اصول خرید پکیج استخری

راهنمای جامع خرید پکیج استخری         دیدگاه بگذارید

پکیج مناسب ترین سیستم گرمایشی برای تامین گرمایش آب استخر

تامین گرمایش استخر، بخصوص در فصول سرد سال اهمیت بالایی دارد؛ چون سرد بودن آب استخر در زمستان، ضمن اینکه شنا کردن را برای شناگران سخت می کند، بلکه سلامتی آنان را نیز به خطر می اندازد. امروزه برای گرم کردن آب استخر و فضای اطراف آن، دستگاه های مختلفی طراحی و تولید شده اند. اما آیا همه این دستگاه ها می توانند گرمای مطلوب برای استخر را تامین کنند؟ آیا می دانید اصول خرید پکیج استخری و مهمترین معیارهایی که برای انتخاب یک پکیج استخری کارآمد باید به آن ها توجه کرد، چیست؟ اصلاً آیا می دانید که چرا پکیج ها بهترین تجهیزات برای تامین گرمایش استخرها هستند؟

در گذشته از موتورخانه ها برای تامین گرمایش آب استخر و محیط استفاده می کردند. ولی امروزه به خاطر اینکه هزینه نصب و نگهداری موتورخانه ها زیاد است و به فضای بزرگی برای نصب احتیاج دارند، دیگر محبوبیتی بین عموم مردم ندارند. از سوی دیگر با پیشرفت تکنولوژی و ابداع پکیج ها، این سیستم ها به سرعت جایگزین موتور خانه ها شدند. در این مقاله تصمیم داریم شما را با اصول خرید پکیج استخری آشنا کنیم.

اصول خرید پکیج استخری

انواع پکیج های استخری، ویژگی ها و مزایای هر کدام

پکیج های استخری در انواع مدل های برقی، گازی، گازوئیل سوز، دوگانه سوز و  حتی سه گانه سوز طراحی می شوند. این تنوع بالا در نوع سوخت و ساختار این دستگاه ها باعث می شود که شما هنگام خرید و انتخاب پکیج مورد نیاز خود گزینه‌ های مناسب و فراوانی در اختیار داشته باشید. به خصوص اگر فرد آینده نگری هستید، می توانید با تهیه پکیج های سه گانه سوز که می توانند از گاز شهری، گازوئیل و برق به عنوان سوخت استفاده کنند، مطمئن می شوید که همیشه محیط و آب استخر شما، دمای مطلوب و لذت بخشی خواهد داشت. در ضمن پکیج های استخری به صورت یک مبدله زمینی و یا پکیج سه مبدل تولید شده و در دسترس شما قرار می گیرد.

به عنوان مثال  پکیج های زمینی استخری هیمورا به دلیل مجهز بودن به 3 مبدل کارآمد می ‌توانند ضمن تامین آب گرم لازم برای مصارف بهداشتی مانند حمام ،روشویی و… به راحتی و به صورت همزمان آب گرم لازم برای گرمایش محیط، جکوزی یا استخر را نیز در اختیار شما قرار دهند. البته هر یک از این دستگاه ها ویژگی ها و کاربری خاص خود را دارد. در حالت کلی اولین نکته ‌ای که برای انتخاب یک پکیج مناسب باید در نظر گرفته شود، این است که شما به چه دستگاهی با چه میزان قدرت گرمایشی نیاز دارید؟ و تهیه چه نوع سوختی برای شما راحت تر و به صرفه تر است؟

ویژگی ها و اصول خرید این دستگاه ها قبل از انتخاب آنها

یکی از اصلی ترین اصول خرید پکیج استخری دقت به وضعیت ساختمان استخر، نحوه عایق بندی و میزان پرت انرژی گرمایی که این ساختمان ها دارند، روباز یا سرپوشیده بودن استخر، ابعاد استخر، ابعاد لوله های رفت و برگشتی، موقعیت جغرافیایی، فاصله بین استخر و پکیج است. مسلماً استخرهای سقف باز دیرتر گرم شده و حرارت بیشتری از آن ها به هدر می رود. در ضمن استخرهایی که ساختمان پیرامون آن ها عایق بندی مناسبی ندارد، نیز باید به پکیج استخری زمینی قدرتمندتری مجهز شوند.

بنا بر دلایل گفته شده شما پیش از خرید پکیج استخر خود حتماً باید تمام موارد گفته شده را در به دقت بسنجید و با توجه به اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید، ظرفیت و نوع پکیج مورد نظر خود را تعیین کنید. البته اگر در انتخاب پکیج استخری مناسب به مشکل برخورده اید، می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان هیمورا در مورد اصول خرید پکیج استخری استفاده کنید. در ضمن مطالعه مقاله « روش های اصولی گرمایش آب استخرهای خصوصی» نیز می تواند برای شما مفید باشد.

اصول خرید پکیج استخری

قطعات یک پکیج استخر کارآمد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مسلماً اگر می خواهید یک پکیج استخری مناسب و مقرون به صرفه خریداری کنید، باید حتماً پکیجی انتخاب کنید که ضمن داشتن قدرت گرمایشی بالا، قطعات مرغوب و بادوامی داشته باشد. اگر برای انتخاب پکیج استخر مناسب برای استخر خود به مشکل برخورده اید، با مطالعه این مقاله می توانید پاسخ بسیاری از سوالات خود را دریافت کرده و با اصول خرید پکیج استخری مناسب آشنا شوید. پس با ما همراه باشید.

اسکلت بندی دستگاه

اولین قسمتی که به هنگام نگاه کردن به یک دستگاه دیده می شود، بدنه آن است. بدنه، حکم اسکلت بندی آن دستگاه را دارد. به عبارت دیگر بدنه همان قسمتی است که تمام قطعات دیگر را در کنار یکدیگر حفظ کرده و از آنها در برابر عوامل محیطی مراقبت می کند. به همین دلیل بسیار مهم است که بدنه پکیج استخری شما در برابر عوامل محیطی مقاوم باشد.

مهندسان گروه صنعتی هیمورا به خاطر تجربه چندین ساله ای که در تولید انواع تجهیزات گرمایشی دارند، متوجه شدند که بهترین متریال برای ساخت بدنه پکیج های استخری این است که بدنه دستگاه توسط شاسی فولادی یا چدنی تقویت شده و جنس بدنه از جنس کامپوزیت رنگی ساخته شود. این شیوه اسکلت بندی پکیج باعث می شود، میزان عمر مفید آن افزایش یافته و در برابر عوامل محیطی از جمله رطوبت محیط مقاومت بالایی از خود نشان دهند.

امنیت این سیستم ها

توجه داشته باشید، قدرت گرمایشی بالا تنها گزینه در هنگام انتخاب پکیج که باید به آن دقت کرد، نیست! بله نمی توان انکار کرد که یکی از مهمترین اصول خرید پکیج استخری در نظر گرفتن تدابیر امنیتی به کار رفته در ساختار این دستگاه  است. به عنوان مثال اغلب پکیج های استخری گازی به سنسور سنجش و کنترل گاز منواکسید کربن مجهز شده اند.  وجود این سنسورها در ساختار پکیج احتمال نشت گاز را به حداقل میزان ممکن می رساند، در نتیجه از بروز خطرات جانی مانند مسمومیت با گاز مونواکسید کربن و انفجار پیشگیری می شود.

در پکیج های استخری برقی نیز برای افزایش امنیت کاربر این دستگاه ها با سیستم ایمنی سه لایه طراحی شده اند. به عبارت دیگر در ساختار پکیج های برقی با استفاده از فیوز مینیاتوری، فیوز محافظ جان و کنتاکتور احتمال برق گرفتگی کاربر یا نشت برق به محیط پیرامون دستگاه را به صفر می رساند. از سوی دیگر تمام پکیج های زمینی به منبع انبساط مجهز شده اند تا ضمن متعادل کردن فشار، در هنگام کاهش آب مدار بسته بتواند، نبود آب را تامین کند.

اصول خرید پکیج استخری

قدرت گرمایش بالا

پکیج های تک مبدل

یک پکیج استخری مناسب باید قدرت بالایی در تامین گرمایش آب و محیط پیرامون استخر داشته باشد. سازندگان برای اینکه بتواند پکیج مناسب جهت کاربری ها و احتیاجات مختلف را تامین کنند، اقدام به طراحی و تولید انواع سیستم های تک مبدل و 3 مبدل کرده اند. درست است که پکیج های تک مبدل قیمت به صرفه تری دارند، ولی این سیستم ها قادرند فقط آب گرم لازم برای جکوزی و استخر را تولید کنند. اما از پکیج های تک مبدل نمی توان برای تامین گرمایش محیط پیرامون استخر استفاده کرد.

یکی از ویژگی های مثبت پکیج های تولیدی هیمورا این است که شما می توانید با توجه به شرایط خود انتخاب کنید که آیا می خواهید پکیج استخری زمینی شما به مشعل تک گانه سوز یا دو گانه سوز مجهز شود. شایان ذکر است که مشعل های تک گانه سوز، از گاز شهری برای گرم کردن آب پکیج استفاده می کنند. اما مشعل های دوگانه سوز قابلیت اتصال به گاز شهری و گازوئیل را نیز دارند. مشعل های دوگانه سوز برای استفاده در در ویلاها یا مناطقی که به گاز شهری دسترسی ندارند، مناسب می باشد.

پکیج های 3 مبدل

پکیج های استخری که به سه مبدل حرارتی مجهز شده اند، توانایی تامین گرمایش لازم برای گرم کردن آب استخر، محیط پیرامون استخر و آب بهداشتی مصرفی در سرویس ها و روشویی و… را دارند. مبدل اولیه پکیج های 3 مبدله از نوع لوله ای بوده و می تواند آب گرم لازم برای تامین گرمایش رادیاتور ها را تامین کند. این دستگاه همچنین مبدل ثانویه ای دارد که در کنار مبدل اولیه نصب شده و از نوع حلزونی است. این مبدل ثانویه مخصوص تامین آب گرم مصرفی برای موارد بهداشتی مانند آبگرم لازم برای حمام و… است. مبدل سوم مهمترین مبدل حرارتی پکیج های استخری بوده، زیرا این مبدل است که وظیفه تامین آب گرم لازم برای جکوزی و متعادل کردن آب استخر را بر عهده دارد.

به همین دلیل مبدل سوم این دستگاه ها باید بازدهی بالایی داشته باشند، گروه صنعتی هیمورا هنگام ساخت پکیج استخری از مبدل صفحه ای بهره می برد. همانگونه که پیش از این گفته شد، پکیج های تولیدی هیمورا به صورت پیش فرض به مشعل خاصی مجهز نشده اند، تا شما بتوانید با توجه به امکانات و شرایط خود پکیج استخری 3 مبدله خود را به همراه مشعل گازسوز یا مشعل دوگانه سوز متناسب با ظرفیت پکیج سفارش دهید.

اصول خرید پکیج استخری

قابلیت تنظیم و کنترل دمای آب

تصور کنید داخل جکوزی نشسته اید و سعی می کنید که از مشغله های روزمره و درگیری های اجتماعی دور شوید و آرامش خود را به دست آورید. که ناگهان آب جکوزی به دمای جوش نزدیک می شود و دقایقی بعد دوباره سرد می شود. آیا در این شرایط واقعاً می توانید آرامش خود را به دست آورید؟! پس یکی دیگر از اصول خرید پکیج استخری دقت به قابل تنظیم بودن آب تولیدی پکیج می باشد. پس حتماً دستگاهی را برای تامین گرمایش استخر خود انتخاب کنید که به ترموستات و تابلو فرمان با کلیدهای کنترلی مجهز باشد تا بتوانید دمای آب گرم تولیدی آن را تنظیم نمایید.

ناگفته نماند که مجهز بودن پکیج به ترموستات دقیق، ضمن اینکه میزان بازدهی و کیفیت آب تولیدی دستگاه را افزایش می دهد، باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و هزینه های گرمایشی استخر نیز می شود. ناگفته نماند که اگر پکیج شما به ترمومتر و مانومتر مجهز شده باشد، شما می توانید ضمن زیر نظر گرفتن دمای دستگاه، فشار آب درون دستگاه را نیز  کنترل کنید.

توانایی به گردش در آوردن آب استخر در مدار بسته

فکر می کنید اگر قرار باشد هر روز آب استخر را عوض کنید، فکر می کنید  سر ماه، مبلغ قبض آب شما چقدر باشد؟ مسلماً پکیج های زمینی استخری باید قابلیت به جریان درآوردن آب استخر در مسیر بسته را داشته باشد. به همین دلیل پکیج های استخری هیمورا به پمپ مخصوصی مجهز شده اند که وظیفه آن به گردش درآوردن آب در مدار بسته است. به این پمپ که آب را در مسیر بسته به گردش در می آورد، پمپ سیرکولاتور گفته می شود.

مجهز بودن به سختی گیر

بهتر است در ساختار پکیج استخری از یک فیلتر برای تصفیه آب استفاده شود. فیلتر سختی گیر با تصفیه املاح اضافی موجود در آب، مانع ایجاد رسوب در لوله ها و مبدل ها شده و باعث می شود تا عمر مفید و بازدهی دستگاه افزایش یابد. به همین دلیل می توان گفت دقت به اینکه پکیج حتماً به فیلتر سختی گیر مجهز باشد، یکی از اصول خرید پکیج استخری است.

اصول خرید پکیج استخری

سخن آخر

امروزه پزشکان و حتی روانشناسان افراد را تشویق می کنند تا با انجام ورزش های آبی، سلامت جسمانی و روانی خود را افزایش دهند. اما اگر استخری که شما از آن استفاده می کنید دمای مطلوبی نداشته باشد و بیش از حد سرد یا گرم باشد، نه تنها به افزایش سلامتی و آرامش شما کمک نمی کند، بلکه می تواند موجب بیمار شدن شود. بنابراین حتماً باید گرمای لازم برای استخر خود را با کمک تجهیزات مناسبی تامین کنید.

یکی از مناسبترین تجهیزات برای تامین گرمایش استخرها استفاده از پکیج های استخری زمینی است؛ چون این تجهیزات ضمن اینکه می توانند حرارت لازم برای گرمایش آب و محیط پیرامون استخر را تامین کنند، ابعاد نسبتاً کوچکی داشته و مراحل نصب و نگهداری آسانی دارند. در تیترهای پیشین اصول خرید پکیج استخری مناسب و قدرتمند بیان شده است.

گروه صنعتی هیمورا انواع پکیج های استخری تک مبدل و 3 مبدل را در ظرفیت های مختلف طراحی و تولید کرده است. تمام پکیج های تولیدی هیمورا مطابق با اصول و استانداردهای مربوطه بوده و از قطعات بادوام ساخته  شده اند تا ضمن داشتن طول عمر بالا، بازدهی چشمگیری داشته باشند. اگر مایلید برای استخر خود پکیج مناسبی خریداری کنید،  توصیه می کنیم از مشاوره رایگان کارشناسان هیمورا نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *