پکیج ها

تفاوت پکیج زمینی و دیواری از نظر کاربرد دیدگاه بگذارید

تفاوت پکیج های زمینی و دیواری از نظر کاربرد

با سرد شدن هوا استفاده از سیستم های حرارتی به امری اجتناب ناپذیر تبدیل می گردد و تلاش برای استفاده از سیستمی که بتواند تمامی نیازهای گرمایشی در محیط را تامین کند از اصلی ترین مواردی به شمار می رود که مورد توجه قرار می گیرد. در قدیم برای اینکه بتوان گرمایش محیط و آب مصرفی را تامین نمود از چندین تجهیز گرمایشی در آن واحد استفاده می کردند و این عامل موجب به بار آمدن هزینه های سرسام آوری در محیط می شد. موتورخانه ها در گروه سیستم های قدیمی قرار دارند که برای گرم کردن محیط و آب مصرفی مورد استفاده قرار می گیرند، اما استفاده از این سیستم ها به دلیل مصرف بی رویه ی انرژی و پیچیدگی های نصبی که دارند منسوخ شده و سیستم های دیگری جایگزین آنها شده است. در این مقاله به بررسی تفاوت های پکیج های زمینی و دیواری می پردازیم.

امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث طراحی و ساخت سیستم هایی شده است که از قابلیت تامین تمامی نیازهای محیط به صورت همزمان برخوردار هستند و برخلاف موتورخانه ها مصرف سوخت کمتری دارند و به راحتی در هر محیطی نصب و راه اندازی می شوند. پکیج ها از سیستم های به روزی هستند که در اندازه های کوچکتری طراحی شده اند و با وجود ابعاد کوچکترشان توان گرمایشی بسیار بالایی دارند.

پکیج ها

پکیج چیست؟

پکیج ها از سیستم های گرمایشی نوینی هستند که به جای موتورخانه ها و یا آبگرمکن ها به کار می روند و علاوه بر گرمایش آب مصرفی محیط را نیز گرم می کنند. این سیستم ها در واقع دارای ساختاری مشابه موتورخانه ها هستند اما در ابعاد کوچکتری ساخته می شوند و این عامل موجب شده به مکان چندان بزرگ و وسیعی برای نصب نیاز نداشته باشند. از مهم ترین مزیت هایی که در مورد پکیج ها می توان ذکر کرد قابلیت آنها در تامین همزمان گرمایش آب مصرفی و محیط است و این عامل موجب شده بدون نیاز به سیستم های مجزا در محیط تمامی نیازهای گرمایشی تامین گردد.

پکیج ها به عنوان سیستم مرکزی در محل نصب می شوند و با اتصال به سیستم های توزیع کننده ی حرارت در محیط باعث گرم شدن شوفاژها و یا دیگر سیستم ها می گردند و با این کار کل محیط را به صورت یکنواخت گرم می کنند. از سیستم های توزیع کننده ی حرارتی که می توان به پکیج ها وصل کرد می توان به فن کوئل ها، رادیاتورها، سیستم های گرمایش از کف و دیگر سیستم ها اشاره کرد.

انواع پکیج های هیمورا

  • پکیج های گازسوز دیواری و یا زمینی
  • پکیج های گازوئیلی زمینی( نصب در پارکینگ ها و یا انباری ها به دور از دسترس)
  • پکیج های برقی دیواری و زمینی
  • پکیج های دوگانه سوز زمینی( گازی و گازوئیلی با قابلیت نصب در پارکینگ و یا انباری)
  • پکیج های سه گانه سوز زمینی( گازی، گازوئیلی و برقی)
پکیج ها

پکیج های زمینی

پکیج ها علاوه بر تفاوتی که در ابعاد و ظرفیتشان با یکدیگر دارند به صورت زمینی و دیواری نیز تولید می شوند و دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند. پکیج های زمینی به سیستم هایی اطلاق می گردند که از ابعاد به نسبت بزرگ تری نسبت به نمونه های دیواری برخوردار هستند و توان گرمایشی بسیار بالاتری نیز دارند. شرکت هیمورا از تولید کنندگان بزرگ این سیستم ها است که در طراحی و تولید این سیستم ها سعی دراستفاده از تکنولوژی نوین و همچنین بهره مندی از وجود مهندسین جوان نموده و توانسته بهترین پکیج زمینی را در ظرفیت های متنوعی طراحی و تولید نماید. از مهم ترین دلایلی که موجب نصب این سیستم ها بر روی زمین شده است ظرفیت بالا و اندازه ی بزرگ و همچنین نوع سوخت مصرفی در آنها است.

این سیستم ها به صورت گازی، گازوئیلی، دوگانه سوز و سه گانه سوز تولید می شوند و به دلیل توان گرمایشی که از آن برخوردار هستند برای گرم کردن محیط هایی با متراژ بسیار بزرگ تر مانند مجتمع های آپارتمانی و ویلاهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. پکیج های زمینی هیمورا از بهترین و با کیفیت ترین سیستم های حرارتی هستند که به دلیل استفاده از قطعات کاملا با کیفیت و درجه یک از عملکرد منحصربه فرد و طول عمر بالاتری نسبت به دیگر سیستم های حرارتی برخوردار هستند.

پکیج دیواری چیست؟

پکیج های دیواری نوع دیگری از سیستم های گرمایشی هستند که در ابعاد کوچکتری نسبت به پکیج های زمینی تولید می شوند و به دلیل همین ابعاد کوچک تر بر روی دیوار نصب می گردند. سوخت مصرفی در پکیج های دیواری به صورت گازی و برقی است به راحتی بر روی دیوار در آشپزخانه ها و یا سرویس های بهداشتی نصب می شوند. این سیستم ها نیز مانند دیگر پکیج ها قابلیت گرم کردن محیط و آب مصرفی را در آن واحد دارند و به سیستم های توزیع کننده ی حرارتی در محیط وصل می شوند. استفاده از این پکیج ها به دلیل توان گرمایشی کمی که دارند در محیط هایی با متراژ کمتر مانند آپارتمان ها، منازل مسکونی و اداره جات انجام می گیرد. شرکت هیمورا این سیستم ها را نیز در ظرفیت ها و ابعاد متفاوتی تولید کرده است.

نکات قابل توجه در مورد پکیج ها در انواع زمینی و دیواری 

پکیج زمینی و دیواری هیمورا از قطعات بسیار با کیفیت و درجه یک ساخته شده اند و از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند. در ساختار تمامی این سیستم ها از دو عدد مبدل حرارتی استفاده شده است که باعث می گردد گرمایش آب مصرفی و محیط به صورت همزمان تامین گردد. برای افزایش ایمنی در این پکیج ها از تجهیزی تحت عنوان منبع انبساط استفاده شده است که فشار داخل سیستم را بالانس می کند و از بروز هرگونه خطری در اثر بالا رفتن فشار جلوگیری می کند. بازدهی این سیستم ها بسیار بالا است و دلیل این امر استفاده از عایق حرارتی EPDM در ساختار داخلی آنها می باشد.

پکیج ها

تفاوت پکیج های زمینی و دیواری هیمورا چیست؟

  • از مهم ترین تفاوت هایی که در مورد پکیج های زمینی و دیواری می توان ذکر کرد ابعاد آنها است، پکیج های زمینی دارای ابعاد بسیار بزرگ تری هستند و در ظرفیت های بالاتری تولید می شوند اما پکیج های دیواری دارای ابعاد کوچکتر هستند و بالطبع ظرفیت های کمتری نیز دارند.
  • سوخت مصرفی در پکیج زمینی به صورت گازی، گازوئیلی، دوگانه سوز و سه گانه سوز می باشد و پکیج های دیواری فقط به صورت گازی و برقی تولید می شوند.
  • استفاده از سوخت های گاز و گازوئیل و یا دوگانه و سه گانه بودن این سیستم ها موجب شده بدون هیچ گونه محدودیتی در تمامی محیط ها مورد استفاده قرار گیرند، اما پکیج های دیواری فقط در مراکزی که به انرژی الکتریکی و سیستم لوله کشی گاز دسترسی باشد نصب و مورد استفاده قرار می گیرند.
  • توان گرمایشی در پکیج زمینی بسیار بیشتر از پکیج دیواری است و این عامل موجب استفاده از پکیج زمینی در محیط های بسیار وسیع شده است.
  • مصرف انرژی و سوخت در پکیج های دیواری به نسبت کمتر از پکیج های زمینی است و از سیستم های کاملا به صرفه و اقتصادی به شمار می روند.
  • آخرین موردی که می توان ذکر کرد در مورد محل نصبی این سیستم ها است، پکیج های زمینی در مکان هایی مجزا و دور از واحدهای مسکونی مانند پارکینگ ها، زیر زمین ها و یا انباری ها نصب می شوند زیرا هم اینکه از سر و صدای بسیار بالایی برخوردارند و هم اینکه بوی سوخت هایی مانند گازوئیل آزار دهنده است، اما پکیج های دیواری همان گونه که از نامشان نیز مشخص است بر روی دیوار در آشپرخانه ها و یا سرویس های بهداشتی نصب می شوند.

برای مشاهده ی پکیج های زمینی دوگانه سوز اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *