پکیج زمینی

مزایا و معایب پکیج زمینی دیدگاه بگذارید

مزایا و معایب پکیج زمینی

پکیج زمینی چیست ؟

اگر بخواهیم تعریفی ساده از پکیج ها بکنیم، پکیج دستگاهی است که توانایی گرم نمودن محل زندگی و کار شما را داشته و قادر به تامین آب گرم مصرفی می باشد. پکیج ها از تجهیزاتی گرمایشی هستند که امروزه به عضوی جدانشدنی از ساختمان ها و منازل تبدیل شده اند. کاربرد پکیج ها بسیار متداول بوده و با داشتن مزیت های فراوان یک جایگزین مناسب برای سیستم های گرمایشی قدیمی همانند موتورخانه ها و دیگ های بخار می باشند. پکیج های زمینی زیر مجموعه پکیج ها هستند که به دلیل محل نصب آنها که روی زمین می باشد به این نام معروف شده اند. این دستگاه ها در ظرفیت های حرارتی بالا تولید شده و برای فضاهای بزرگ و وسیع به کار می روند. این محصولات در انواع مدل ها و ظرفیت ها تولید شده اند که اگر بخواهیم آنها را دسته بندی نماییم شامل موارد زیر می شوند.

  • برقی ( تک فاز و سه فاز)
  • گازی
  • دوگانه سوز (گازی – گازوئیلی)
  • سه گانه سوز( برقی – گازی – گازوئیلی)

این تفکیک برحسب نوع منبع سوخت و انرژی انجام شده که البته می توان پکیج ها را براساس تعداد مبدل های به کار رفته در آنها نیز جداسازی نمود. برخی پکیج های زمینی نیز صرفا برای مقاصد خاصی تولید شده اند که می توان به پکیج های استخری و جکوزی اشاره نمود. پکیج زمینی کاربردهای فراوانی داشته و دارای مزیت ها و معایبی می باشد که در این مقاله به بررسی این مسئله می پردازیم.

پکیج زمینی

نگاهی به مزیت های این دستگاه

ظرفیت گرمایشی

پکیج زمینی هیمورا در مقایسه با پکیج های دیواری یا موتورخانه ها دارای ظرفیت گرمایی بیشتری می باشد. ظرفیت گرمایی بالا سبب می شود که آب گرم بیشتری در اختیار کاربران بوده و محیط کاربری این تجهیزات کمتر دچار نوسانات دمایی شوند. این پکیج ها در ساختمان هایی که دارای مصارف گرمایی بالایی بوده بهترین گزینه نسبت به موتورخانه مرکزی می باشند و دارای مزیت های فراوانی همانند اشغال کمتر فضایی، مصرف سوخت پایین، راندمان حرارتی بالا می باشند.

راندمان حرارتی بالا

راندمان حرارتی پکیج های هیمورا بالای 90 درصد بوده که نشان از کیفیت خوب قطعات و دانش فنی بالای به کار رفته در این تجهیزات دارد. راندمان خوب پکیج ها از عوامل مهمی است که موجب می شود آب گرم مصرفی و گرمایش محیط شما به بهترین نحوی تامین شده و هزینه های مصرفی دستگاه کمتر گردد. البته در نظر داشته باشید که نصب ترموستات در پکیج های زمینی و استفاده از عایق های حرارتی در بخش مخزن اصلی دستگاه، دو عامل تاثیر گذار در افزایش راندمان پکیج زمینی هیمورا می باشند. این پکیج ها قادر هستند دمای رادیاتورها یا سیستم های توزیع کننده حرارت را تا دمای 85 درجه سانتی گراد رسانده و دمای آب گرم مصرفی را تا 65 درجه برسانند.

پکیج زمینی

عملکرد تابستانه زمستانه

این عملکرد که توسط یک کلید دو حالته انجام پذیر می باشد از مزیت های عمده پکیج های زمینی هیمورا بوده که سبب می گردد در فصول گرم سال، بخش گرمایش محیط دستگاه را مسدود نموده و فقط قسمت گرمایش آب آن زمانی که شیر آب گرم توسط کاربر باز می شود روشن شده و مورد استفاده قرار گیرد. به این طریق هزینه های مصرفی پکیج زمینی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

استحکام و دوام

هیمورا از تولید کنندگان سرشناس پکیج های مذکور می باشد که  توانسته است با ارائه محصولات با کیفیت نام خود را ماندگار نماید. این شرکت در ساخت پکیج زمینی از مواد و متریال های بادوام استفاده نموده تا عمر و استحکام پکیج های زمینی بیشتر گردد. بدنه این تجهیزات از ورق های کامپوزیتی مقاوم ساخته شده و دارای شاسی کشی از نوع آهن محکم می باشد.

سیستم امنیتی

از مهمترین بخش های هر دستگاه گرماساز می باشد که از لحاظ جلوگیری از خطرات احتمالی دارای اهمیت فراوانی می باشد. شرکت هیمورا در پکیج های زمینی که در انواع مدل های مختلف ساخته شده اند از مطمئن ترین سیستم های امنیتی که شامل سه لایه یا سه فیوز مختلف می باشد استفاده کرده است. فیوز محافظ جان، فیوز مینیاتوری و کنتاکتور سه عضو این سیستم هستند. فیوز محافظ جان برای حفاظت از جان افراد در مقابل خطر برق گرفتگی روی پکیج نصب شده و می تواند با قطع نمودن مدار برقی پکیج این احتمال را به صفر برساند. فیوز مینیاتوری و کنتاکتور عملکردی مشابه داشته و در برابر بار اضافی مدار و اختلالات الکتریکی از قطعات حساس و دستگاه پکیج محافظت می نمایند.

قطعات باکیفیت

این مزیت پکیج های زمینی هیمورا به سازنده آن باز می گردد که برای افزایش سطح کیفی محصولات خود از بهترین قطعات برندهای داخلی  وخارجی استفاده نموده است. شرکت از المنت های کانتهال ژاپن در بخش گرمایش الکتریکی پکیج زمینی استفاده کرده تا ضمن افزایش راندمان حرارتی، طول عمر بیشتری داشته و سال ها مورد استفاده کاربران قرار گیرند. همچنین در انتخاب قطعاتی دیگر همانند پمپ آب، فیوزهای ایمنی  یا قطعات کاربردی نهایت دقت را به عمل آورده است. قابل ذکر این که فیوز محافظ جان پکیج های زمینی از برند LS کره ای انتخاب شده است.

پکیج زمینی

نصب و راه اندازی آسان

نصب و راه اندازی این پکیج ها با توجه به نوع منبع سوختی آن کمی تفاوت دارد. پکیج های برقی زمینی به دلیل عدم نیاز به دودکش و عدم تولید صدا در هنگام کارکرد را می توان در فضای داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار داد. پکیج های زمینی گازی و گازوئیلی نیاز به دودکش دارند که در محل نصب آنها باید تعبیه گردد. نصب و راه اندازی این تجهیزات راحت بوده و توسط نصاب های ماهر و کارآزموده شرکت هیمورا انجام می گیرد. دستگاه های مذکور نیازی به لوله کشی های زیاد و لوازم جانبی ندارند. همچنین پکیج زمینی با آب لوله کشی می تواند کار کند و نیازی به آب پرفشار ندارد.

بررسی اجمالی معایب شوفاژ زمینی

کلیه سیستم های حرارتی همانند پکیج زمینی علاوه برداشتن مزایای متعدد، دارای معایبی نیز می باشند. در مورد پکیج های زمینی هیمورا به برخی از این معایب می پردازیم. از عمده ترین معایب این محصولات می توان به ابعاد آن اشاره نمود که این دستگاه ها را نمی توان در هر فضایی مستقر نموده و مورد استفاده قرار داد. همچنین در مدل های گازسوز و یا چندگانه آنها به دلیل استفاده از مشعل، در هنگام کارکرد دارای صدا هستند که از این مدل ها نمی توان در فضای داخلی ساختمان ها استفاده نمود. پکیج زمینی در مقایسه با موتورخانه های مرکزی عمر کمتری دارد البته این به  معنی از کار افتادن سریع آنها نیست زیرا قابل  ذکر است که این دستگاه ها حداقل 15 الی 20 سال می توانند با کارآیی خوب برای کاربران مفید واقع شوند.

نتیجه گیری کلی در مورد پکیج زمینی هیمورا

همانطور که مشخص می باشد مزیت های پکیج های هیمورا بیشتر از معایب آن می باشد. لذا می توان نتیجه گرفت که پکیج های زمینی از سیستم های گرمایشی مقرون به صرفه و اقتصادی هستند که می توان از آنها در واحدهای آپارتمانی، ساختمان های چندین طبقه، واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی، مراکز پرورش دام و طیور، گلخانه ها و … جهت تامین آب گرم و گرمایش محیط استفاده نمود.

برای مشاهده ی پکیج های زمینی دوگانه سوز هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *