بهترین دستگاه‌های یخساز حبه‌ای هیمورا یخساز رستورانی

یخساز [ بهترین دستگاه‌ ] ارتقاء تجربه آشپزی رستوران 20

جامع و کامل‌ترین اطلاعات درخصوص نحوه انتخاب یک دستگاه یخساز برای کافه یا رستوران شما، در همین مقاله پیش رو نهفته است. در این محتوا، به بررسی ویژگی انواع یخسازهای مناسب برای کافه و رستوران می‌پردازیم. انتخاب یخساز مناسب تاثیر زیادی بر بهره وری و کیفیت خدمات آشپزخانه و در نهایت جلب رضایت مشتری دارد.

ظرفیت تولید و نوع یخ‌های تهیه شده، میزا ن مصرف انرژی و سایر ویژگی‌های مهم یخ سازها در این مقاله آورده شده است. سپس در ادامه به نکات درخشان در خصوص روش‌های نگهداری و تعمیرات دستگاه خواهیم پرداخت تا عمر مفید آن افزایش پیدا کند.

توصیه‌هایی جهت انتخاب یخساز باتوجه به نیازهای رستوران شما و مطابقت با معیارهای بهداشتی و موارد زیست محیطی را بررسی خواهیم کرد. در نهایت می‌توانید کاربردی‌ترین یخساز در عین ارزان‌ترین قیمت را خریداری کنید.

آنچه در این قسمت مطالعه خواهید کرد:

مقدمه

در دنیای رستوران‌ها و خدمات غذایی، ابزارهای آشپزخانه نقش حیاتی ایفا می‌کنند. یکی از این ابزارها که به آن توجه کمتری شده است، دستگاه‌های یخساز هستند. مصرف یخ در رستوران‌ها از زمان‌های دور به عنوان یک عنصر بسیار مهم در تهیه و ارائه غذا و نوشیدنی شناخته شده است. از این سرویس‌ها در تهیه نوشیدنی تا سالم نگه داشتن مواد غذایی استفاده می‌شود. یخ یک جزء اساسی و غیر قابل جایگزین در رستوران‌ها و کافه‌هاست. یخ نه تنها عضو خنک کننده نوشیدنی‌ها محسوب می‌شود، بلکه در تهیه انواع مختلف خوراکی و دسرها نیز نقش دارد.

یخساز قالبی بیشتر بخوانید: یخساز قالبی 24 قالب

یخساز قالبی هیمورا دستگاهی است که برای تولید یخ در ابعاد صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد. ظرفیت این دستگاه ها از 20 قالب تا 300 قالب بوده و ...

مروری بر دستگاه‌های یخساز قدرتمند با طراحی مدرن رستورانی

در دنیای پویا و همیشه در حال تغییر رستوران‌ها، یکی از تصمیمات مهمی که بر موفقیت تجاری تاثیر می‌گذارد، انتخاب یخساز مناسب است. این تصمیم نه تنها بر تجربه مشتریان شما تاثیر دارد، بلکه بر بهره وری و کیفیت سرویس نیز تاثیرگذار است.

باتوجه به نیازها و مشخصات خاص رستوران شما، از ظرفیت بزرگ یخساز گرفته تا اندازه جمع و جورتر، گستره انتخاب شما را ارتقا خواهد داد. آیا به دنبال یخی با ترکیبی ایده آل از سایز، سرعت تولید و کیفیت یخ هستید؟ یا شاید نیاز به یک یخساز با قابلیت‌های هوشمندانه برای بهینه سازی مصرف انرژی دارید؟

در این زمینه، خبر خوبی که برایتان داریم!!!

هرچه تنوع انتخابتان گسترده باشد، تضمین می‌شود که شما با یک یخساز کامل و هماهنگ با تمام نیازهای رستورانی، مواجه خواهید شد. در واقع می‌توان گفت برای تمام نیازهای شما، یخساز جداگانه ای طراحی شده است.

انواع یخساز هیمورا یخساز رستورانی

برترین یخسازهایی که هر رستورانی به دنبالشان است؛

انتخاب بهترین یخساز برای رستوارن شما یکی از مهم ترین تحلیل هایی هست که باید قبل از ایجاد رستوران به آن دقت بفرمایید و باید حتما در انتخاب بهترین یخساز دقت کنید که در ذیل با معرفی انواع یخسازها برای رستوران می توانیم کمک شایانی بکنیم:

  • یخساز قهوه

این یخسازها که در دسته تولید کنندگان یخ حبه ای قرار دارند، برای تهیه یخ قهوه و نوشیدنی‌های سرد مانند فرابچینو و آیس لته ساخته شده اند.

چنین یخسازهایی معمولا ظرفیت کمتری دارند و یخ را به صورت بلورهای کوچک و متجانس تولید می‌کنند.

  • یخسازهای تجاری

این دسته از یخسازها، برای استفاده در رستوران‌ها، کافی شاپ‌های بزرگ و مکان‌های تجاری مشابه مناسب هستند.

ظرفیت آن‌ها بالاست و قابلیت تولید مقدار زیادی یخ در یک دوره زمانی کوتاه را دارند.

چنین دستگاه‌هایی هم می‌توانند از نوع تولید کنندگان یخ حبه ای، هم یخ‌های قالبی، یخ‌های پودری و شکسته و انواع دیگر اشکال یخ باشند. منظور از تجاری بودن، ظرفیت بالای یخی است که تولید می‌کنند.

  • یخسازهای صنعتی

این یخسازها، یخ را برای مصارف صنعتی، مانند بسته بندی محصولات تازه و حمل و نقل موادغذایی و نگهداری آن‌ها به مدت طولانی، تولید می‌کنند.

این یخسازها، دارای ظرفیت بالایی هستند. یخسازهای قالبی و یخسازهای پودری در این دسته قرار می‌گیرند.

  • یخسازهای بلوکی

این یخسازها که در دسته یخسازهای صنعتی هستند، یخ را به شکل بلوک‌های بزرگ یخ تولید می‌کنند. در کافه‌ها و رستوران‌ها، برای خنک نگه داشتن مواد غذایی به مدت طولانی از آن‌ها استفاده می‌شود.

  • یخسازهای خانگی

این دسته از یخسازها، ظرفیت کمی برای تولید یخ دارند و در سری اقتصادی وارد بازاز شده اند.

این سیستم‌ها که به یخساز رومیزی هم معروفند، در رستوران‌ها و کافه‌های کوچکتر استفاده می‌شوند.

چگونه باتوجه به حجم تقاضا و نیازهای روزمره مشتریان، بهترین ظرفیت از یخساز را انتخاب کنیم؟

توانایی تولید یخ در یک بازه زمانی خاص، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب یخسازهاست. این موضوع، به میزان تولید یخ اشاره دارد.

  • میزان تقاضا

برای انتخاب بهترین نوع یخساز، لازم است که در ابتدا تعیین کنید چقدر یخ براساس تقاضای مشتریان و نوع فعالیت رستوران شما نیاز است.

  • ظرفیت تولید یخ در 12 ساعت

دستگاه‌های یخساز، دارای دوره‌های زمانی مختلفی برای تولید یخ هستند. اگر نیاز فوری به مقدار زیادی یخ دارید، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که در زمان کمتری، مقدار زیادی یخ تولید می‌کند.

  • مناسب برای ساعات پرتردد

در رستوران‌ها یا اماکنی که در ساعات خاصی از روز، میزان زیادی از یخ مورد نیاز است، باید از یخسازهایی استفاده کرد که دارای منبع ذخیره یخ آماده هستند.

مصرف انرژی هوشمندانه یخساز در عین بالاترین بهره وری از آن

مصرف انرژی دریخسازها، یکی از موارد بنیادی در انتخاب و ارزیابی عملکرد آن‌هاست. این عامل، نه تنها به عنوان یک معیار اقتصادی در هزینه‌های اجرایی مورد نظر قرار می‌گیرد، بلکه به عنوان یک نشانگر مهم در تاثیر زیست محیطی نیز ارتباط برقرار می‌کند.

بهره وری انرژی در یخسازها می‌تواند از طریق بهبود فرآیندهای حرارتی و استفاده اقتصادی از منابع انرژی، کاهش تلفات حرارتی و بهینه سازی سیستم‌های سرمایش حاصل گردد.

یخسازهای امروزی، با کارایی انرژی بالا و فناوری‌های به روز، نه تنها به جلب سودمندی اقتصادی بلکه به حفظ محیط زیست از طریق کاهش اثرات جانبی مرتبط با مصرف انرژی، منجر می‌شود.

در ادامه با استانداردها و گواهینامه‌های مصرف انرژی کم یخسازها آشنا خواهید شد.

یخساز حبه‌ای مناسب ترین یخساز رستورانی

بهبود سازماندهی رستوران با انتخاب ابعاد و اندازه مناسب دستگاه

اندازه و فضای موردنیاز برای نصب یخسازها به عنوان یک پارامتر حیاتی می‌تواند در انتخاب یک دستگاه مناسب برا رستوران یا فضای تجاری مشابه، نقش مهمی ایفا کند. سایز دستگاه باید با ابعاد محل نصب هماهنگ شده و نه تنها برای استفاده بهینه از فضا بلکه برای اطمینان از دسترسی آسان به تعمیرات و نگهداری بهینه نیز اهمیت دارد.

در انتخاب دستگاه از نظر ابعاد، باید به موارد زیر دقت شود؛

  • ابعاد دستگاه

ابعاد متنوع یخسازها باید با اندازه محل نصب هماهنگ باشد. برخی از مدل‌ها به عنوان دستگاه‌های کوچک و قابل حمل طراحی شده اند تا در فضاهای محدود یا روی میز قرار گیرند.

در مقابل، مدل‌های صنعتی و بزرگتر برای نصب در انبارها و سالن‌های صنعتی طراحی شده اند. این یخسازها معمولا دارای ظرفیت بالا، سرعت تولید بزرگ و ابعاد مناسب محیط‌های صنعتی هستند.

  • فضای آزاد برای تردد

برای تجهیزات صنعتی یا تجاری، فضای کافی برای تردد افراد برای نصب، تعمیرات و نگهداری ضروری است.

  • نیاز به هوای آزاد

یخسازها برای خنک کردن موتور و سیستم‌های داخلی به هوای پاک نیاز دارند. اطمینان حاصل کنید که فضای نصب این امکان را فراهم می‌کند تا دستگاه به درستی خنک شود.

  • اختصاص سیستم‌های تخلیه

برخی از یخسازها، نیاز به سیستم و محلی برای تخلیه آب‌های اضافی دارند. قبل از خریداری و نصب، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای تخلیه آب‌های اضافی را دارید.

 'یخساز قالبی بیشتر بخوانید: یخساز قالبی با نوآوری در تراشه‌های یخ

یخساز قالبی با ورود به صنعتی تحول شگرفی ایجاد کرده و توانسته چه در مصارف خانگی یخ و چه درمصارف صنعتی نوآوری های ایجاد کند باما همراه باشید.

علم نهفته درون سیستم خنک کنندگی یخسازها که از دید شما پنهان است!!!

سیستم خنک کننده به عنوان یکی از اجزای اصلی یخسازها، برای تبدیل آب داخل قالب‌ها به یخ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم‌های خنک کننده مختلف از تکنولوژی‌های متنوعی برای اجرای این فرآیند استفاده می‌کنند. اما در تمام آن‌ها، عمل خنک کنندگی به وسیله انتقال حرارت انجام می‌شود.

در سیستم‌های تبرید، یک سیکل حرارتی جهت انتقال حرارت از محل خنک شدن به مایع یا گاز مدور، برقرار می‌شود. این سیکل حرارتی از عناصری چون کمپرسورها، کندانسورها و گازهای خنک کننده بهره مند است.

در فرآیند تبرید، مایع به عنوان یک سیال خنک کننده، حرارت محیط را جذب کرده و به گاز تبدیل می‌شود. سپس طی گذر از سیستم، دوباره به حالت مایع بازمی‌گردد.

این چرخه تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که دمای داخل، تا حدی کاهش پیدا کند که آب درون قالب‌ها منجمد شود.

سیستم های خنک کننده یخساز رستورانی

انواع سیستم‌های خنک کننده قابل استفاده در یخساز به شرح زیرند؛

  • سیستم هواکش

در این سیستم، یخساز از هوا برای خنک کردن کمپرسور و اجزای آن استفاده می‌کند. به این صورت که هوا از دستگاه عبور کرده و حرارت را از بخش‌های گرم دستگاه می‌گیرد.

  • سیستم آبی

در این سیستم‌های تبرید، آب به عنوان سیال خنک کننده عمل می‌کند. آب از دستگاه عبور کرده و حرارت را جذب می‌کند و به گاز تبدیل می‌شود.

این سیستم‌ها بهره وری بالاتری دارند؛ به همین سبب از متداول‌ترین سیستم‌های تبرید محسوب می‌شوند.

  • سیستم گازی

در یخسازهایی با ظرفیت صنعتی، از سیستم‌های تبرید با سیال گازی استفاده می‌شود. قدرت خنک کنندگی این سیال بسیار بالاست.

  • سیستم هیبرید

برخی از یخسازها، از هردو سیال آب و هوا برای خنک کردن استفاده می‌کنند. به این سیستم‌های خنک کننده، هیبرید گفته می‌شود.

این نوع سیستم، بهره وری بالاتری نسبت به انواع دیگر دارد و همچنین مصرف آب آن پایین است.

  • سیستم‌هایبرید

برخی یخسازها، از ترکیب گاز و آب برای خنک کردن استفاده می‌کنند. چنین سیستم‌هایی، هماهنگی بین مصرف انرژی و حداقل نیاز به آب را فراهم می‌کنند.

از جنس یخسازهای شناخته شده در رستوران‌های معروف اطلاعی دارید؟!

نوع مواد ساخت در یخسازها، نقش اساسی در کارایی و عمر مفید دستگاه ایفا می‌کنند.

از جنس‌ها و ترکیبات مختلفی برای قطعات یخسازها استفاده می‌شود تا بهترین عملکرد ارائه شود. توجه به خصوصیات فیزیکی و حرارتی مواد، دو عامل تاثیر گذار در انتخاب دستگاه است.

هریک از مواد، برای قطعه خاصی مناسب‌تر است و باید باتوجه به کارایی، مقاومت لازم در برابر دما، انتقال حرارت و استحکام را داشته باشد.

در ادامه به معرفی معمول‌ترین مواد اولیه در ساخت قطعات یخساز می‌پردازیم.

از جنس یخسازهای شناخته شده در رستوران‌های معروف اطلاعی دارید؟!
  • فریم و بدنه

  1. استنلس استیل

این مواد اولیه به عنوان یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای بدنه یخساز استفاده می‌شوند.

مقاومت در برابر زنگ زدگی، خوردگی و ضربه و همچنین ظاهری زیبا و شیک، از ویژگی‌های این جنس است.

در یخسازهای صنعتی و مرتبط با تجارت و صنایع بزرگ، از این جنس برای بدنه استفاده می‌شود.

  1. پلاستیک مقاوم در برابر ضربه

یکی دیگر از مواد محبوب برای استفاده در بدنه یخ سازها، پلاستیک مقاوم در برابر ضربه و عوامل خارجی است.

معمولا برای یخ سازهای خانگی و با ظرفیت کوچکتر، از این مواد اولیه استفاده می‌شود.

  • محفظه تولید یخ

  1. آلومینیوم

از مواد اولیه مرغوب و ارزان قیمت برای محفظه یخ، آلومینیوم است. این جنس هم سبک بوده و هم به هیچ عنوان در برابر رطوبت یخ‌ها، زنگ نمی‌زند.

  1. استنلس استیل

محفظه استیل، از هر نظر مناسب محیط‌های مرطوب است. زیرا کاملا ضدزنگ بوده و هیچ خراشی در اثر برخورد یخ به آن‌ها وارد نمی‌شود.

  • سیستم خنک کننده

  1. مس

برخی از لوله‌ها و سیستم‌های خنک کننده یخسازها می‌توانند از جنس مس باشند. علت استفاده از این جنس، قابلیت انتقال حرارت بالای آن است.

  1. آلومینیوم

در برخی از یخسازها، از لوله‌های خنک کننده آلومینیومی برای انتقال حرارت استفاده می‌شود. از مزایای این قطعات وزن پایین آن‌هاست اما قدرت انتقال حرارت کمتری نسبت به مس دارند.

  • کمپرسور

کمپرسورها معمولا از فلزاتی مانند فولاد یا آلومینیوم درجه 1 ساخته می‌شوند. چنین آلیاژهایی، علاوه بر ضد زنگ بودن و مقاومت در برابر ضربه، تحمل فشار و دمای بالا را هم دارند.

  • بخش‌های الکترونیکی و کنترل‌ها

قطعات مرتبط با برق و بخش‌های کنترلی از مواد عایق مثل پلاستیک‌های مقاوم ساخته می‌شوند. به این ترتیب باید از محافل الکتریکی محافظت شود.

فرم بدنه و جنس یخساز حبه‌ای هیمورا برای معرفی بهترین یخساز رستورانی

تضمین بهترین کیفیت از یخ، با تنظیم دستگاه روی حالت‌های استاندارد

سیستم‌های کنترلی و امکانات موجود در یخسازها، ابزار مهمی هستند که بر تجربه کاربری و بهره وری دستگاه تاثیر گذارند. این امکانات، با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته به کاربر امکان کنترل دقیق نحوه تولید یخ را می‌دهند.

تنظیماتی از قبیل دمای یخ، زمان تولید و سفارش سازی بعدی، از طریق این سیستم انجام می‌شود.

  • کنترل دما

بیشتر یخسازها دارای قابلیت تنظیم دما هستند. این امکان به کاربر اجازه می‌دهد تا دمای تولید یخ را تنظیم کنند. برای نیازهای مختلف، یخ‌هایی با دماهای متعدد استفاده می‌شود.

  • تایمر تولید

با وجود اینکه ظرفیت دستگاه براساس تعداد قالب‌ها و حبه‌های یخ خروجی در 12 ساعت تعیین می‌شود، اما وجود تایمر برای تعیین زمان تولید یخ یک برنامه ریزی مفید است. این قابلیت، برای زمانی کاربردی است که نیاز به مقدار مشخصی از یخ برای زمان خاصی دارید.

  • پر کردن آب به صورت اتوماتیک

برخی از یخسازها دارای سیستم پرکن آب به صورت اتوماتیک از آب شهری به داخل قالب‌ها هستند. این ویژگی می‌تواند به تسریع در فرآیند تولید یخ و جلوگیری از مشکلات ناشی از کمبود آب کمک کند.

  • صفحه نمایشگر

این صفحه که می‌تواند یا LED و یا LCD باشد، وظیفه نمایش اطلاعات دستگاه را بر عهده دارد. اطلاعاتی مانند دمای محفظه، دمای یخ‌های خروجی، وضعیت تولید یخ، تعداد قالب‌های تولید شده و غیره می‌توانند روی این صفحه نمایان شوند.

تعداد این اطلاعات به نوع سنسورهای دستگاه مربوط می‌شود. این ویژگی اطلاعات کامل و دقیق‌تری از عملکرد دستگاه می‌دهد.

  • هشدارها و اطلاعیه‌ها

وجود برخی هشدارها یا اطلاعیه‌ها، در ایمنی و عملکرد درست دستگاه تاثیر مستقیم دارد. وضعیت‌های خطر دستگاه توسط همین سنسورها و از روی نمایشگر، به نمایش در می‌آیند.

کمبود آب و عدم آبرسانی درست به قالب‌های یخ و تمیز نبودن دستگاه می‌تواند جزئی از این موارد باشد.

جدیدترین یخساز رستورانی

تضادهای قیمتی در بازار یخسازها و راهنمای انتخاب

قیمت و هزینه‌های مرتبط با یخسازها، به موارد زیادی وابسته است. مواردی از جمله،

  • برند و کیفیت
  • ظرفیت تولید یخ
  • میزان مصرف انرژی
  • امکانات و ویژگی‌ها
  • جنس بدنه و قطعات
  • خدمات پس از فروش
  • نوع یخساز از نظر یخ تولیدی

این متغیرها، باعث تنوع گسترده در بازار محصولات می‌شوند. یخسازهای مختلف از مدل‌های خانگی تا صنعتی، هرکدام با ویژگی‌ها و امکانات خاص خود، قابلیت‌های گوناگونی را فراهم می‌کنند که این تفاوت‌ها در نهایت در قیمت تاثیر گذار است.

بنابراین، توجه به نیازها و اولویت‌های خود، در انتخاب یخساز مناسب و تعیین هزینه متناسب با آن ضروری است.

نظرات کاربران وتجربیات آن‌ها پس از خرید یخساز

در این بخش از مقاله قصد داریم که به بررسی یکی از مشکلات رایج کاربران و استفاده کنندگان از آن‌ها بپردازیم. با کسب تجربیات آن‌ها می‌توانید بهترین نوع سیستم را انتخاب کنید.

من از یخساز برای یخ رستوران استفاده می‌کنم. تو مخزن تمام یخ‌ها به هم می‌چسبن. هرموقع دکمه دریافت یخ رو فشار میدم، صدای زیادی از چرخنده داخلش میاد و یخ کمی به صورت پودری دریافت میشه. اگه یه دستگاه یخساز دیگه بخرم، بازم همین مشکلات قرار به وجود بیاد؟

  • جواب سایر کاربران

اگه بعد از تشکیل یخ و ریختن آن‌ها داخل محفظه، دمای دستگاه به علل مختلف مثل قطعی برق پایین بیاد، یخ‌ها شروع به ذوب شدن می‌کنند و در اثر کاهش دوباره دما، آب حاصل از ذوب، موجب چسبیدن یخ‌ها به هم میشه. اگه برق به مدت طولانی قطع بشه، لازم است که مخزن یخ رو تخلیه کنید تا یخ‌های جدیدی تشکیل بشه.

اگه از یخسازهای مناسب با برند معتبر استفاده کنید، شاهد نوسان دمایی داخل محفظه نخواهید بود. به این ترتیب، شاهد به هم چسبیدن حبه‌های قند هم نیستید.

میتونید با هربار استفاده، مخزن رو تکون بدید تا یخ‌های به هم چسبیده از هم جدا بشن.

اگه انجماد کامل نباشه هم احتمال داره بچسبن. یعنی یخ‌ها داخل قالب کامل نبندن، اما بعد از ریخته شدن داخل مخزن به دمای انجماد برسن و به هم بچسبن. این اتفاق تو یخسازهای جدید با برند معتبر اصلا اتفاق نمیفته. احتمالا یخچالتون قدیمیه یا مارک خوبی نداره.

احتمال اینکه درب یخساز باز مونده باشه و هوای محیط به هوای داخل محفظه غلبه کنه زیاده.

یخساز حبه‌ای هیمورا

نکاتی که هر رستوران دار باید برای حفظ و نگهداری بهینه یخساز بداند!!

آیا رستوران شما به یخسازی با عمر مفید و طولانی و دریافت بیشترین بهره وری از یخ نیاز دارد؟ برای دستیابی به این هدف، تعمیرات و نگهداری منظم یخساز را پیشنهاد می‌کنیم.

در ادامه به بررسی و تحلیل برخی از نکات نگهداری و تعمیرات یخسازها می‌پردازیم.

  • استفاده از آب تمیز، بهداشتی و خالص می‌تواند در کاهش رسوبات داخل دستگاه تاثیر بگذارد. آب با کیفیت پایین، موجب ته نشینی جرم روی قطعات می‌شود.
  • دمای دستگاه را همیشه در بازه استاندارد و مناسب قرار دهید. از ایجاد نوسانات دمایی در سیستم پیشگیری کنید.
  • دوره‌های مشخصی را تعیین کرده و در این بازه‌های زمانی، دستگاه را به صورت دوره ای تمیز کنید. این پاکسازی، شامل تمیز کردن محفظه تولید یخ، لوله‌ها، قطعات و سایر قسمت‌هاست.
  • هر دستگاهی، روش‌های استفاده و نکات ایمنی مخصوص به خود را دارد. برای راه اندازی و استفاده از دستگاه، مطابق دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های داخل بروشور دستگاه عمل کنید.
  • فیلتر آب دستگاه را به موقع تعویض کنید. فیلترهای کثیف علاوه بر اینکه دیوار خوبی برای ممانعت از ورود رسوبات به داخل دستگاه نیستند، بهره وری دستگاه را هم به حد چشمگیری کاهش می‌دهند.

رستوران داران محترم ممکن است در استفاده از یخسازها، با این مشکلات مواجه شوید!

نکاتی مربوط به نگهداری صحیح و منظم یخسازها در بالا ارائه شد که عدم رعایت آن‌ها منجر به بروز مشکلات زیر خواهد شد.

  • مشکل در سیستم پرکن آب اتوماتیک، که می‌تواند منجر به تجمع آب اضافی روی یخ‌ها شود. برای حل این مشکل، لوله‌های این بخش را باید چک کرد.
  • تشکیل یخ با سایز نامناسب می‌تواند ناشی از تنظیم نبودن دما و رسوب بستن قالب‌ها باشد.
  • شنیده شدن صدای غیر عادی از داخل یخساز، می‌تواند در نتیجه مشکلات به وجود آمده در کمپرسور باشد که در لوله‌ها یا بخش‌های دیگر صدای ناهنجاری به وجود می‌آورد.
  • اگر حبه‌های یخ تشکیل شده، ناهموار و ناهماهنگ با یکدیگر باشند، می‌تواند ناشی از تمیز نبودن لوله‌ها باشد.

البته بهتر است درصورت بروز هریک از این مشکلات، در ابتدا با متخصص مربوطه هماهنگ شوید.

اطاعیه برای رستوران داران برای استفاده از یخساز حبه‌ای

چگونه یک رستوران دار مطمئن شود که یخساز انتخابی، به تمامی استانداردها پاسخ می‌دهد؟

استانداردها و گواهینامه‌ها در زمینه تولید یخساز، نقش مهمی در نمایاندن معیارهای کیفیت، ایمنی و عملکرد دارند. استانداردهایی که در این زمینه باید رعایت شود، به شرح زیرند؛

  • Iso 9001

داشتن نشان این استاندارد روی یخساز، نشان دهنده مدیریت کیفیت در تولید طبق استانداردهای بین المللی است.

  • Iso 14001

رعایت این استاندارد در تولید یخساز، نشان دهنده در نظر گرفتن و توجه ویژه به مسائل محیط زیستی است.

  • UL Certification

یک یخساز با داشتن این گواهی، به این معناست که از نظر ایمنی الکتریکی و عملکرد برقی، قابل قبول است.

علاوه بر استانداردهای ذکر شده در بالا، برخی گواهینامه‌ها نیز باید برای یک دستگاه اعمال شود. این موارد به شرح زیرند؛

  • Energy star

یخسازهایی که این گواهینامه را دریافت کرده اند، به مصرف انرژی کمتری برای بیشترین بهره وری نیاز دارند.

  • CE marking

این گواهینامه بیانگر مطابقت یخساز با استانداردهای اتحادیه اروپاست. ایمنی، بهداشت و محیط زیست در این تاییدیه نقش دارند.

اولین و مهم‌ترین عامل در انتخاب یک یخساز، توجه به نوع یخ درخواستی است. معمولا یخسازهای حبه ای و پودری بیشترین کاربرد را در چنین کاربری‌هایی دارند. یخ‌های قالبی برای استفاده در رستوران‌ها، به صورت قطعات آماده از مراکز مربوطه خریداری می‌شوند.
دومین عامل، توجه به میزان نیاز به یخ در هر دوره است که ظرفیت دستگاه را تعیین می‌کند. در این زمینه، سرعت تولید یخ هم باید در نظر گرفته شود.
انتخاب فضای مناسب برای نصب رستوران هم موجبات نگهداری و تعمیر آن را فراهم می‌کند و هم فضای مناسب برای تخلیه آب اضافه را تامین می‌کند.
همچنین میزان مصرف انرژی و آب را در هربار تولید یخ باید در نظر بگیرید.
در نهایت باید تمام موارد را برای راه اندازی و استفاده از دستگاه، طبق اصول ذکر شده داخل بروشور پیش ببرید و بروز مشکلات دستگاه را با متخصص مربوطه در میان بگذارید.
حتما از میان دو سیستم مشابهی که بیشترین سازگاری را با فضای شما دارند، گزینه ای را انتخاب کنید که دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش باشد. گروه صنعتی هیمورا، این مزیت را به صورت رایگان برای تمام محصولات خود ارائه می‌دهد.

witer ms.hadi

کتایون هادی

من فارغ التحصیل رشته مهندسی ساخت و تولید هستم؛ تولید محتوای متنی و صوتی تخصصی جزو فعالیت های منه و حدودا 5 سال هست که با صنایع ماشین سازی هیمورا همکاری دارم. با ورود به دنیای دیجیتال و تولید محتوا در رشته تخصصی خودم دیدگاهم به صنایع متفاوت تر شد و هر روز به اموخته هام اضافه میشه.

نوشته های من

20 دیدگاه

  1. ممنونم از اطلاعات خوب و مفید

    حسین طالبی
  2. متشکرم از شما معلومه برای تدوین مقاله بهترین یخساز خیلی زحمت کشدید

  3. آیا داخل این دستگاه یخساز رستورانی مخزن برای ذخیره آب وجود دارد که مواقع قطع آب از ان برای تولید یخ استفاده کرد؟

    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      نخیر. چنین مشخصه‌ای در این دستگاه وجود ندارد. این یخساز مستقیما به لوله کشی آب شهری وصل می‌شود و با باز شدن خودکار آب شهری پروسه تولید یخ نیز آغاز می‌گردد.

  4. سلام خسته نباشین آیا دستگاه یخساز رستورانی دارای بدنه عایق است؟

    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      بله این دستگاه‌ها به صورت دو جداره ساخته شده‌اند و بین دوجداره با عایق پلی یورتان تزریقی پوشش داده شده است. تا یخ‌های تشکیل شده داخل دستگاه بلافاصله آب نشوند و خاصیت و شکل خود را برای حدود 2 ساعت حفظ نمایند. تمام قسمت‌های بدنه دستگاه و حتی مخزن ذخیره با این نوع عایق، پوشش داده شده‌اند. بنابراین امکان کوچکترین تبادل حرارتی از داخل دستگاه با محیط بیرون وجود نخواهد داشت.

  5. ببخشین اگه مخزن دستگاه یخساز رستورانی با یخ پر بشه، امکان خالی کردن اتوماتیک این یخ ها وجود داره؟

    شیخ علیزاده
    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      نخیر متاسفانه. در جلوی این دستگاه، درب بازشو جهت تخلیه و برداشت یخ‌ها تعبیه شده است. شما باید پس از اتمام فرآیند یخسازی، این درب را باز کرده و یخ‌های تولیدی را تخلیه کنید.

  6. آیا این یخساز رستورانی میتونه برای تالار هم استفاده بشه و یا فقط مخصوص رستوران هاست؟ و ی سوال دیگه‌ام داشتم که آیا برای روشن کردن دستگاه باید برق سه فاز داشته باشیم؟

    بهانم خواجه پاشا
    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      بله. این یخساز قابلیت استفاده در رستوران‌ها، هتل‌ها، تالارها و کافی‌ شاپ‌ها را داراست. نکته حائز اهمیت در مورد این تجهیزات رستورانی، عدم نیاز به برق سه فاز است. این دستگاه‌ها به راحتی با برق تکفاز کار می‌کنند.

  7. ببخشین این یخساز حبه ای با چه ظرفیتهایی تولید میشه و کدوم ظرفیت میتونه مناسب رستوران باشه؟

    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      یخساز حبه‌ای رستورانی هیمورا در ظرفیت‌های تولید 50 تا 600 کیلوگرم یخ در 24 ساعت قابل ساخت هستند. شما می‌توانید بسته به میزان نیاز به یخ خود، دستگاه با ظرفیت مناسب را خریداری کنید.

  8. سلام و وقت بخیر آیا یخ های تولیدی این یخساز رستورانی میتونه داخل مخلوط کن هم استفاده بشه؟

    وفا بهرامی
    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      نخیر. این یخ‌ها برای استفاده داخل مخلوط کن مناسب نیستند و ممکن است تیغه این دستگاه را با مشکل مواجه کنند. بجای آن بهتر است از یخ‌های پودری استفاده کنید که به مراتب ریزتر و کوچکتر از یخ‌های حبه‌ای هستند و به راحتی می‌توانند در کنار تیغه مخلوط کن به کار روند.

  9. آیا این یخساز رستورانی فقط میتونه یه شکل یخ تولید کنه؟

    قربان رحیمی
    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      بله. یخسازها چه رستورانی و چه مدل‌های دیگر تنها می‌توانند یک شکل یخ تولید کنند. این یخساز، تنها یخ‌های حبه‌ای مکعبی شکل تولید می‌کند. اشکال دیگری از یخ‌ها وجود دارند که عبارتند از: یخ‌های قالبی، پولکی، پودری و …. که هر کدام دستگاه‌های مختص خود را دارند.

  10. آیا دستگاه‌های یخساز حبه‌ای رستورانی، مخزنی برای ذخیره یخ دارند؟

    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      بله البته. این دستگاه‌های یخساز مدرن مجهز به مخزن برای نگهداری کوتاه مدت یخ هستند. یخ‌های تولیدی حدودا 2 ساعت می‌توانند داخل این مخزن باقی بمانند. این زمان مناسبی برای سرویس دهی و ارائه خدمات برای مشتریان رستوران نیز خواهد بود.

  11. ببخشین اونجوری که من اطلاع پیدا کردم یخسازهای رستورانی مدل‌ های تک مخزن و دو مخزن دارن، به نظر شما کدوم یک از اونا برای یک رستوران مناسب تره؟

    کریم دامغانی
    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      خوب دوست عزیز انتخاب نوع دستگاه کاملا به میزان یخ موردنیاز شما در طول روز بستگی دارد. اگر تعداد مشتریان در طول روز بالاست، نوع دو مخزن کاملا می‌تواند مناسب باشد. حتی با این نوع یخساز می‌توان، یخ تولیدی را مدیریت کرد. یعنی در صورت تقاضای بالا می‌توان هر دو مخزن را با هم روشن کرد. ولی با پایین آمدن نیاز به یخ، تنها می‌توان از یک مخزن استفاده کرد؛ چرا که سیستم تولید یخ برای هر مخزن، مجزا در نظر گرفته شده است. همچنین در صورت خرابی یک سیستم، همچنان می‌توان از سیستم دیگر برای تولید یخ استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *