پکیج در صنعت لبنیات

نوآوری گرمایی در (( صنعت لبنیات)) نقش برجسته پکیج‌ زمینی دیدگاه بگذارید

نقش پکیج زمینی در تامین گرمایش انواع مکان‌های وسیع و با ابعاد بالا کاملا محرز شده است. این موضوع را به عینه در مقاله “مکان‌هایی که پکیج زمینی پادشاهی می‌کند؟” مشاهده کردید. اما یکی از مکان‌های بسیار حساسی که بایستی به بررسی دقیق‌تر و کارشناسانه‌تر آن بپردازیم، صنعت تولید و فرآوری انواع مواد لبنیاتی است. در این مقاله با دلایل بسیار مهم استفاده پکیج زمینی به عنوان شاهکاری در عرصه لبنیات آشنا خواهید شد. اینکه فرآیند حرارتی پکیج‌های زمینی به تولید چه موادی و چگونه کمک می‌کند، رازهای نگفته‌ای دارد که در این مقاله به طور کامل فاش خواهد شد. اما آیا پکیج‌های زمینی به تنهایی می‌توانند عمل گرمایش را برای این مکان‌ها فراهم کنند یا نه؟

از موضوعات بسیار حساس دیگر مورد بحث در مطلب پیش روست. اگر به دنبال روشی نوین برای تولید مواد لبنی مختلف آن هم در مقیاس صنعتی هستید و می‌خواهید کارگاه‌های لبنیاتی مناسب و پربازدهی راه‌اندازی کنید، باید به تمام نکات اشاره شده در این مقاله، مو به مو توجه نمایید. تا جای ممکن اطلاعات کافی را برایتان ارائه خواهیم داد؛ پس تا انتهای مطلب همراهیمان کنید.

مقدمه

تولید مواد غذایی و لبنی باکیفیت، همواره پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. تا قبل از مطالعه این متن احتمالا با روش‌های سنتی در امر پخت موادی مانند شیر و یا سایر فرآورده‌های لبنی آشنا بوده باشید. در این روش‌ها از دیگ های قدیمی برای پختن استفاده می‌کردند که توام با انتقال حرارت مستقیم به مواد بود و در بسیاری از اوقات، معضلاتی مانند ایجاد سوختگی و چسبندگی را به همراه داشت.

حتی این نوع شیوه باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل بخار شدن مواد در حین پخت و از دست رفتن بخشی از آن می‌شد. اما امروزه به لطف ساخت دستگاه‌های مدرن و استفاده از روش‌های کاملا هوشمندانه دیگر شاهد وقوع چنین پدیده‌هایی در عرصه پخت مواد غذایی و لبنیاتی نیستیم. خوب سوال اینجاست این روش هوشمندانه توسط چه دستگاه‌هایی انجام می‌شود؟

پکیج برقی زمینی بیشتر بخوانید: قیمت خرید پکیج زمینی [ استعلام مستقیم از کارخانه ] مهر 1402

پکیج زمینی چیست | آیا جایگزین مناسبی برای موتورخانه های قدیمی شوفاژ می باشد پاسخ تمامی سوالات رو می توانید در این پست پیدا کنید.

پکیج زمینی بازیگر اصلی نمایشنامه حرارتی

باید پکیج زمینی را مادر گرمایشی در عرصه تولید و انتقال حرارت با آب بدانیم. استفاده از قدرت گرمایشی آب، همواره بستری برای ایجاد حرارت اصولی و مطمئن بوده است. مهمترین بستری که از این شیوه انتقال حرارت توانسته بیشترین و بالاترین بهره‌برداری را انجام دهد، صنعت پخت و فرآوری مواد لبنی بوده است. اما پکیج زمینی چه ماری در آستین خود دارد و از چه اصول حرارتی در این صنعت استفاده می‌کند؟

اگر یک کارگردان، بهترین فیلمنامه را هم داشته باشد تا زمانی که چینش عناصر بازیگری به طور درست انجام نشود، با یک اثر ضعیف هنری روبرو خواهیم بود. در واقع همین موضوع در مورد پکیج زمینی هم صادق است. این دستگاه به گونه‌ای نیست که در محل موردنظر قرار داده شود و بتواند حرارت تولیدی خود را منتقل کند، بلکه پیش نیازهایی لازم دارد. این عناصر بازیگری که باید در کنار پکیج، به ایفای نقش بپردازند، کدام‌ها هستند؟

پکیج زمینی به عنوان بازیگر نقش اصلی فیلمنامه و از طریق گرم کردن آب، قادر به پخش و توزیع حرارت بوسیله لوله‌کشی و اتصالات و نیز توسط یک دستگاه واسط است. براساس همین اصل می‌تواند حرارت آبی را به طور غیر مستقیم به ماده موردنظر که می‌تواند انواع مواد لبنیاتی باشد، انتقال دهد. اینجاست که باید گفت با یک فیلمنامه بسیار قوی روبرو هستیم که تک تک سکانس‌های آن سرشار از صحنه‌های به یاد ماندنی خواهد بود. بعدا در رابطه با همین سکانس‌ها، کلی تجزیه و تحلیل فنی ارائه خواهیم داد.

اما در این بین چه دستگاهی نقش مکمل این فیلمنامه را در کنار پکیج بازی می‌کند. آیا انتقال حرارت به طور غیر مستقیم می‌تواند در فرآیند تولید انواع مواد لبنی موثر باشد؟

پکیج زمینی سه گانه سوز

پکیج زمینی و پروسس تانک، ترکیب هنری بی نظیر در فیلم لبنیات

نقطه اوج داستان جایی است که قرار است کلی صحنه‌های هیجان انگیز رقم بخورد. به همین دلیل لازم است دستگاهی با طراحی کاملا ایده‌آل در کنار پکیج زمینی استفاده شود. دستگاهی وجود دارد که اگر نگاهی به تمامی نقش‌های بازیگری آن در صنعت لبنیات، بیاندازیم متوجه می‌شویم که تمام قابلیت‌های لازم برای تولید انواع فرآورده‌های لبنی را داراست. نام این ستاره سینمای صنعت لبنیات، پروسس تانک است.

باید کارگردان اصلی این فیلمنامه یعنی صاحب کارخانه یا کارگاه لبنی بتواند از تمام توان 2 دستگاه پکیج زمینی و پروسس تانک در کنار هم، نهایت استفاده را ببرد. بهره‌برداری کامل از نقش‌های این 2 دستگاه در کنار هم، آثار و لحظات مثال زدنی را در عرصه لبنیات از خود بر جای گذاشته است که در ادامه به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

  • سکانس اول: شیر

باید بگوییم که رویای ورود پکیج زمینی به دنیای بازیگری لبنیاتی، با هدف پخت کامل و در ادامه از بین بردن میکروب‌ها بوده است. پکیج زمینی اولین صحنه بازیگری خود را در سکانس پخت و پاستوریزه کردن شیر رقم زده است.

یکی از مراحل اصلی در تولید برخی مواد لبنی از شیر این است که دمای شیر تا اندازه معینی بالا برود. این مرحله با استفاده از پکیج زمینی به همراه پروسس تانک کاملا امکان‌پذیر است.

در یکی از این سکانس‌ها قرار است، که دمای شیر تا 85 درجه سانتیگراد یا کمتر افزایش یابد. تحت چنین شرایطی، آب گرم تولید شده توسط پکیج زمینی به جداره میانی پروسس تانک وارد می‌شود. در ادامه پروسس تانک این حرارت را بطور غیر مستقیم به ماده داخل خود یعنی شیر انتقال می‌دهد. این روند ایفای نقش در فرآیند پخت شیر، بقدری اصولی و هنرمندانه بوده که سکانس‌های ماندگار دیگری را هم رقم زده است.

پکیج زمینی و پروسس تانک، ترکیب هنری بی نظیر در فیلم لبنیات
  • طوفان بازیگری پکیج زمینی در کارگاه‌های ماست‌بندی

باید پکیج زمینی را نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش حرارتی در فیلم ماست بندی بدانیم. جایی که استعداد بازیگری آن کاملا مشخص می‌شود. برای تولید ماست با بهترین طعم و کیفیت، در اولین مرحله باید شیر آماده زدن مایه ماست یا همان استارتر ماست شود.

روند این فیلم، در ابتدا با بالا بردن دمای شیر تا حدود 80 درجه سانتیگراد توسط نقش اول ما یعنی پکیج زمینی، آغاز می‌شود. اما در قسمت بعدی این سکانس، بایستی پکیج زمینی خاموش شود و نقش خود را با بیرون آمدن از فیلم، کامل کند. در انتها دمای شیر به حدود 60 درجه سانتیگراد کاهش یافته و عملا شیر وارد مرحله تولید ماست می‌شود.

خیلی وارد جزئیات فیلمنامه هنری مربوط به تولید ماست نمی‌شویم. فقط باید بدانید که ماست تولیدی در ادامه وارد دستگاه‌های کره‌گیری شده و نهایتا دوغ حاصل از این دستگاه، مقدمات فیلمبرداری سکانس بعدی را فراهم می‌کند.

  • سکانس کشکت را بساب با هنرمندی پکیج زمینی و پروسس تانک

یکی از صحنه‌های تاریخی فیلم لبنیات ما، همان قسمتی است که پکیج زمینی قرار است مقدمات تبدیل دوغ به کشک را آماده کند. اگر کارگردان فیلمنامه لبنیاتی ما هوشمندانه عمل کند می‌تواند از پکیج زمینی در کنار همان پروسس تانک سکانس اول (قسمت شیر)، برای صحنه تولید و فرآوری کشک استفاده کند. اما محتوای اصلی این فیلمنامه چیست؟

شما می‌توانید دوغ بدست آمده از دستگاه دوغ ساز سکانس قبل را به پروسس تانک پخت کشک انتقال دهید. در ادامه، پکیج زمینی، حرارت آب گرم لازم را برای تهیه کشک اولیه تامین می‌کند.

به نظر شما دلیل تاریخی بودن این صحنه چه چیزی می‌تواند باشد؟ لطفا در این مورد نظرات خود را در انتهای این صفحه و در قسمت دیدگاه‌ها بیان کنید.

  • با هنرنمایی پکیج زمینی جایزه اسکار لبنیاتی بگیرید

یکی از سردترین سکانس‌هایی که قرار است فیلمبرداری شود، مربوط به فرآیند تهیه بستنی است. جایی که شما بایستی مقدمات آماده‌سازی ماده اولیه لازم برای این پروسه را تولید نمایید. شروع کار سکانس فیلمبرداری، طبق معمول در حضور پکیج زمینی و دستگاه پروسس تانک انجام می‌شود. اما قبل از تهیه بستنی چه ماده‌ای باید تولید شود؟

گرمایش بله درست حدس زدید، پخت و فرآوری مایه بستنی همان کلید اصلی معمای این قسمت از فیلمنامه سرد ما خواهد بود.

در این سکانس، شیر به عنوان ماده اصلی و اولیه در مرحله تولید بستنی، وارد پروسس تانک می‌شود. در ادامه پکیج زمینی به عنوان انتقال دهنده حرارت به داخل این دستگاه، گرمای موردنیاز برای پخت شیر را فراهم خواهد کرد. چاشنی‌های اصلی این فیلم هم همان شکر و استابلایزر هستند که بعد از پخت شیر بایستی به آن اضافه شوند.
باید این سکانس را نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه لبنیاتی بدانیم؛ چرا که ایفای نقش پکیج زمینی و پروسس تانک، باعث شده که مایه بستنی لازم برای تولید انواع بستنی بدست آید.

  • سکانس پایانی فیلمنامه لبنیاتی

در نقطه پایانی فیلم قرار گرفته‌ایم. درست همان جایی که آخرین نقش‌ پکیج زمینی در تولید یکی دیگر از مواد لبنی رقم می‌خورد. گاهی نیاز است که ماده اولیه از قبل وارد ماجرای اصلی شود. سپراتور یا خامه گیر به عنوان بازیگر میهمان در این سکانس، کمک حال پکیج زمینی و پروسس تانک خواهد بود.

ماده اولیه هم همان شیر پرچرب است که بایستی توسط همین سپراتور، چربی گیری شود. در اینجا بهتر است از یک فلش بک حرفه‌ای استفاده کنیم. در واقع پیش نمایش این فیلم همان گرفتن خامه از شیر پرچرب است. با ورود پکیج زمینی و افزایش دمای شیر داخل مخزن پروسس تانک به 60 درجه سانتیگراد، این خامه مجددا به شیر مخزن اضافه می‌شود. البته در ادامه نقش پکیج زمینی در افزایش دما تا 80 درجه سانتیگراد و حل شدن این خامه درون شیر نیز پررنگ خواهد بود.

 پکیج زمینی بیشتر بخوانید: 5 دلیل به یادماندنی برای اقتصادی بودن پکیج‌های زمینی

دلایل خرید پکیج زمینی چیست؟ این تجهیزات حرارتی چه مزایایی دارد که باعث شده به گزینه‌های بی نظیر در صنعت گرمایش تبدیل شوند؟ آیا پکیج‌های زمینی از لحاظ اقتصادی به صرفه هستند

فیلم به پایان رسید، ولی حکایت همچنان باقی است

آیا پکیج زمینی تمام نقش‌های بازیگری خود را در این فیلمنامه ارائه کرده است و یا می‌تواند نقش بسیار مهم دیگری نیز در طول دوران بازیگری خود در عرصه لبنیات ایفا کند. محل کار کارگردان و یا در واقع محل فیلمبرداری باید آب گرم برای کار تمامی عوامل پشت صحنه داشته باشد. به عبارت فنی تر، تامین آب گرم مصرفی بهداشتی برای یک کارخانه یا کارگاه تولید لبنیاتی، در حکم خشت اول خواهد بود.

شما در پایان فیلمبرداری تمامی سکانس‌ها، باید آب گرم در اختیار داشته باشید تا بتوانید از آن برای شستشوی خود محیط و نیز تمام تجهیزات فیلمبرداری و یا بازیگران در صحنه مانند پروسس تانک استفاده نمایید. پکیج زمینی این نقش را نیز به عنوان یک دستیار کارگردان کارکشته بر عهده می‌گیرد.

سوالات متداول

چگونه پکیج‌های زمینی به بهبود در کیفیت محصولات لبنی و کنترل دما در فرآیندهای پخت کمک می‌کنند؟

باید بدانیم که آب گرم خروجی از پکیج زمینی، پس از از دست دادن حرارت خود در پروسس تانک، دوباره وارد پکیج می‌شود. در واقع آب داخل یک سیکل بسته بین پکیج زمینی و پروسس تانک در جریان است؛ البته تا زمانیکه دمای ماده داخل مخزن به میزان تعیین شده بالا برود. این جریان آب یک حرکت مداوم در فرآیند پخت مواد لبنی ایجاد می‌کند. این امر باعث توزیع بهتر حرارت شده و نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت محصولات لبنی دارد.

انواع پکیج‌های زمینی که می‌توانند در کارخانه‌های لبنیاتی استفاده شوند، کدام‌ها هستند؟

تنوع بالایی در تولید پکیج‌های زمینی وجود دارند. امروزه پکیج‌های زمینی در انواع دو گانه‌سوز و سه گانه‌سوز تولید شده‌اند. مدل اول قابلیت کارکرد با دو نوع سوخت گاز و گازوئیل را دارد. نمونه‌های دوم، با استفاده از سوخت‌های گاز و گازوئیل و همچنین انرژی برق قادر به ایجاد آب گرم هستند. بنابراین شما با توجه به دسترسی به نوع سوخت و انرژی موردنظر، می‌توانید از پکیج مناسب استفاده نمایید.

چه نکاتی در نصب و راه‌اندازی پکیج‌های زمینی باید مورد توجه قرار گیرد تا بهره‌وری بالاتری در تولید مواد لبنی داشته باشیم؟

تعیین بهترین مکان برای نصب، رعایت استانداردهای لازم در حین نصب، استفاده از لوله‌ها و اتصالات با کیفیت بالا، انجام کلیه اتصالات توسط تکنسین‌های ماهر و آموزش نیروی کار و همچنین انجام دوره‌ای و فصلی سرویس‌های پکیج زمینی از جمله مهمترین نکاتی هستند که بایستی حتما به آن‌ها توجه شود. رعایت این نکات می‌تواند تاثیر قابل توجهی در کیفیت و بازدهی آن دسته از کارگاه‌ها و کارخانه‌های لبنیاتی داشته باشد که از پکیج زمینی به عنوان گزینه موثر حرارتی استفاده می‌کنند.

باید پکیج زمینی را نقطه عطفی در صنعت تولید مواد لبنی بدانیم؛ بازیگر ماهری که از عهده تمام نقش‌های محول شده‌اش بخوبی برآمده است. این نقش‌ها گاهی جلوی دوربین ارائه می‌شود مانند نقش تولید انواع مواد لبنی و گاهی هم در پشت صحنه. آنچه که اهمیت دارد این است که این نقش‌ها آن قدر پررنگ بوده‌اند که هر کارگردان لبنیاتی برای اجرای تمام صحنه‌ها باید از توانایی خارق‌العاده پکیج زمینی در امر بازیگری و دستیار کارگردان، استفاده کند.
اما آیا پکیج زمینی تنها بازیگر حرارتی قدرتمند در عرصه لبنیاتی است؟ و یا دستگاه‌ها و یا روش‌های تولید حرارت دیگری هم وجود دارند که بتوانند در امر تولید و فرآوری لبنیاتی پیشگام باشند؟ خواهشمندیم در این مورد نیز دیدگاه‌های خود را در قسمت نظرات برای ما مطرح کنید.

mr.shaykhlar

سجاد شیخلر

تحصیل در رشته مکانیک سیالات و فارغ التحصیلی در این رشته یکی از رویاهام بود. علاقه مندی بیش از اندازه من به این رشته باعث شد تا در این حوزه مطالعات متعددی داشته باشم؛ صنایع ماشین سازی هیمورا بستری برای ارائه دانشم که حاصل سال ها مطالعه است رو فراهم کرد.

نوشته های من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *