی پکیج زمینی رعایت شود؟

راه‌اندازی و نصب پکیج زمینی نیاز به رعایت نکات مهمی دارد تا سیستم به درستی عمل کند و از بروز مشکلاتی بعدی جلوگیری شود. تعدادی از نکات مهم را برای نصب و راه‌اندازی پکیج گرمایشی زمینی بررسی می‌کنیم:

  • مکان نصب پکیج زمینی باید مناسب و منطبق با نیازهای دستگاه باشد. این مکان باید دارای فضای کافی برای نصب پکیج و دسترسی به قطعات و تجهیزات باشد. همچنین، باید در نظر داشت که مکان انتخابی برای نصب پکیج مورد تأیید فنی و قوانین مربوطه باشد.
  • نصب اتصالات پکیج زمینی باید توسط تکنسین مجرب انجام شود. اتصالات باید به درستی نصب شود و درزها باید به طور کامل و بدون نشتی باشند. همچنین، برای اتصالات لوله‌ها از مواد و تجهیزات مرغوب و مطابق با استاندارد‌های معتبر استفاده شود.
  • برای عملکرد بهینه پکیج گرمایشی زمینی، داشتن تهویه مناسب در محل نصب ضروری است. اطمینان حاصل کنید که پکیج در مکانی قرار گرفته است که امکان ورود جریان هوای تازه به دستگاه و خروج هوای دود (در خصوص پکیج‌های زمینی که سوخت‌های فسیلی مصرف می‌کند) پیش بینی و فراهم شده است.
  • پس از نصب و راه‌اندازی، دستگاه گرمایشی باید تست و عیب‌‌یابی شود. اطمینان حاصل کنید که همه قطعات درست کار می‌کنند، هیچ تراوش در اتصالات وجود ندارد و همه تنظیمات به درستی انجام شده‌اند.
  • در صورتی که در هر مرحله از تست و عیب‌یابی مشکلی مشاهده شد، بهتر است با کارشناس یا تکنسین فنی تماس حاصل شود. همچنین، می‌توانید به دفتر فنی یا شرکت تولید کننده پکیج گرمایشی زمینی خود مراجعه کنید و از راهنمایی آن‌ها در مورد تست و عیب‌یابی صحیح سیستم استفاده کنید.

طریقه نصب پکیج زمینی ایران رادیاتور

همان طور که گفته شد، نصب پکیج زمینی در برند‌های مختلف، می‌‌تواند متفاوت باشد. از ویژگی‌های بارز پکیج‌های زمینی ایران رادیاتور می‌توان راندمان گرمایش بالا، سیستم حفاظت از شعله، سیستم هواگیری خودکار و نمایشگر عیب‌یابی خودکار را نام برد. طریقه نصب پکیج زمینی ایران رادیاتور ممکن است بنابر توصیه‌ها و دستورالعمل‌های خاص هر برند و مدل متفاوت باشد. اما در کل، مراحل نصب ایران رادیاتور به شرح زیر است:

  • انتخاب مکان مناسب برای نصب پکیج
  • آماده سازی زیرساخت‌های لازم شامل اتصالات لوله‌ها، نصب شیرها و سایر تجهیزات موردنیاز
  • نصب رادیاتورها: در صورت نیاز، رادیاتورها را در اتاق‌ها یا فضاهای موردنیاز نصب کنید. برای اتصال رادیاتورها به دستگاه گرمایشی، لوله‌های مناسب را با استفاده از شیرها به رادیاتورها متصل کنید.

برای اطلاع از طریقه نصب پکیج زمینی ایران رادیاتور، می‌توانید با شماره 1600 تماس بگیرید تا کارشناس مجرب این شرکت برای راه‌اندازی پکیج زمینی مراجعه کند.

نصب پکیج زمینی شوفاژکار

آیا می‌دانستید که برای شامل گارانتی بودن سیستم‌های گرمایشی باید طبق دستورالعمل‌های ذکر شده در برگه گارانتی، دستگاه نصب شود؟بله! برای نصب پکیج زمینی شوفاژکار بهتر است حتما از قوانین این شرکت پیروی کرد و با توجه به دستورالعمل‌های برگه نصب و گارانتی ذکر شده، نصب انجام شود. تا پکیج خریداری شده از برند شوفاژ کار تحت پوشش گارانتی این شرکت قرار بگیرد. مواردی که باید در نصب پکیج‌های زمینی شوفاژکار رعایت شود عبارتند از:

  • سعی کنید از کادر مجرب این مجموعه برای نصب این سیستم کمک بگیرید.
  • هشدار‌های ایمنی نوشته شده در این برگه را حتما جدی بگیرید.
  • طبق دستور، نحوه راه‌اندازی و عیب یابی پکیج زمینی شوفاژکار را انجام دهید.
  • شرایط نگهداری و سرویس دستگاه را حتما به خاطر بسپارید.
  • هنگام راه‌اندازی به بودن یا نبودن آب و شوک حرارتی حتما باید دقت کرد.
  • پکیج زمینی بر روی سطح صاف و تراز نصب شود.
  • از کپسول گاز مایع به عنوان جایگزین گازی شهری استفاده نشود.

حتما آموزش و دانش لازم را در خصوص نگهداری پکیج زمینی از نصاب شرکت شوفاژکار به صورت کامل فرا بگیرید.

نصب پکیج زمینی شوفاژکار

طرز کار پکیج زمینی

تا به اینجا با اصول اولیه و اقدامات لازم برای نصب پکیج زمینی آشنا شدید، حالا می‌خواهیم شما را در جریان طرز کار پکیج زمینی قرار دهیم. پس از اتمام تمامی اتصالات و لوله‌کشی‌ها، دستگاه آماده استفاده می‌شود. وظیفه پکیج زمینی تامین آب گرم لازم هم برای سیستم‌های پخش کننده حرارتی و هم برای تمامی شیرهای آب گرم مصرفی است.

در ابتدای کار با روشن شدن مشعل، عمل احتراق داخل آن صورت می‌گیرد. در ادامه این حرارت به داخل دو محفظه استوانه‌ای که در اطراف آن‌ها سیال آب جریان دارد، منتقل می‌شود. پس از انتقال حرارت، آب گرم به سمت سیستم‌های توزیع حرارت مانند رادیاتورها و شوفاژها انتقال می‌یابد. این آب داخل یک سیکل بسته به گردش در می‌آید و طی از دست دادن حرارت دوباره وارد پکیج می‌شود.

از طرف دیگر آب ورودی از سیستم لوله‌کشی آب شهری، داخل پکیج حرارت می‌یابد. این آب گرم طی یک مسیر مدار باز منتقل می‌شود و توسط تمام دوش‌های آبگرم، سرویس‌های بهداشتی و روشویی‌ها قابل استفاده است.

پکیج برقی زمینی بیشتر بخوانید: لیست قیمت 10 پکیج زمینی برقی

به دنبال پکیج برای مکان های بزرگ هستید؟ بهترین پیشنهاد استفاده پکیج های زمینی برقی می باشد

پیشنهاد ویژه

در این قسمت قصد داریم که شما را در جریان آخرین تولیدات هیمورا در زمینه انواع پکیج زمینی قرار دهیم. این نوع از پکیج‌های هیمورا در انواع مدل‌های دو گانه‌سوز، سه گانه‌سوز و تمام برقی تولید می‌شوند. تنوع گسترده ظرفیتی و امکان ایجاد گرمایش کاملا سازگار با شرایط هر مکان از جمله ویژگی‌های بارز پکیج‌های زمینی این مجموعه است.

جهت خرید این تجهیزات می‌توانید با کارشناسان و متخصصان این گروه صنعتی تماس حاصل کنید. آن‌ها می‌توانند نکات مهم در انتخاب، خرید و نصب انواع رادیاتور و پکیج تولیدی هیمورا را در اختیار شما قرار دهند. بهترین پکیج زمینی متناسب با محل موردنظر خود را می‌توانید طی مشاوره و راهنمایی رایگان با این کارشناسان انتخاب و خریداری نمایید.

سوالات متداول

آیا نصب پکیج زمینی پیچیده است؟

نصب پکیج زمینی به طور کلی به دانش فنی و تخصصی نیاز دارد. اما با داشتن آموزش‌های مناسب و دقت در اجرای مراحل، می‌توان نصب را به خوبی انجام داد. به هر حال، در صورتی که تجربه و دانش کافی ندارید، بهتر است از تکنسین‌های حرفه‌ای و متخصص برای نصب استفاده کنید.

چه عواملی در انتخاب یک برند پکیج زمینی برای نصب مهم است؟

هنگام انتخاب برند پکیج زمینی برای نصب، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • کیفیت و قابلیت تعمیر و نگهداری پکیج
  • کارایی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • قابلیت تامین قطعات یدکی
  • ضمانت نامه و خدمات پس از فروش
  • قابلیت استفاده آسان و کاربردی برای کاربران

آیا به تهیه سیستم تهویه همراه با نصب پکیج زمینی نیاز است؟

بله، تهیه سیستم تهویه مناسب برای پکیج زمینی بسیار مهم است. سیستم تهویه هوا به منظور تأمین هوای تازه و تخلیه هوای آلوده از داخل ساختمان، جهت بهبود کیفیت هوای داخلی و حفظ سلامتی ساکنان استفاده می‌شود. سیستم تهویه هوا باید با توجه به نیازهای ساختمان و توصیه‌های فنی تعیین گردد. این موضوع بخصوص در زمان استفاده از پکیج های زمینی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند، بسیار اهمیت دارد.

در این مقاله، به بررسی و بحث در مورد طریقه نصب بهترین برند پکیج‌های زمینی پرداخته شد. ابتدا 3 برند شناخته شده پکیج زمینی، از جمله ایران رادیاتور، برند بوتان و برند هیمورا معرفی شد. در این مطلب یک آموزش ساده و جامع و همچنین نکات مهمی که باید در خصوص نصب پکیج زمینی رعایت شود، ارائه شده است. این آموزش به صورت کلی و قابل فهم برای همه کاربران بیان شده است. لذا در صورت بروز مشکل حتما باید از تکنسین جهت عیب یابی و نصب پکیج کمک بگیرید.
در نصب و راه‌اندازی پکیج زمینی، نکات مهم دیگری نیز وجود دارد که باید رعایت شود. به عنوان مثال، نصب درست لوله‌ها، تعادل در فشار آب و تنظیم صحیح دما و فشار پکیج. در ادامه مقاله با 2 برند معتبر در زمینه تولید پکیج‌های زمینی، آشنا شدید که قوانین نصب و گارانتی و نحوه نصب پکیج زمینی در این دو برند مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به مطالب ارائه شده در این مقاله، مشخص است که نصب و راه‌اندازی پکیج‌های زمینی مراحل مهمی دارد. با رعایت نکات و روش‌های صحیح، کاربران قادر خواهند بود به صورت خودآموز پکیج‌های زمینی را نصب کنند. ولی حتما باید از دستورالعمل‌های نوشته شده در برگه گارانتی پیروی کرد تا در صورت بروز مشکل، از امتیازات گارانتی بهرمند شده و مسئله پیش آمده توسط کارشناس مجرب حل گردد.
اگر به دنبال خرید پکیج زمینی هستید حتما پیشنهاد می‌شود که، مقاله مربوط به “لیست قیمت 10 پکیج زمینی با بررسی جامع هر مدل” را حتما مطالعه کنید. مدل‌ها و قیمت‌های مختلف پکیج زمینی در این مقاله با هم مقایسه شده است و بنابراین قادر خواهید بود پکیج مناسب نیازتان را به راحتی انتخاب کنید.

ms.mokhtary

خانم مختاری

علاقه بنده به نویسندگی در کنار رشته تحصیلی صنایع که از آن فارغ التحصیل شدم و اشتغال در صنایع ماشین سازی هیمورا باعث شد تا بنده به یکی از تولید کننده مقالات تخصصی این مجموعه شوم و 3 سال هست که به صورت تمام وقت فعالیت دارم.

نگاریده های من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *