مقایسه پکیج برقی هوشمند و کلاسیک بر پایه امکانات خارق العاده(قسمت 2) دیدگاه بگذارید

پکیج برقی هوشمند و کلاسیک، 2 محصول مهم و قابل بحثی هستند که قصد داریم طی 2 مقاله کامل به توضیح آن‌ها و مقایسه آن 2 بپردازیم. همان‌طورکه در قسمت 1 این مقاله هم توضیح داده شد، با وجود اینکه هر دو این پکیج‌ها از انرژی برق برای تولید آب گرم استفاده می‌کنند و دو مبدل جداگانه دارند، اما در مدل‌های هوشمند بسیاری از امکانات خاص وجود دارد که در این مقاله به طور مفصل به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. در محتوای اول مربوط به این موضوع، تمام این ویژگی‌ها به طور اختصار ارائه شد؛ اما در این بخش، تمام آن تیترهای مختصر به متن تکمیلی تبدیل خواهد شد. همچنین خریدار با مطالعه تفاوت‌ها و قابلیت‌های این دو دستگاه برقی، می‌تواند بهترین آن‌ها را انتخاب کند. همچنین ممکن است این قابلیت‌ها برای محیط مدنظر خریدار هیچ کاربرد خاصی نداشته باشد پس نیازی به صرف هزینه بیشتر برای خرید پکیج هوشمند نیست. در مقاله قبلی، درخصوص علت ترجیح برخی افراد به خرید پکیج کلاسیک نسبت به پکیج هوشمند سوالاتی پرسیدیم که در این بخش، به جواب این سوال خواهیم پرداخت.

مقدمه

امروزه پکیج‌ها با داشتن قابلیت تامین هوای گرم با وابستگی به رادیاتورها و تامین آب گرم مصرفی، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سیستم گرمایشی هستند که مدل‌های دیواری آن‌ها در منازل و انواع زمینیشان در امکان صنعتی استفاده می‌شود. پکیج‌های برقی دیواری، در دو مدل کلاسیک و هوشمند طراحی شده‌اند. با وجود اینکه هردو مدل این پکیج‌ها، به بهترین حالت، آب گرم لازم را چه برای گردش در رادیاتورها و چه برای مصرف تامین می‌کنند، اما امکانات پیشرفته‌تری برای تامین امنیت و آرامش در پکیج‌های هوشمند تعبیه شده است. مدل‌های کلاسیک، حالت بسیار پیشرفته و جمع و جور موتورخانه‌های قدیمی هستند که برخلاف آن‌ها، مدل‌های برقی این سیستم‌ها هم موجود است. و مدل‌های هوشمند، حالت پیشرفته مدل‌های کلاسیک هستند.

پکیج برقی بیشتر بخوانید: خرید پکیج برقی (( قیمت شگفت انگیز درب کارخانه ))

پکیج برقی تک فاز بازدهی بسیار بالایی رادارند که در ظرفیت های مختلف و سفارشی و مصرف بهینه برق کارکرد ساده و ایمن، سهولت در نصب و راه اندازی.

قابلیت‌های شگفت انگیز درمورد پکیج برقی هوشمند و کلاسیک!!!

مزیت پکیج برقی هوشمند نسبت به مدل‌های کلاسیک، فقط به مصرف برق پایین و بهره وری در انرژی برنمی‌گردد. بلکه این سیستم‌ها دارای برخی قطعات خاصی هستند که امکاناتی به آن‌ها می‌بخشد که مدل‌های کلاسیک، محروم و بی نصیب از آنند. این امکانات به شرح زیرند؛

  • سیستم ضد گیرپاژ

برای اینکه آب گرم مصرفی در رادیاتورها جریان یابد، نیاز به قطعه ای با نام پمپ در پکیج برقی هوشمند و کلاسیک است. این بخش، آب گرم را با سرعت زیاد در مدار به چرخش در می‌آورد. در مدل‌های غیر هوشمند پکیج، با مشکل گیر کردن این پمپ یا به اصطلاح گیرپاژ آن روبرو بودیم که علاوه بر اینکه در عملکرد کل سیستم مشکل به وجود می‌آورد، موجب سوختن پمپ هم می‌شد. برای حل این مشکل، سیستم ضد گیرپاژ در انواع پکیج برقی هوشمند تعبیه شده است که مانع از گیر کردن پمپ حین کار می‌شود. علل قفل شدن پمپ، می‌توانست به دلایلی مثل کاهش سطح آب از حد استاندارد باشد. هرچند که در ادامه متوجه خواهید شد، قطعه دیگری وجود دارد که مانع از کاهش سطح آب خواهد شد.

  • سیستم ضد انجماد

امروزه، متراژ کوچک خانه‌ها، صاحبین را مانع از این می‌دارد که بتوانند پکیج را در داخل آشپزخانه‌ها نصب کنند. زیرا یک پکیج برقی هوشمند و کلاسیک، هرچند که دیواری است، به اندازه یک کابینت، جا اشغال می‌کند. برای حل این مشکل، آن را در بالکن و تراس نصب می‌کنند. اما کارگذاری پکیج برقی هوشمند و کلاسیک در این اماکن نیز عاری از مشکل نیست. زیرا امکان انجماد آب داخل دستگاه و درنتیجه پارگی لوله‌ها وجود دارد. در مدل‌های هوشمند پکیج برقی، برای رفع این مسئله و جلوگیری از مشکلات احتمالی، سیستم ضد انجماد روی آن‌ها تعبیه شده است. با این وجود، به راحتی می‌توان پکیج هوشمند را در فضای باز نصب کرد.

  • شیر اطمینان مکانیکی

تمام سیستم‌های مرتبط با حرارت و گرمایش، با افزایش فشار داخل سیستم همراهند. اگر این فشار تخلیه نشده و به حد نرمال نرسد، احتمال بروز مشکلات بسیاری را در داخل پکیج برقی هوشمند و کلاسیک به وجود می‌آورد. به همین سبب، جهت تخلیه آب همزمان با بالا رفتن فشار، شیر اطمینان مکانیکی در داخل هردو پکیج تعبیه شده است. این بخش، در دسته قطعات مربوط به ایمنی دستگاه قرار دارد.

  • سیستم ضد برق گرفتگی

از آنجایی که انرژی الکتریسیته عامل اصلی تولید گرما در پکیج برقی هوشمند و کلاسیک است، باید در مورد خطرات احتمالی ناشی از آن، تفکراتی به عمل آید. در سیستم‌های هوشمند، برای قطعی برق و خاموش شدن دستگاه، همزمان بلافاصله پس از نشت برق به بدنه، فیوز محافط جان به عنوان سیستم ضد برق گرفتگی تعبیه می‌شود.

  • سیستم سخنگو

در پکیج‌های برقی هوشمند، برای اعلام خطرات پیش رو و اخطارهای دستگاه، فقط به صفحه دیجیتال الکترونیکی اکتفا نمی‌شود بلکه از طریق سیستم سخنگو و به صورت صوتی، این آمار داده خواهد شد تا کاربر هرچه سریعتر از آن مطلع شده و نسبت به رفع آن اقدام کند. وجود این قطعه، یک آپشن برای سیستم‌های هوشمند محسوب می‌شود و مقایسه خوبی میان پکیج برقی هوشمند و کلاسیک است.

  • سنسور تعیین سطح آب

همانطورکه عملکرد تمام قطعات باید از اصول خاصی پیروی کند و از حد استاندارد خارج نشود، سطح آب هم باید همیشه در حالت تنظیم شده باقی بماند. بالا آمدن ارتفاع آب از میزان تعیین شده، می‌تواند منجر به سرریز شدن، ترکیدن قطعات مربوطه، تجاوز به بقیه بخش‌ها و برق گرفتگی شود. همچنین کاهش ارتفاع آن از سطح استاندارد نیز منجربه هواسوز شدن المنت‌ها خواهد شد. به همین سبب، سنسور تعبیه شده برای ممانعت از بروز چنین عوامل و خطراتی است.

  • سنسور نمایش فشار آب

نوسانات حرارتی آب و سردی آن در ساعات مشخصی از روز، نشان دهنده کاهش فشار آب در داخل پکیج برقی هوشمند و کلاسیک است. این مورد در ساعات اوج مصرف و طبقات بالای آپارتمان‌ها، بیش از سایر زمان و مکان‌ها مشاهده می‌شود. کاهش فشار آب از بازه مشخص، منجربه سرد شدن آب و افزایش آن، همانطورکه در بالا هم گفته شد، موجب اختلال در عملکرد دستگاه می‌شود. این سنسور، خارج شدن فشار از حد ایده آل را  در هردو پکیج برقی هوشمند و کلاسیک نشان می‌دهد و در انواع هوشمند، توسط سیستم سخنگو و صفحه دیجیتال به اطلاع کاربر می‌رساند.

  • سنسور دمای آب

یکی از مزایای پکیج برقی هوشمند نسبت به انواع کلاسیک، در قابلیت تنظیم دمای جداگانه برای دو نوع آب مصرفی و آب مدور در رادیاتورهاست. در خصوص نحوه گرم کردن آب، در مقاله اولیه  مربوط به مقایسه پکیج برقی هوشمند و کلاسیک توضیحاتی ارائه شده است که می‌توانید با مراجعه به آن، شیوه گرم کردن هر دو آب را مطالعه کنید. برای تشخیص دمای هریک از این دو آب تولیدی، دو سنسور حرارتی جداگانه تعبیه شده است. این سنسور در انواع کلاسیک فقط یک عدد است؛ زیرا امکان تنظیم دمای جداگانه برای دو آب مختلف وجود ندارد.

  • سنسور دمای المنت

در هر دو پکیج برقی هوشمند و کلاسیک گرم شدن المنت‌هاست که منجربه افزایش دمای آب می‌شود. هرچه این دما بیشتر باشد، دمای آب گرم تولیدی هم بیشتر خواهد بود. در مدل‌های برقی هوشمند، سنسور حرارتی دیگری وجود دارد که دمای المنت را مشخص می‌کند. برای ممانعت از سوختن المنت در اثر افزایش دمای بیش از حد و جلوگیری از کاهش دمای آن و نرسیدن آب به دمای مطلوب، این سنسور کارساز است.

  • سنسور دمای محیط

پکیج برقی هوشمند، اشباع از انواع سنسورهای حرارتی است. این دستگاه علاوه بر اینکه دو ترمومتر برای تشخیص آب مصرفی و آب مدور در سیستم‌های پخش حرارتی و یک سنسور دیگر برای سنجش دمای المنت‌ها دارد، دماسنج دیگری هم روی آن تعبیه شده است که دمای محیط را تشخیص می‌دهد تا روی نمایشگر دیجیتال نشان داده شود. تمام این سنسورها، عامل تمایز میان پکیج برقی هوشمند و کلاسیک است.

  • سنسور اخطار زلزله

لرزش چه در اثر زلزله باشد و چه ناشی از نصب نادرست دستگاه، موجب اختلال در پکیج برقی هوشمند و کلاسیک می‌شود. برای حل این مشکل، در مدل‌های هوشمند، سنسور زلزله تعبیه شده است. به وسیله آن، علاوه بر اینکه می‌توانید از وقوع زلزله آگاه شوید، مانع از لرزش‌های مکرر دستگاه و خرابی آن شوید.

  • سنسور فلومتر

علت اینکه همزمان به باز شدن شیر آب گرم، جریان گرم را حس و دریافت می‌کنیم، وجود سنسور فلومتر است. این سنسور، تشخیص دهنده جریان آب باز شده است که با هربار باز شدن شیر آب گرم، عبور آب از توربین‌ها تشخیص داده می‌شود تا در نهایت، با گذر از فرآیندی پیچیده، آب گرم تامین شود. پس حتی اگر عملکرد تمام قطعات هم درست باشد، اما سنسور فلومتری وجود نداشته باشد، آب گرمی هم دریافت نخواهد شد.

پکیج برقی هوشمند هیمورا

فاش راز عدم انتخاب پکیج برقی هوشمند توسط برخی افراد!!!

در مقاله قبلی، اشاره‌ای به این موضوع کردیم که برخی افراد، در انتخاب بین پکیج برقی هوشمند و کلاسیک، انواع کلاسیک را ترجیح می‌دهند؟ علت این چیست؟ چطور امکان دارد که با وجود چنین امکانات و قابلیت‌هایی در پکیج برقی هوشمند، انتخاب برخی، پکیج کلاسیک باشد؟ با ما همراه باشید تا علت این موضوع را بررسی کنیم. هرچه امکانات یک دستگاه بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر است و این امری معمول و طبیعی است. یعنی در مقایسه بین پکیج برقی هوشمند و کلاسیک، انواع هوشمند قیمت بیشتری دارند. برخی افراد با بررسی امکانات، ترجیح می‌دهند که از این ابزارها بی بهره بمانند اما قیمت کمتری بپردازند. گاهی افراد از ایمنی یک دستگاه مطمئن هستند و احساس می‌کنند که امکانات پکیج هوشمند، در سالن آن‌ها کاربرد آنچنانی ندارد و ارزشی ندارد مبلغ بیشتری بابت آن پرداخته شود. همین دلایل است که موجب انتخاب پکیج کلاسیک می‌شود.

پس این شمایید که باید پکیج برقی هوشمند و کلاسیک را بایکدیگر مقایسه کنید و تصمیم بگیرید که امکانات ذکر شده برای انواع هوشمند، کارایی لازم را در محیط شما دارد یا نه. همچنین صرف هزینه بیشتر برای خرید چنین پکیج‌هایی ارزش دارد یا خیر.

کامل‌ترین ویژگی‌های مشترک بین دو پکیج برقی هوشمند و کلاسیک!

  • داشتن دو مبدل جداگانه

هریک از این دو سیستم، یعنی پکیج برقی هوشمند و کلاسیک ، برای تامین آب گرم مصرفی و آب رادیاتورها از دو مبدل جداگانه استفاده می‌کنند. این امر موجب می‌شود که در تامین آب گرم لازم برای هر دو مورد، مشکلی به وجود نیاید. مبدل‌های به کار رفته در پکیج‌های هوشمند، انواع لوله‌ای برای گرمایش رادیاتورها و انواع صفحه‌ای برای تامین آب گرم بهداشتی است. اما در مدل‌های کلاسیک، از همان مبدل لوله‌ای برای گرمایش شوفاژ اما از مبدل کویلی برای تامین آب گرم مصرفی بهداشتی استفاده می‌شود.

  • مجهز به مانیتور و صفحه نمایش الکترونیکی

در هر دو پکیج برقی هوشمند و کلاسیک، مانیتوری به کار گرفته شده است که اطلاعات و اخطارها روی آن به نمایش در می‌آیند. اما باتوجه به سنسورها و امکانات بیشتری که در پکیج‌های برقی هوشمند وجود دارد، آمار، ارقام و هشدارهایی که روی صفحه نمایشگر این پکیج‌ها دیده می‌شود، بیشتر از انواع کلاسیک است.

  • فیلترهای آب و ضد رسوب

از آنجایی که احتمال ورود ذرات جامد و ریز از طریق لوله کشی به پکیج وجود دارد، فیلترهای آب روی پکیج برقی هوشمند و کلاسیک نصب شده است تا به عنوان یک صافی عمل کرده و مانع از ورود آن‌ها شود. از طرفی، امروزه اکثر آب‌های شهری حاوی رسوب هستند که تجمع آن‌ها در پکیج، موجب خرابی و ناهماهنگی در عملکرد خواهد شد. به همین سبب از فیلترهای ضد رسوب هم در داخل آن‌ها استفاده می‌شود.

  • منبع انبساط

برای حفظ تعادل فشار آب در داخل پکیج برقی هوشمند و کلاسیک، در داخل آن‌ها منبع انبساط تعبیه شده است.

  • المنت

از اصلی‌ترین قطعات به کار رفته در پکیج برقی هوشمند و کلاسیک، المنت است. وظیفه تامین گرمایش اولیه با تبدیل انرژی الکتریسیته به حرارت، به عهده این قطعه مهم است. به طوریکه گرمای تولید شده از المنت به آب رایج در لوله‌ها منتقل شده و منجربه گرم شدن آن‌ها می‌شود.

پکیج برقی بیشتر بخوانید: 5 پیشنهاد خیره‌کننده کاهش مصرف برق پکیج‌ برقیچالش مصرف برق پکیج برقی می تواند شما را از خرید پکیج برقی منصرف کند؛ اما با این 5 پیشنهاد کاش مصرف برق می توانید دوباره به خرید فکر کنید.

سوالات متداول

کاربرد پکیج برقی هوشمند و کلاسیک علاوه بر منازل، در کجاست؟

بله. عوامل محیطی مانند دما و رطوبت، به شدت می‌توانند بر مصرف برق پکیج برقی تأثیر بگذارند. در مناطق با رطوبت بالا، پکیج برقی ممکن است برای کاهش رطوبت هوا انرژی بیشتری مصرف می‌کند. تغییرات ناگهانی دما نیز می‌تواند به افزایش مصرف برق منجر شود؛ برای مثال، اگر دما ناگهان افزایش یابد، پکیج برقی برای دستیابی به دمای مطلوب باید بیشتر کار کند.

هر پکیج برقی هوشمند برای چه وسعتی از فضا قابل استفاده است؟

این پکیج‌ها ظرفیت‌های مختلفی دارند که هرچه این ظرفیت حرارتی بیشتر باشد، می‌تواند از فضای بزرگتری پشتیبانی کند. اما در مورد اینکه هر ظرفیت برای چه متراژی مناسب است، نمی‌توان نظر قطعی داد. به همین سبب، لازم است با کارشناسان هیمورا تماس بگیرید و اطلاعات فضای مدنظر خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا آن‌ها، مناسب‌ترین ظرفیت را به شما معرفی کنند.

از نظر مصرف سوخت و انرژی پکیج برقی هوشمند و کلاسیک، کدام یک باصرفه‌تر است؟

پکیج‌های هوشمند، فقط دارای انواع برقی هستند و برای گرم کردن محیط از انرژی الکتریسیته استفاده می‌کنند. اما مدل‌های کلاسیک، هم انواع برقی و هم گازی دارند. پکیج‌های برقی هوشمند، از نظر مصرف برق بسیار باصرفه‌تر از انواع برقی کلاسیک هستند.

از متداول‌ترین سیستم‌های گرمایش که در منازل مسکونی کابرد پرگرایشی دارد، پکیج برقی هوشمند و کلاسیک است. این دو پکیج، با تغذیه از انرژی الکتریسیته و تبدیل آن به گرما، وظیفه تامین آب گرم مصرفی در مدار باز و آب گرم مدور در مدار بسته رادیاتور را بر عهده دارند. حرارت اولیه از طریق المنت تامین می‌شود و حاصل آن، گرمای پاک است. زیرا شاهد هیچگونه دود و گاز مضر نیستیم.
امکانات پیشرفته ای در پکیج‌های هوشمند به کار رفته است که انواع کلاسیک از آن بی بهره‌اند. البته این بدان معنا نیست که پس از روی کار آمدن انواع هوشمند، پکیج‌های کلاسیک، دیگر کارایی لازم را ندارند. بلکه افراد گاهی به علت قیمت بیشتر پکیج‌های هوشمند، ترجیح می‌دهند که از امکانات آن چشم پوشی کنند و پکیج کلاسیک را خریداری کنند.

witer ms.hadi

خانم هادی

من فارغ التحصیل رشته مهندسی ساخت و تولید هستم؛ تولید محتوای متنی و صوتی تخصصی جزو فعالیت های منه و حدودا 5 سال هست که با صنایع ماشین سازی هیمورا همکاری دارم. با ورود به دنیای دیجیتال و تولید محتوا در رشته تخصصی خودم دیدگاهم به صنایع متفاوت تر شد و هر روز به اموخته هام اضافه میشه.

نوشته های من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *