نحوه نصب گرماتاب گازی

نحوه نصب گرماتاب گازی : گام به گام تا دستیابی به تأمین گرمای اقتصادی دیدگاه بگذارید

نصب گرماتاب گازی نیاز به رعایت نکات مهم و به خصوصی دارد. گرماتاب گازی یا سیستم تولید و پخش حرارت تابشی از جمله دستگاه‌های حرارتی است که قابلیت‌ استفاده در مراکز پرورشی، سوله‌ها و انبارهای بزرگ و حتی سالن‌های غذاخوری با فضاهای باز و نیمه‌باز را دارد. برای اینکه بتوان از مزایای حرارتی یک دستگاه تمام عیار مانند گرماتاب گازی، حداکثر استفاده را ببرید باید به نصب آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. این مطلب به صورت اختصاصی به بررسی نحوه نصب گرماتاب گازی پرداخته است. طی این بررسی، اطلاعاتی شامل نحوه اتصال و نصب قطعات داخلی دستگاه، محل نصب گرماتاب و مزایای استفاده آن در انواع سالن‌ها و همچنین درلابلای مطالب نکاتی برای بالابردن راندمان کاری و ایمنی دستگاه ذکر می‌شود. هدف این مقاله ارائه کامل‌ترین نکات در مورد نصب گرماتاب گازی جهت رسیدن به بیشترین و مطمئن‌ترین گرمایش به همراه کاهش هزینه‌های اقتصادی است. امید است محتوای نگارش یافته بتواند در زمینه نصب گرماتاب، مفید و اثربخش باشد.

گرماتاب سقفی

مقدمه

امروزه گرماتاب‌های گازی به عنوان تجهیزات برتر حرارتی شناخته شده‌اند که با مزایای فوق‌العاده‌ای همراه هستند. این دستگاه‌ها با ایجاد امواج حرارتی تابشی می‌توانند گرمایش مطبوع، یکنواخت تر و پاکی را برای تمام مکان‌های مدنظر تامین کنند. حتی این تجهیزات قابلیت گرمایش موثر و متمرکزی را دارند که باعث استفاده آن‌ها در مراکز حساس مرتبط با صنعت غذایی شده است. همچنین این دستگاه‌های گرمایشی از بهترین تجهیزات قابل کارکرد در هر شرایط آب و هوایی و وضعیت بادی به شمار می‌روند. اما همه موارد ذکر شده نیازمند رعایت یک سری اصول در نصب و نیز آشنایی با ساختار و نحوه عملکرد دستگاه است؛ چراکه در این صورت امکان نگهداری و استفاده این تجهیزات بسیار راحت و تولید گرما نیز پربازده خواهد بود.

 'هیتر گرماتاب بیشتر بخوانید: هیتر گرماتاب 30000 هیمورا

هیتر گرماتاب 30000 هیمورا بسیار مناسب برای محیط‌هایی می‌باشد که ظواهر و شیک بودن دستگاه پر اهمیت است، زیرا در تولید این دستگاه از جدیدترین تکنولوژی روز استفاده شده و طرحی زیبا و جذابی دارد و می‌توان از آن بعنوان ابزاری دکوری در محیط استفاده کرد.

قبل از نصب گرماتاب، با ساختار و عملکرد قطعات آشنا شوید

نصب گرماتاب در قدم اول، نیاز به شناخت هریک از قطعات و وظیفه آن‌ها دارد. امروزه گرماتاب‌های گازی در مدل‌های لوله‌ای، سرامیکی و چتری تولید می‌شوند که ما با توجه به تنوع فراوان محل‌های استفاده نوع لوله‌ای، به بررسی ساختار، عملکرد و نحوه اتصال و نصب این دستگاه گرمایشی پرداخته‌ایم. امروزه گرماتاب‌های لوله‌ای در دو مدل U و L شکل تولید می‌شوند که تفاوت فاحشی بین آن‌ها از لحاظ قطعات و طرز کار و حتی نحوه نصب گرماتاب وجود ندارد.

در گرماتاب U شکل باید در نظر داشته باشید که :

  • فن مکنده
  • مشعل گازی
  • صفحات رفلکتور
  • لوله‌های آتش‌خوار

از مهمترین قسمت‌های تشکیل دهنده این دستگاه‌ها هستند. هر کدام از این قطعات، وظیفه به خصوصی دارد که می‌بایست برای انجام صحیح عمل نصب گرماتاب با آن‌ها آشنا شد.

هیتر تابشی هیورا

مشعل گازی

این قطعه وظیفه ایجاد احتراق لازم برای دستگاه را بر عهده دارد. محل نصب مشعل گرماتاب، در ابتدای ورودی لوله‌هاست تا شعله ایجاد شده را مستقیما به داخل لوله‌ها پرتاب کند.

لوله‌های آتش‌خوار

حرارت تولیدی مشعل پس از عبور از لوله‌های آتش‌خوار، به امواج حرارتی قابل تابش تبدیل می‌شود. این لوله‌ها از نوع آلومینایز هستند که قابلیت تحمل حرارت‌های بسیار بالا را دارد. با توجه به حرارت وحشتناک این امواج، در نصب گرماتاب استانداردهایی از لحاظ فاصله و ارتفاع نصب وجود دارد که در ادامه در مورد آن‌ها بحث خواهد شد.

فن مکنده

به قسمت انتهایی لوله‌ها، فن مکنده وصل می‌شود که دو وظیفه مهم دارد. اولا با مکش حرارت تولیدی مشعل، آن را داخل لوله‌ها هدایت می‌کند. ثانیا مواد احتراقی حاصل از سوختن را نیز از داخل لوله‌ها مکیده و از طریق دودکش آن را از محیط خارج می‌کند.

نکته: فن مکنده با استفاده از سوکت، به مشعل دستگاه متصل می‌شود. بنابراین قبل از نصب گرماتاب حتما باید به برقراری ارتباط فن مکنده و مشعل دستگاه دقت شود.

صفحات رفلکتور

یکی از قسمت‌های مهم که نقش مستقیمی در انتقال امواج و تشعشات گرمایی به زمین ایفا می‌کند، صفحات بازتاب دهنده یا رفلکتور است. جنس این بخش‌ها برای تابش حداکثری امواج، معمولا از استیل انتخاب می‌شود. گرماتاب‌ها از دستگاه‌هایی هستند که باید در ارتفاع بالا استقرار یابند. در زمان نصب گرماتاب، نحوه قرارگیری صفحات رفلکتور می‌تواند به صورت زاویه‌دار و یا مستقیم رو به زمین باشد.

مهمترین مکان‌های نصب گرماتاب

با توجه به روند توزیع گرمایی که روش حرارت تابشی دارد، در زیر به 6 مکان نصب گرماتاب گازی اشاره کردیم:

  1. سالن‌های پرورش گیاهان و میوه‌جات
  2. رستوران‌های مدرن
  3. سالن‌های مرغداری
  4. مراکز مرتبط با برش سنگ
  5. انواع سالن‎‌های پرورش گل
  6. سالن‌های تعمیرگاهی خودرو

انجام شود. در ادامه مزایای اصلی نصب گرماتاب در هر کدام از این مکان‌ها توضیح داده می‌شود. اگر شما جز افرادی هستید که در محل های دیگر به جز موارد ذکر شده نصب گرماتاب گازی انجام داده اید، در پایان این صفحه در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نصب گرماتاب در سالن‌های مرغداری

شاید مهمترین دلیل نصب گرماتاب در سالن‌های پرورش مرغ و جوجه، توزیع گرما با یکنواختی بیشتر و همچنین انتقال آن به صورت متمرکز به بدن و بستر و محل زیست پرندگان داخل آن است. شیوه انتقال حرارت تابشی به جریان هوای گرم بستگی ندارد و امواج گرمایی به جای اینکه ابتدا هوا را گرم کند، مستقیما جذب بدن موجودات پرورشی می‌شود. این گرما بعد از برخورد با هر آنچه که در زمین قرار دارد بازتاب شده و هوا را نیز در ادامه گرم می‌کند. حتی این گرما می‌تواند در عمق بیشتری از زمین نیز نفوذ کند. بنابراین در سردترین زمان‌های سال نیز پرندگان، گرما را هم از طریق هوا و هم از طریق کف دریافت خواهند کرد.

اما باید توجه داشته باشید که استفاده گرماتاب در هر قسمت از سالن نمی‌تواند درست باشد. بهترین مکان برای نصب گرماتاب در وسط سالن مرغداری است. با استفاده گرماتاب در گوشه‌ها، احتمال تجمع بالای جوجه‌ها زیاد است و این مسئله می‌تواند تهدیدی برای آن‌ها باشد. هم چنین برای اینکه حرارت بسیار بالای این دستگاه‌ها مشکلی برای پرندگان ایجاد نکند، عموما ارتفاع‌های چندین متری برای نصب گرماتاب در نظر گرفته می‌شود.

نصب گرماتاب راه‌حل نوین گرمایشی در گلخانه‌ها

آنچه که بیش از همه باعث نصب گرماتاب در سالن‌های گلخانه‌ای شده است، عدم وجود اختلافات قابل توجه دمایی در کل سالن است. در روش‌هایی که از جریان هوای گرم اجباری برای گرمایش سالن استفاده می‌کردند، به جای اینکه بخش اعظم حرارت به قسمت‌های پایینی انتقال یابد، در قسمت‌های نزدیک به سقف سالن متمرکز می‌شد و بدین ترتیب با اتلاف حرارتی بالایی روبرو بودیم. اما این مشکل با نصب گرماتاب در گلخانه‌ها به طور کامل حل شده است. اما مزایای گرماتاب به این موارد ختم نمی‌شود؛ مقاله ” گرماتاب گلخانه راه حل مدرن برای کاشت گیاهان در هر آب و هوا” می‌تواند اطلاعات کاملی را در این زمینه ارائه دهد.

 'هیتر گرماتاب بیشتر بخوانید: تأثیر گرماتاب بر بهره‌وری مرغداری

گرماتاب مرغداری از سیستم‌های گرمایشی کاملا مناسب برای پرورش مرغ‌ها و سایر پرندگان است. یکی از بزرگترین چالش‌های صاحبان مرغداری در ایام سرد سال، گرمایش اصولی این سالن‌هاست.

گرمایش سالن‌های تعمیرگاهی خودرو فقط با نصب گرماتاب میسر است!!

تا قبل از پیدایش گرماتاب‌ها، در فصل زمستان ایجاد گرمای مناسب برای سالن‌هایی که دائما با تردد خودورها مواجه است و درب‌های ورودی به طور پیوسته باز و بسته می‌شود، به معضلی همیشگی تبدیل شده بود. این سالن‌ها عموما به صورت صحیح و اصولی عایق بندی نمی‌شوند و همیشه در یک یا چند طرف، فاقد دیوار هستیم. اما امروزه مشکلات گرمایشی این فضاها، با نصب گرماتاب تا حدود بسیار زیادی برطرف شده‌اند. شما می‌توانید با نصب گرماتاب و استفاده آن در فصول سرد سال، گرما را به طور مناسب و هدفمند به بخش‌های تعیین شده انتقال دهید. حتی در این مکان‌ها وجود جریان دائم هوا هم نمی‌تواند مانع گرمایش شود.

همچنین در این مراکز همواره آلودگی‌های ناشی از دود خروجی از اگزوز خودروها هم وجود دارد. در این صورت مجبور به استفاده مداوم از فن‌های تهویه هوا برای خروج این آلاینده‌ها هستیم. اگر برای گرمایش از روش‌هایی که در ابتدا مجبور به گرم کردن هوا هستند، استفاده کنیم؛ در این صورت هوای گرم ایجاد شده به همراه این آلاینده‌ها، می‌تواند توسط همین فن‌ها از محیط خارج شود و یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت در قسمت‌هایی بالایی و در اطراف سقف جمع شود. بنابراین در هر صورت، عملا گرمای تولیدی بی بهره خواهد بود. اما نصب گرماتاب در این شرایط می‌تواند کاملا مناسب باشد؛ چراکه در این روش، امواج حرارتی بدون واسطه به زمین می‌رسند و بنابراین اتلاف حرارتی هم وجود نخواهد داشت. حتی با نصب گرماتاب می‌توان از تشدید آلودگی در این محیط ها نیز جلوگیری کرد.

نصب گرماتاب بهترین روش گرمایشی در عملیات سنگ بری

در کارخانجات تولید سنگ‌های تزیینی، ابتدا باید ورقه‌های سنگی بزرگ برش داده شوند. این فرآیند برش دادن سنگ‌ها بدون استفاده از آب امکان‌پذیر نیست؛ چراکه فرآیند برش با دمای بسیار بالایی همراه است و می‌تواند موجب از بین رفتن تیغه‌های دستگاه‌های برش سنگ شود. همچنین یکی دیگر از مراحل تولید این نوع سنگ‌ها، استفاده از رزین است. وجود رزین نیز برای بالا بردن مقاومت و استحکام سنگ در برابر عوامل محیطی و نیز افزایش زیبایی آن اهمیت بسیار بالایی دارد. جهت نفوذ رزین داخل سنگ و نیز گرفتن رطوبت، بایستی حتما عمل خشک کردن سنگ‌ها صورت بگیرد. نصب گرماتاب بهترین روش حرارتی برای انتقال سریع گرما به سنگ‌های خیس برش یافته است. در این قسمت‌ها شاید هدف گرمایش کل سالن نیست و تنها خشک کردن سریع و اصولی سنگ‌ها مدنظر است؛ بنابراین استفاده و نصب گرماتاب می‌تواند هزینه‌های گرمایشی این مراکز را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

استفاده گرماتاب در رستوران‌ها و کافی‌شاپ های مدرن

امروزه سالن‌های غذاخوری و یا نوشیدن قهوه تنها به صورت مسقف ساخته نمی‌شوند. در سالن‌های لوکس رستورانی و کافی شاپی، استفاده از زیبایی‌های طبیعی محیط برای دادن حس آرامش به افراد بسیار به چشم می‌خورد. اگر شما برای ایجاد گرمایش این مکان‌ها از دستگاه‌های حرارتی با شیوه گرمایشی الهام گرفته از طبیعت استفاده کنید، این جذابیت دو چندان خواهد شد. البته نمونه‌های دیگری از گرماتاب‌های گازی مانند هیتر تابشی سرامیکی وجود دارند که علاوه بر تولید حرارت تابشی، در فهرست دستگاه‌های شیک و دکوراتیو گرمایشی نیز قرار می‌گیرد. بنابراین می‌تواند در جذب مشتریان بالقوه بسیار موثر باشد.

نصب گرماتاب یکی از راه‌حل‌های کاربردی و بسیار به صرفه در قسمت‌های باز و نیمه باز این سالن‌هاست. روش حرارت تابشی ضمن انتقال سریع گرمای طبیعی به بدن افراد، لذت حس گرما را در این مکان‌ها بالا خواهد برد و می‌تواند روشی برای درآمدزایی بیشتر این سالن‌ها حتی در ایام سرد زمستانی نیز باشد. مقاله “طرز کار گرماتاب رستورانی” بهترین نکات در خصوص استفاده این دستگاه را بیان کرده است.

چرا نصب گرماتاب راه‌حل کاملا اقتصادی است؟

چرا نصب گرماتاب راه‌حل کاملا اقتصادی است؟

در تمامی مکان‌های اشاره شده، نصب گرماتاب می‌تواند هزینه‌های مصرف سوخت و انرژی را بسیار بهینه کند. دستگاه تولید و انتقال دهنده امواج تابشی، تولید گرمایش موضعی می‌کند که تنها در اثر برخورد با اجسام، موجودات و افراد آن‌ها را گرم می‌کند. بنابراین هیچگونه هدر رفت گرمایی تا زمان رسیدن حرارت به زمین وجود نخواهد داشت. حتی دستگاه مصرف سوخت و انرژی بالا ندارد؛ چون در این روش نیازی به گرم کردن هوا نیست و دستگاه، منطقه وسیعی را تحت پوشش ندارد. همچنین از همان ابتدا گرما مستقیما به اصلی‌ترین قسمت یعنی نقاط پایینی می‌رسد.

نکته مهمی که در مورد دستگاه‌های گرمایشی تابشی گازی صادق است، نصب آن‌ها در بالاترین ارتفاع و در زیر سقف است. این موضوع باعث شده که دستگاه بدلیل اشراف کامل به محیط تحت پوشش خود، بتواند گرما را در عین یکنواختی بیشتر، با سرعت بالا انتقال دهد. یعنی روند پیش گرمایشی محل نیز بسیار کاهش می‌یابد. همچنین به جای انتقال گرما به جهات مختلف و از دست رفتن بخش زیادی از انرژی دستگاه، حرارت تنها در یک جهت و آن هم رو به پایین منتقل می‌شود.

مورد مهم دیگر این است که وضعیت‌های نامساعد جوی نمی‌تواند روند ایجاد گرمایش را با مشکل مواجه کند. به عنوان مثال در فضاهای باز که احتمال وجود باد یا باران است، همچنان امواج گرمایی تولیدی می‌تواند به زیر محل نصب دستگاه برسد؛ چون این روش گرمایی اصلا به جریان هوا و وجود باد بستگی ندارد.

اما موضوع دیگری که می‌تواند صرفه اقتصادی بالای دستگاه را نشان دهد، عدم نیاز به لوله‌کشی‌های پیچیده و گسترده و همچنین سیستم‌های توزیع‌کننده حرارتی است. در واقع نصب گرماتاب به عنوان یک “راه‌حل کاملا مستقل گرمایشی” می‌تواند هزینه‌های راه‌اندازی بسیار پایینی داشته باشد. حتی با رعایت برخی نکات فنی مانند تنظیم صحیح مشعل، هزینه‌های نگهداری پایینی نیز خواهد داشت.

چه مواردی قبل از نصب گرماتاب در نظر گرفته می‌شود؟

تا به اینجا متوجه شده‌اید که استفاده و نصب گرماتاب در محل‌ها و شرایط حساس می‌تواند بسیار چاره‌ساز باشد. حتی در برخی مکان‌ها می‌تواند تنها راه‌حل گرمایشی در نظر گرفته شود. اما زمانی می‌توان از یک دستگاه حرارتی انتظار گرمایش مناسب و مطمئنی را داشت که پارامترها و مشخصات اولیه آن مورد توجه قرار گیرد. از جمله مهمترین موارد و فاکتورهای موثر قبل از نصب گرماتاب، توجه به ارتفاع نصب آن، فاصله ایمنی بالای دستگاه تا سقف، توجه به میزان برق و گاز مصرفی و نیز ظرفیت حرارتی قابل تولید است. این اطلاعات در جدول زیر ارائه شده است.

گرماتاب گازی لوله‌ای ظرفیت حرارتی (کیلوکالری) فاصله ایمنی بالای دستگاه تا سقف برق مصرفی گاز مصرفی
6 متری 45000 50 تا 80 سانتیمتر تکفاز 2 آمپر حداکثر 3 مترمکعب
8 متری 55000 50 تا 80 سانتیمتر تکفاز 2 آمپر حداکثر 3 مترمکعب

نکته: هیمورا یکی از تولیدکنندگان مهم انواع گرماتاب در کشور محسوب می‌شود. نمونه‌های پرفروش گرماتاب گازی لوله‌ای هیمورا در اندازه‌های 6 و 8 متری هستند؛ به همین دلیل اطلاعات جدول نیز به این گروه اختصاص یافته است.

نحوه نصب گرماتاب گازی

قدم اول در راه‌اندازی، انجام لوله‌کشی گاز گرماتاب و نیز تنظیم درست مشعل دستگاه است. تنظیمات مربوط به مشعل از جمله حساس‌ترین بخش‌های راه‌اندازی گرماتاب‌ها به شمار می‌رود؛ چراکه هرگونه سهل‌انگاری در آن، باعث تجمع گاز درون دستگاه و افزایش قابل توجه فشار خواهد شد که می‌تواند انفجار و آتش‌سوزی را در پی داشته باشد. گرماتاب گازی به صورت قطعه قطعه و جداگانه به خریدار ارسال می‌شود و نیاز به وصل کردن قطعات و سرهم بندی آن‌هاست. بنابراین برای انجام اتصالات صحیح و نیز اقدامات اولیه راه‌اندازی، حتما باید تکنسین‌های نصاب حرفه‌ای در محل حضور داشته باشد. گروه صنعتی هیمورا در کنار تولید گرماتاب، گارانتی و خدمات پس از فروش نیز برای تولیدات خود ارائه می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید برای نصب گرماتاب خریداری شده از این مجموعه، از مزایای نصب گرماتاب و نیز گارانتی محصول نیز برخوردار شوید.

برای نصب مطمئن گرماتاب‌ها از سقف، این دستگاه‌ها به صورت زنجیردار تولید می‌شوند. از آنجایی که نصب گرماتاب در ارتفاع‌های بالا صورت می‌گیرد، بنابراین بایستی تمام عملیات استقرار دستگاه در محل نصب با استفاده از بالابرهای ایمن انجام شود. بهترین زمان برای راه‌اندازی گرماتاب در مکان‌هایی مانند گلخانه نیز زمانی است که پروژه تاسیس گلخانه به مرحله اتمام سقف رسیده باشد.

ارتفاع نصب گرماتاب کاملا بستگی به شرایط کاری و محیط استفاده دارد. معمولا این ارتفاع در سالن‌های مرتبط با تجهیزات و انسان، 2 متر و در محیط‌های گلخانه‌ای و مرغداری‌ها، در حدود 3.5 متر به بالا در نظر گرفته می‌شود. اما باید توجه داشته باشید که بسته به محدودیت‌ها و شرایط، محل و ارتفاع نصب ممکن است تغییر کند.

کاتالوگ گرماتاب‌های هیمورا

گروه صنعتی هیمورا در کنار تولید گرماتاب‌های گازی لوله‌ای، مدل‌های مختلفی از گرماتاب‌های گازی و برقی را نیز به مرحله تولید رسانده است. امروزه شاهد طراحی گرماتاب‌های سرامیکی و چتری و همچنین مدل‌های تمام برقی از این مجموعه هستیم. مکانیسم عملکردی همه این تجهیزات حرارتی براساس تولید و تابش امواج حرارتی است. شما می‌توانید تنوع مدل این دستگاه‌ها را به همراه مکان‌های قابل نصب آن‌ها در جدولی که در پایین آمده است، مشاهده کنید.

نام دستگاه منبع انرژی مدلهای قابل تولید امکان استفاده در فضاهای نیمه باز و باز امکان استفاده در سالن‌های پرورشی مانند گلخانه و مرغداری
گرماتاب لوله‌ای گاز 2،4،6 و 8 متری دارد دارد
گرماتاب سرامیکی گاز 60 و 120 سانتیمتری دارد ندارد
گرماتاب چتری گاز قابل تولید در 2 مدل گاز شهری و گاز مایع دارد ندارد
گرماتاب تمام برقی برق 1 و 2 متری دارد ندارد

 'هیتر گرماتاب بیشتر بخوانید: طرز کار گرماتاب‌های گازی و تأثیر آن‌ها بر بهره‌وری انرژی

طرز کار عیجب، شگفت انگیز و زیبای گرماتاب ها ما را بر آن داشت که مقاله ای جامع برای شما آماده کنیم تا قبل از خرید گرماتاب با آن آشنا شوید

نکته پایانی

برای خروج هرگونه محصولات احتراقی حاصل، استفاده از دودکش در کنار گرماتاب الزامی است. همواره باید به سایز دودکش مناسب نیز توجه داشته باشید تا برای خروج حتمی گاز و عدم ورود آن به محیط به اطمینان کامل برسید. همچنین در طول فرآیند گرمایش، احتمال سوختن ناقص و ورود گازهای سمی و خطرناک مونواکسیدکربن به محیط وجود دارد؛ به همین دلیل باید همواره به عملکرد صحیح دودکش نیز دقت شود. از طرفی چون هوای لازم جهت سوختن گاز باید به مشعل دستگاه برسد؛ لذا توجه به این مورد نیز از جمله اولویت‌ها به شمار می‌رود. موارد ذکر شده، به خصوص در محیط‌های حساسی مانند گلخانه‌ها و مرغداری‌ها بسیار حائز اهمیت است.

سوالات متداول

آیا گرماتاب گازی می‌تواند به ترموستات محیطی وصل شود؟

بله. گرماتاب‌ها امکان اتصال به ترموستات‌های محیطی را نیز دارند که می‌توان با این کار هزینه‌های مصرف سوخت و انرژی دستگاه را نیز مدیریت کرد. این موضوع می‌تواند در گلخانه‌های با قابلیت پرورش چندین محصول بسیار کارساز باشد. در “گلخانه‌های چند منظوره”، معمولا گل‌ها، گیاهان و انواع صیفی‌جات پرورش داده می‌شوند که نیاز به بازه‌های دمایی متفاوتی دارند؛ این شرایط با استفاده از ترموستات محیطی و تنظیم دماهای لازم به راحتی قابل حصول است.

میزان مصرف برق گرماتاب‌های گازی چقدر است؟

در حدود 2 آمپر. وجود برق تکفاز برای راه‌اندازی فن مکنده دستگاه ضروری است. اما نکته بسیار مهم در نصب گرماتاب این است که برق دستگاه باید حتما مجهز به سیم ارت باشد.

آیا گرماتاب‌ها دارای کارکرد ایمن و مطمئنی هستند؟

مشعل گرماتاب دارای قسمت‌هایی است که می‌تواند تضمین کننده ایمنی و اطمینان گرماتاب گازی باشد. داخل مشعل قطعه‌ای با نام پرشرسوئیچ هوا وجود دارد که در هنگام گرفتگی دودکش، دستور عدم روشن شدن دستگاه را می‌دهد. قطعه ایمنی دیگر شیر برقی گاز است که وظیفه کنترل جریان و فشار گاز ورودی را برعهده دارد. حتی قسمت‌هایی مانند رله اصلی نیز داخل مشعل قرار گرفته‌اند. تمامی دستورات لازم از طریق همین رله به دستگاه داده می‌شود. بنابراین کارکرد گرماتاب توام با ایمنی کامل خواهد بود.

نتیجه‌گیری

انتخاب درست محل و ارتفاع نصب گرماتاب می‌تواند نیازهای گرمایشی مکان موردنظر را به بهترین شکل ممکن تامین کند. اما قبل از نصب و راه‌اندازی آن، بایستی به مشخصات کارکردی دستگاه و ظرفیت مناسب آن توجه کرد. حتی در نصب گرماتاب، نکات، دستورالعمل‌ها و موارد ایمنی‌ مهمی هم باید رعایت شود تا بتوانید از قابلیت‌های ویژه دستگاه، حداکثر استفاده را ببرید. هدف از نصب گرماتاب در تمام محیط‌های معرفی شده، ایجاد سریع گرمایش با کاهش هزینه‌های اقتصادی است؛ به همین دلیل مهم است که امروزه گرماتاب به عنوان اقتصادی‌ترین دستگاه حرارتی توانسته جای پای محکمی در سالن‌ها و مراکز باز و نیمه‌باز و حتی اماکن پرورشی باز کند.

mr.shaykhlar

سجاد شیخلر

تحصیل در رشته مکانیک سیالات و فارغ التحصیلی در این رشته یکی از رویاهام بود. علاقه مندی بیش از اندازه من به این رشته باعث شد تا در این حوزه مطالعات متعددی داشته باشم؛ صنایع ماشین سازی هیمورا بستری برای ارائه دانشم که حاصل سال ها مطالعه است رو فراهم کرد.

نوشته های من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *