قیمت انواع هیتر گرماتاب

لیست قیمت گرماتاب: 5 نوع متنوع برای تمام نیازها دیدگاه بگذارید

قیمت گرماتاب براساس چه معیارها و فاکتورهایی تعیین می‌شود؟ چه عواملی در قیمت گرماتاب موثر است؟ آیا ارزش دارد جهت تامین حرارت یک سالن بزرگ و صنعتی، بودجه‌ای جداگانه برای گرماتاب اختصاص یابد؟ این‌ها تنها نمونه‌ای از سوالاتی است که می‌تواند قبل از خرید یک دستگاه گرمایشی مانند گرماتاب به ذهن خریداران این دسته از تجهیزات حرارتی بیاید. قدم اول قبل از پاسخگویی به این سوالات، آشنایی کامل با این دستگاه‌های جدید گرمایشی و شناخت مشخصه‌ها و ویژگی‌های بارز آن‌هاست. در این راستا، مطلب پیش‌رو به معرفی کامل گرماتاب و همچنین بررسی عملکرد آن می‌پردازد. سپس برخی از مزایایی که می‌تواند ارزش قیمت گرماتاب را بالا ببرد، بیان می‌شود. همچنین در قسمت‌های جداگانه به بررسی لیست قیمت گرماتاب در انواع مدل‌ها پرداخته می‌شود. امید است که شما ضمن آشنایی با این شیوه گرمایشی سالن‌ها و فضاها، بتوانید با قرارگیری در جریان آخرین قیمت گرماتاب، بهترین خرید را نیز داشته باشید. نحوه ساطع کردن حرارت از گرماتاب، با سایر انواع بخاری ها متفاوت است و همین امر آن را به سیستم گرمایش متفاوت و منحصربه فرد تبدیل کرده است. همین ویژگی است که کارکرد آن را در فضاهایی میسر ساخته است که سایر بخاری‌ها فاقد این قابلیت‌اند.

مقدمه

امروزه ایجاد گرمایش با روش‌های بهینه و با مصرف انرژی کم از دغدغه‌های تولید کنندگان دستگاه‌های حرارتی و نیز صاحبان مشاغل مختلف است. گرم کردن سوله‌ها و سالن‌های تولیدی و نیز مکان‌های رو باز کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها با استفاده از تجهیزات حرارتی ایمن موضوعی است که امروزه بسیار بیشتر از گذشته نقل محافل است. توجه به تمامی این مسائل است که تولید گرماتاب را رونق بخشیده است. ایجاد حرارت تابشی با استفاده از گرماتاب، مکانیسمی است که در آن با حداقل مصرف انرژی، بیشترین گرمایش در یک محدوده مشخص فراهم می‌شود. اما آیا این نحوه تولید حرارت می‌تواند قیمت گرماتاب را به صرفه کند؟ و یا گرم کردن فقط بخش های خاصی از فضا اصولی است؟ با ما همراه باشید.

 'هیتر گرماتاب بیشتر بخوانید: هیتر گرماتاب 30000 هیمورا

هیتر گرماتاب 30000 هیمورا بسیار مناسب برای محیط‌هایی می‌باشد که ظواهر و شیک بودن دستگاه پر اهمیت است، زیرا در تولید این دستگاه از جدیدترین تکنولوژی روز استفاده شده و طرحی زیبا و جذابی دارد و می‌توان از آن بعنوان ابزاری دکوری در محیط استفاده کرد.

گرماتاب اقتصادی با تولید حرارت تابشی

ایجاد گرمایش از سمت بالا به پایین در هر محیطی می‌تواند انجام شود. در واقع شیوه تولید و انتقال حرارت تابشی از جمله بهترین روش‌های گرمایشی در تمامی فضاهای

  • بسته
  • نیمه بسته
  • بالاخص فضاهای باز

به شمار می‌رود. نمونه قابل لمس این فرآیند حرارتی توسط خورشید اتفاق می‌افتد که در آن خورشید به عنوان منبع عظیم گرمایشی، حرارت را به سمت پایین انتقال می‌دهد؛ در نهایت پوست ما و تمام اشیای اطراف، امواج الکترومغناطیسی را دریافت کرده و گرم می‌شوند. گرماتاب هم عملکردی دقیقاً مشابه خورشید دارد.

بهترین شیوه تولید حرارت در فضای باز توسط گرماتاب اتفاق می‌افتد؛ چرا که در روش تابشی، نیازی به هوا برای انتقال گرما نیست. در این روش برخلاف شیوه‌های حرارت قدیمی، مانند بخاری‌های زمینی که ابتدا هوای سرد پایین را گرم می‌کردند و طی آن بخش عظیمی از حرارت تولیدی را از دست می‌دادند، اتلاف گرمایی نیز به حداقل می‌رسد. بنابراین هوایی که دائما در فضاهای باز در جریان است هم نمی‌تواند از گرم شدن هوا جلوگیری کند. به عبارت دیگر تولید گرما با استفاده از گرماتاب، به جریان هوای گرم بستگی ندارد.

شما در این روش نیازی به گرم کردن کل یک سالن بزرگ ندارید و تنها در قسمت‌هایی که نیاز حتمی به گرمایش دارند، گرماتاب نصب می‌شود. این امر به خصوص در سالن‌های تعمیرگاهی و کارخانه‌های تولیدی که افراد در محل‌های مشخصی مشغول به کار هستند و در فصول سرد نیاز مبرم به حرارت دارند بسیار مهم است.

امکان تامین گرمایش موضعی قسمتی از یک محیط بزرگ مهم‌ترین عاملی است که قیمت گرماتاب را بسیار به صرفه‌تر می‌کند؛ چراکه با این عمل نیازی به مصرف سوخت و انرژی زیاد برای تولید حرارت قابل توجه جهت گرمایش کل یک فضای وسیع نیست.

قیمت گرماتاب تابشی و انواع آن‌ها

تا به اینجا متوجه شده‌اید که در گرمایش تابشی نیازی به گردش هوای گرم در کل سالن نیست و در واقع اصلا جریان هوا در انتقال حرارت با این روش نقشی ندارد؛ چراکه امواج الکترومغناطیسی مستقیماٌ به سمت پایین انتقال می‌یابد و در اثر برخورد با اجسام، آن‌ها را گرم می‌کند. امروزه گرماتاب‌ها در مدل‌های مختلفی تولید شده‌اند. منبع انرژی یک گرماتاب می‌تواند سوخت گازی یا برق باشد. با توجه به همین منبع انرژی

  • گرماتاب لوله‌ای گازی
  • گرماتاب سرامیکی گازی
  • گرماتاب‌های تمام برقی
  • گرماتاب چتری گازی

از مهمترین تجهیزات حرارتی تابشی تولید یافته به شمار می‌روند. بنابراین قیمت گرماتاب تابشی دقیقا متاثر از مدل تولید شده آن است.

هر کدام از مدل‌های گفته شده مناسب مکان‌های‌ خاصی هستند؛ به عنوان مثال اگر در کنار گرمایش فضای باز بیرون، نیاز به دستگاهی دارید که بر زیبایی محیط نیز اضافه کند، گرماتاب نوع سرامیکی و چتری می‌تواند گزینه مناسبی باشد. حتی گرماتاب لوله‌ای می‌تواند در مکان‌های پرورشی مانند گلخانه‌ها و یا سالن‌های پرتردد مانند تعمیرگاه‌های خودرو نیز استفاده شود. البته در رابطه با دلیل استفاده گرماتاب در این مکان‌ها در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد. اما آنچه که  مهم است قیمت گرماتاب تابشی می‌تواند بسته به مکان موردنظر نیز متفاوت باشد. پس بهتر است به آن توجه جدی شود.

قیمت گرماتاب گازی از انواع هیترهای تابشی

چرا گرماتاب باید بتواند از سوخت گاز استفاده کند؟ خوب سوخت گاز، جزو منابع انرژی ارزان قیمت محسوب می‌شود. بنابراین در وهله اول تولید حرارت با این نوع سوخت به صرفه و اقتصادی است. ثانیا بهترین دستگاه حرارتی برای فضاهای باز و نیمه باز، استفاده از گرماتاب است و باید بگوییم به صرفه‌ترین نوع گرماتاب نیز برای اینگونه مکان‌ها، گرماتاب گازی است. صنایع ماشین سازی هیمورا به عنوان یکی از برندهای سازنده انواع گرماتاب گازی، توانسته این تجهیزات را در مدل‌های چتری، سرامیکی و لوله‌ای تولید و روانه بازار کند. با این توضیحات، قیمت گرماتاب گازی در هر کدام از این مدل‌ها متفاوت خواهد بود.

آشنایی با قیمت گرماتاب گازی لوله‌ای و ویژگی های آن

بخاری تابشی سقفی یا هیتر تابشی لوله‌ای، دستگاه گرمایشی است که می‌تواند حرارت لازم را برای مکان‌هایی مانند مکانیکی‌های بزرگ، انباری‌ها و حتی سالن‌های پرورش محصولات خارج از فصل تامین کند.

اما یک گرماتاب گازی لوله‌ای چگونه حرارت تولید می‌کند که باعث می‌شود در این مکان‌ها قابل استفاده باشد. این دستگاه متشکل از قسمت‌های مشعل، لوله‌های آتش‌خوار، فن مکنده و رفلکتور است. عمل تولید حرارت با سوختن گاز در مشعل صورت می‌گیرد. در ادامه فن مکنده داخل گرماتاب، این حرارت را در طول لوله‌های هدایت گرما انتقال می‌دهد. نهایتا گرمای بدست‌آمده به صورت امواج مادون قرمز توسط صفحه بازتاب دهنده یا رفلکتور به سمت پایین ساطع می‌شود.

امروزه این تجهیزات تولید کننده و انتقال دهنده حرارت، در 2 مدل L و U طراحی و تولید می‌شوند. مدل‌های U شکل دارای توان حرارتی بالاتر و مناسب مکان‌های با ارتفاع زیادتر هستند و با این توضیحات بهترین نوع گرماتاب برای سالن‌های با ارتفاع زیاد خواهند بود. قیمت گرماتاب لوله‌ای، بسته به نوع ساختار و طراحی لوله‌های مبدل حرارتی آن می‌تواند متفاوت باشد.

ساختار گرماتاب لوله‌ای به گونه‌ای است که برای انتقال حرارت بهتر، بایستی حتما در سقف نصب شوند. بدین ترتیب مشکلاتی مانند اشغال ‌فضا و یا جاگیر بودن و حتی بروز خطراتی مانند امکان برخورد به آن‌ها نیز در صورت استفاده وجود نخواهد داشت.

قیمت گرماتاب گازی لوله‌ای به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از عواملی که می‌تواند قیمت گرماتاب گازی لوله‌ای را تحت تاثیر قرار دهد، جنس و کیفیت مواد بکار رفته در آن است. برای اینکه این تجهیزات بتوانند حداکثر حرارت ایجاد شده را به پایین بتابانند، نیاز به استفاده از رفلکتور با جنس استیل است. عموما در برخی سالن‌ها نیاز به گرمای متمرکز و بالایی است؛ لذا گرماتاب‌های با جنس رفلکتور ذکر شده مناسب اینگونه سالن‌ها خواهند بود. حتی نوع و جنس لوله‌های هدایت گرما نیز در قیمت گرماتاب لوله‌ای تاثیر دارد. برای اینکه این لوله‌ها بتوانند گرماهای بسیار بالا و با فشار زیاد را انتقال دهند، نیاز به استفاده از “لوله‌های آتش‌خوار آلومینایز” شده است. البته لوله این نوع گرماتاب‌های هیمورا، در حالت عادی به صورت فولادی ساخته می‌شوند و در صورت نیاز مشتری به صورت آتش‌خوار آلومینایز نیز قابل تولید هستند.

قابلیت به خصوصی که هیمورا در این هیترها بکار برده است، سیستم حفاظتی از موتور فن دستگاه است. این دیوار امنیتی متشکل از یک سیستم کنترل و یک ترموسوئیچ یا همان ترموگارد، از فن دستگاه در برابر حرارت بیش از حد موتور آن محافظت می‌کند. حتی این نوع گرماتاب‌ها دارای شیر گازی مدل 845 مدولار سیت ایتالیا هستند که امکان کنترل استاندارد فشار گاز ورودی به مشعل را دارند. این قابلیت‌ها نیز در قیمت گرماتاب لوله‌ای نیز بی تاثیر نیستند.

ردیف نوع دستگاه طراحی لوله‌ها نوع شیرگازی حداقل قیمت(تومان) حداکثرقیمت(تومان)
1 گرماتاب لوله‌ای 4  متری U شکل سیت 845 ایتالیایی 35500000 36500000
2 گرماتاب لوله‌ای 6  متری U شکل سیت 845 ایتالیایی 41000000 42000000

کسب اطلاعات در مورد قیمت گرماتاب گازی چتری

گاهی اوقات هدف از یک دستگاه گرمایشی در کنار تولید حرارت، ایجاد جلوه‌های بصری و جذابیت برای جذب بیشتر مشتریان است؛ این موضوع به خصوص در مکان‌های تفریحی و گردشگری و همچنین کافه‌ها، رستوران‌ها و آلاچیق‌ها معمولا قابل مشاهده است. هیتر تابشی قارچی یا گرماتاب چتری نمونه‌ای از دستگاه‌های حرارتی نوستالژیک و الهام گرفته از طبیعت است و دلیل نامگذاری آن نیز به شکل خاص طراحی آن بر می‌گردد. این گرماتاب به حالت ایستاده و نه به صورت آویز از سقف در محل موردنظر قرار می‌گیرد.

این دستگاه یکی دیگر از تجهیزات حرارتی مناسب فضای باز و نیمه باز است. از جمله بهترین مکان‌های مورد استفاده این گرماتاب ایستاده می‌توان به فضای باز داخل حیاط خانه‌ها، رستوران‌ها و زیر آلاچیق‌ها اشاره کرد. هیتر چتری، قابلیت تولید حرارت برای فضاهای با متراژ 20 تا 30 مترمربع را چه در فضاهای باز و نیمه باز و چه در فضاهای بسته به شرط وجود جریان مناسب هوا داراست.

این دستگاه‌های گرمایشی در دو مدل سازگار با گاز شهری و گاز مایع قابل تولید هستند. قیمت گرماتاب فضای باز با توجه به نوع سوخت گاز آن تفاوت خواهد داشت.

از جمله مهمترین قسمت‌های تشکیل دهنده این هیترها، کلاهک رفلکتور، اهرم تنظیم کننده فشار گاز ورودی و محفظه احتراق آن است. بنابراین عامل موثر دیگر در قیمت گرماتاب‌ ایستاده قارچی، مربوط به جنس و کیفیت قطعات تشکیل دهنده هیتر می‌شود.

گرماتاب های گازی

قیمت گرماتاب گازی سرامیکی

گرماتاب سرامیکی نیز با استفاده از صفحات سرامیکی عمل بازتاب گرمایش به سمت پایین را انجام می‌دهند. این دسته از گرماتاب‌ها به صورت دیواری قابل نصب هستند و می‌توانند بدون گرم کردن هوای اطراف، امواج حرارتی را به طور مستقیم به سمت اشیا و یا افراد زیرین منتقل کنند. اما دلیل استفاده از سرامیک در ساخت صفحات بازتاب دهنده این گرماتاب‌ها این است که سرامیک می‌تواند میزان حرارت بالایی را در خود ذخیره کرده و آن را در صورت لزوم برگشت دهد؛ این امر منجر به کاهش چشمگیر نوسانات دمایی در فضاهای مورد استفاده گرماتاب سرامیکی می‌شود.

هیمورا از سرامیک وارداتی از کشور کانادا در ساخت این مدل گرماتاب‌های خود استفاده می‌کند. این هیترها در دو نوع 80 سانتیمتری و 120 سانتیمتری تولید می‌شوند. قیمت گرماتاب سرامیکی این دو مدل با توجه به اختلاف ظرفیت حرارتی که دارند، متفاوت است. نوع اول با میزان مصرف سوخت گازی 1/5 مترمکعب در ساعت، معمولا گرمایش محیط 6 مترمربعی را فراهم می‌کند. در نوع دوم این میزان مصرف، 3 مترمکعب در ساعت بوده ولی در عوض قادر است محیطی با مساحت 12 مترمربعی را گرم کند. نوع دوم بیشتر حالت دکوراتیو داشته و می‌تواند در کنار حرارتی که تولید می‌کند، در زیبایی محیط نیز نقش داشته باشد. از دیگر تفاوت‌های قیمت گرماتاب سرامیکی نوع دوم با نوع اول به نوع جرقه‌زن آن‌ها مربوط می‌شود. در این هیتر، جرقه زن برقی استفاده شده ولی نوع جرقه زن اولی، به صورت دستی است.

البته در کنار تفاوت‌های ذکر شده باید بگوییم که بدنه هر 2 نوع این گرماتاب‌ها با رنگ استاتیکی پوشش داده شده است که می‌تواند حرارت‎های تا حدود 400 درجه سانتیگراد را نیز تحمل کند. همچنین قابل ذکر است که هر دو نوع این دستگاه‌ها، دارای ولوم تنظیم کننده درجه حرارت نیز هستند.

ردیف نوع دستگاه متراژ محیط تحت پوشش میزان مصرف گاز در ساعت حداقل قیمت(تومان) حداکثرقیمت(تومان)
1 هیتر سرامیکی 80 سانتی 6 مترمربع 1/5 مترمکعب 22500000 23000000
2 هیتر سرامیکی 120 سانتی 12 مترمربع 3 مترمکعب 26000000 26500000

قیمت گرماتاب برقی

اگر بخواهیم پاک‌‌ترین روش انتقال حرارت تابشی را معرفی کنیم باید به هیتر تابشی برقی یا گرماتاب تمام برقی اشاره نماییم. در این دستگاه‌ها، حرارت از طریق المنت‌ شیشه‌ای و رفلکتور با جنس استیل و به صورت اشعه مادون قرمز به سمت پایین ساطع می‌شود. جنس بدنه این هیترها از آلومینیوم ضدزنگ ساخته شده است؛ بنابراین می‌تواند در صورت وجود رطوبت در هوا نیز قابل استفاده باشد. از جمله تفاوت‌های قیمت گرماتاب تمام برقی هیمورا می‌توان به طول دستگاه‌ها و نیز توان گرمایشی آن‌ها اشاره کرد؛ به گونه‌ای که نوع 1 متری و 2 متری دو مدل رایج از تولیدات هیترهای تابشی برقی هیمورا هستند. این دسته از هیترها، در مدل‌های ترموستات‌دار و بدون ترموستات نیز تولید می‌شوند.

از بهترین فضاهای مورد استفاده گرماتاب برقی هیمورا می‌توان به اتاق کودک، بالکن‌ها، تراس‌ها، زیر سقف آلاچیق‌ها و حتی یک فضای بسیار کوچک در حدود 6 مترمربعی برای پرورش مرغ و جوجه نیز اشاره کرد. در جدول زیر لیست قیمت گرماتاب‌های تمام برقی هیمورا بیان شده است.

ردیف نوع دستگاه توان حرارتی ترموستات حداقل قیمت(تومان) حداکثرقیمت(تومان)
1 1 متری دو لامپ 2500 وات ندارد 4500000 4600000
2 1 متری تک لامپ 2000 وات دارد 4300000 4400000
3 2 متری 3000 وات دارد 11200000 11300000

قیمت گرماتاب گلخانه

قبل از پرداختن به قیمت گرماتاب گلخانه ابتدا بهتر است، دلایل مناسب بودن گرماتاب برای گلخانه‌ها را بدانیم. خوب این سالن‌های پرورشی از جمله مکان‌های بسته‌ای هستند که جهت رشد بهتر و سریعتر انواع گونه‌های گیاهان نیاز به دمای مناسب در فصول مختلف سال دارند. از آنجایی که هدف از گلخانه‌داری، تولید محصولات خارج از فصل اصلی و نیز پرورش محصولات از زیست بوم‌های متفاوت است، بنابراین تامین شرایط مناسب دمایی و نیز گرمایش کافی در اولویت قرار دارد. از جمله مهمترین دلایل استفاده از گرماتاب در گلخانه‌ها، ایجاد گرمایش طبیعی و یکنواخت در سالن است.

در این شیوه گرمایشی، انتقال حرارت به صورت آرام و ملایم صورت می‌گیرد. امواج گرمایی هم که تولید می‌شود، به قسمت‌های انتهایی محصولات یعنی کف و ریشه آن نفوذ می‌کند. تحت این شرایط دمای اطراف گیاه بالاتر از دمای خود گلخانه بوده و بدین ترتیب بیماری‌های ناشی از خیس بودن سطح گیاه ایجاد نخواهد شد.

به نظر برخی گلخانه‌داران شاید قیمت گرماتاب گلخانه بالا باشد. ولی باید بگوییم که با استفاده از گرماتاب، دیگر گرما در فضاهای بالایی و نزدیک سقف تجمع نمی‌یابد و به اصطلاح “ابر حرارتی” در آنجا تشکیل نمی‌شود؛ در نتیجه هدر رفت گرمایی از طریق سقف وجود نخواهد داشت. این امر باعث می‌شود میزان مصرف انرژی و سوخت دستگاه نیز به شدت پایین باشد.

از آنجایی که تولید گرمایش تابشی بصورت مستقیم و به طور متمرکز در یک قسمت مشخص است؛ لذا گرماتاب مناسب گلخانه باید قابلیت تولید و انتقال حرارت از ارتفاع در حدود 5 متر به بالا را داشته باشد. در غیر این صورت دما بصورت قابل ملاحظه‌ای در سطح گیاهان بالا می‌رود و ممکن است باعث سوختن و از بین رفتن گیاهان می‌شود. پس یکی از مهمترین موارد موثر در قیمت گرماتاب گلخانه، در نظر گرفتن ارتفاع سقف این سالن‌هاست. نوع U شکل گرماتاب‌های لوله‌ای، مناسب‌ترین دستگاه گرمازا برای این مکان‌ها است.

قیمت انواع گرماتاب برقی و گازی هیمورا

قیمت گرماتاب رستورانی

یکی از پرکاربردترین و بهترین مکان‌ها برای استفاده از گرماتاب‌ها، رستوران‌ها هستند. برای اینکه از فضای غیر قابل استفاده در یک رستوران حداکثر بهره را ببرید، می‌توانید از گرماتاب‌های نوع لوله‌ای و سرامیکی استفاده کنید. بهترین حالت گرمایشی در رستوران‌ها، تولید و انتقال حرارت از سقف و دیوار است. در این شرایط باید حتما سقف رستوران روباز باشد تا ضمن گردش مناسب هوا، گرمای یکنواخت و ایده‌آل مشتریان وجود داشته باشد. از طرفی، به دلایل گوناگون، مشتریان ترجیح می‌دهند که حتی در فصول سرد سال هم در فضای باز بنشینند و از هوای آزاد لذت ببرند. تنها راه حل برای تامین گرمایش در چنین شرایطی، استفاده از گرماتاب‌هاست.

دلایلی وجود دارد که قیمت گرماتاب رستورانی را به صرفه می‌کند. در این مدل شیوه گرمایشی، نیازی به استفاده از سیستم‌های لوله‌کشی و کانال کشی و نیز تجهیزات اضافی برای انتقال حرارت به قسمت‌های مختلف نیست. همچنین این تجهیزات حرارتی به طور مستقل کار می‌کنند؛ یعنی با نصب چندین عدد از این نوع گرماتاب‌ها در قسمت‌های مختلف، می‌توانید گرمایش کافی را ایجاد کنید. در چنین شرایطی با خرابی یکی از هیترها، گرمایش کل رستوران نیز با مشکل مواجه نخواهد شد. حتی در این مدل گرمایش رستوران‌ها، نیازی به مصرف سوخت و انرژی زیادی نیست؛ چراکه تولید گرما بدون استفاده از هوا صورت می‌گیرد و امواج گرمایی مستقیما بعد از تولید به سمت پایین انتقال می‌یابد. بدین ترتیب در اثر برخورد با مشتریان و کارکنان و تمامی اجسام زیرین بلافاصله آن‌ها را گرم می‌کند. بنابراین گرمایش سریع و آرام نیز در این مکان‌ها با وجود رو باز بودن آن‌ها امکان‌پذیر است.

البته ما در مقاله دیگری تحت عنوان ” طرز کار گرماتاب رستورانی ” به مشخصات کامل این گرماتاب‌ها و دلایل دیگر استفاده آن‌ها پرداخته‌ایم.

سوال

به نظر شما تنها کاربردهای گرماتاب‌ها، محدود به مکان‌هایی است که داخل متن به آن‌ها اشاره شد؟ آیا مکان‌های دیگری نیز سراغ دارید که قیمت گرماتاب واقعا ارزش پرداخت هزینه و خرید را داشته باشد؟ خوشحال می‌شویم در این مورد دیدگاه‌های خود را در قسمت نظرات در اختیار ما و خوانندگان قرار دهید.

 'هیتر گرماتاب بیشتر بخوانید: مقایسه شگفت انگیز کوره هوای گرم با گرماتاب

در نظر داریم با مقایسه جامع و شگفت انگیز شما را در خرید کوره هوای گرم یا گرماتاب یاری کنیم!!! به هیچ وجه بدون خواندن این مطلب خرید نکنید

چه زمانی قیمت گرماتاب فضای باز ارزش خرید دارد؟

تصمیم‌گیری در مورد خرید گرماتاب فضای باز به عوامل مختلفی بستگی دارد و باید با نیازها و شرایط خاص مکان موردنظر، هماهنگی و سازگاری داشته باشد. همچنان که گفته شد تمامی انواع گرماتاب‌ها قابلیت استفاده را در فضاهای باز دارا هستند. لذا برای اینکه از این قابلیت گرماتاب‌ها نهایت استفاده شود، نیاز به بررسی تعدادی از عوامل و پارامترهای مختلف است.

اندازه فضا

ابتدا باید اندازه فضای بازی که قصد دارید گرم کنید را در نظر بگیرید. اندازه فضا تعیین کننده میزان توان موردنیاز برای گرمایش است. در صورتیکه به قدرت گرمایشی بالایی نیاز دارید و یا محدوده گرمایش شما زیاد باشد می‌توانید از گرماتاب سقفی یعنی مدل لوله‌ای استفاده کنید. به طور کلی اندازه و ابعاد محل استفاده می‌تواند تعیین کننده نوع گرماتاب فضای باز و قیمت آن باشد.

منطقه جغرافیایی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در انتخاب و خرید این نوع دستگاه‌ها، اقلیم و هواشناسی منطقه شماست. در مناطق با زمستان‌های سردتر، گرماتاب فضای باز با قدرت گرمایشی بالاتر ممکن است ارزش خرید بیشتری داشته باشد.

نوع سوخت

نوع سوختی که برای گرماتاب فضای باز استفاده می‌شود نیز تأثیرگذار است. برخی گرماتاب‌ها با استفاده از گاز طبیعی یا الکتریسیته عمل می‌کنند. انتخاب نوع سوخت بر اساس دسترسی به آن و هزینه‌های مربوطه مهم است.

هزینه‌های نصب و نگهداری

باید هزینه‌های نصب و نگهداری گرماتاب فضای باز را در نظر گرفته و از طریق مقایسه با دیگر سیستم‌های گرمایشی، تصمیم‌ نهایی را بگیرید.

بازدهی و کارایی

برای ارزیابی ارزش گرماتاب فضای باز، بازدهی و کارایی آن اهمیت دارد. بهتر است سیستمی انتخاب کنید که بازدهی و کارایی بالا و کارایی خوبی داشته باشد تا مصرف سوخت و هزینه‌های انرژی کمتری داشته باشد. حتی استفاده از تجهیزات کنترل مصرف سوخت و انرژی دستگاه و همچنین ترموستات‌های محیطی نیز می‌تواند ارزش قیمت گرماتاب فضای باز را بالا ببرد. البته به طور کلی ذاتا تمامی گرماتاب‌ها، مصرف سوخت و انرژی برق کمتری در مقایسه با دیگر تجهیزات حرارتی دارند.

راهکار دیگر

مکانیسم تولید حرارت در یک گرماتاب، براساس تابش امواج حرارتی است. در برخی شرایط خاص مانند فضاهای باز و نیمه باز می‌توانید از این روش به عنوان تنها گزینه کارآمد استفاده کنید.

اما گاهی اوقات گرمایش در سطح وسیع لازم است. در صورت استفاده از روش تابش حرارت هزینه تمام شده قیمت گرماتاب، بسیار بالا خواهد رفت؛ چراکه نیاز به نصب تعداد زیادی از این تجهیزات است. تحت چنین شرایطی می‌توانید موارد انتخابی دیگری مانند هیترهای کوره هوای گرم و جت هیترها را نیز در نظر داشته باشید. این تجهیزات از مکانیسم تولید هوای گرم برای ایجاد گرمایش یکنواخت استفاده می‌کنند و تنوع سوخت مصرفی دارند.

سوالات متداول

آیا گرماتاب‌ها میتونن در سالن‌های مرغداری بزرگ هم استفاده شن؟

بله البته. شرط اصلی و بسیار مهم در سالن‌های مرغداری بزرگ نصب سیستم‌های تهویه هواست. در این صورت، نوع مناسب و به صرفه هیتر تابشی برای سالن‌های وسیع پرورش مرغ، استفاده از گرماتاب‌های لوله‌ای است. البته در کنار استفاده باید به محل نصب و همچنین ارتفاع نصب این دستگاه‌ها نیز دقت شود. ارتفاع استاندارد برای نصب این تجهیزات، بالای 5 متر است. بهترین محل نیز برای نصب این هیترها، سقف و در وسط سالن است؛ در صورت استفاده این گرماتاب‌ها در گوشه‌ای از سالن، امکان تجمع بالای این حیوانات و بنابراین مرگ آن‌ها حتمی خواهد بود.

بهترین دستگاه حرارتی برای گرمایش سالن‌های باز چه دستگاهیه؟

گرماتاب لوله‌ای. خوب در مقایسه با دیگر دستگاه‌های حرارتی مانند سیستم گرمایش از کف و حتی انواع بخاری‌ها، این مدل گرمایشی بسیار مناسب است و می‌تواند با وجود جریان هوا، مشکلی برای تامین گرمایش یکنواخت محیط و نیز اتلاف حرارتی نخواهند داشت.

نحوه خرید گرماتاب‌های هیمورا به چه شکلی است؟

شما میتونین این دستگاه‌ها را طی تماس با کارشناسان فروش هیمورا خریداری کنید. ابتدا ابعاد و متراژ دقیق محل موردنظر شما تعیین شده و سپس دستگاه مناسب با ظرفیت موردنیاز مشخص می‌شود. تمامی دستگاه‌های هیمورا به صورت زمان‌بندی شده تولید می‌شوند. یعنی ابتدا قسمتی از مبلغ، به صورت ثبت سفارش، پرداخت شده و حداکثر بعد از 15 روز کاری، دستگاه آماده تحویل خواهد بود.

شما در این مطلب، با انواع گرماتاب‌های رایج آشنا شدید. این دستگاه‌ها قادر هستند به صورت ایستاده مانند هیتر تابشی چتری، به صورت نصب در سقف مانند گرماتاب‌های لوله‌ای و حتی با امکان نصب روی دیوار مانند هیترهای سرامیکی گرمایش مکان‌های موردنظر را تامین کنند. قیمت گرماتاب های ذکر شده بایکدیگر متفاوت هستند. گرمایش فضاهای باز و نیمه باز نیز از جمله اماکن پر چالشی بودند که این هیترها امکان گرم کردن آن‌ها را دارند. اما آنچه که در قیمت گرماتاب تاثیر دارد، جنس و کیفیت قطعات مصرفی، همچنین قابلیت‌ها و امکانات به کاررفته در آن‌هاست. امیدواریم شما در کنار آشنایی با هر کدام از گرماتاب‌ها، از حرارت این شیوه نوین گرمایشی نیز بهره کافی را برده باشید.

mr.shaykhlar

سجاد شیخلر

تحصیل در رشته مکانیک سیالات و فارغ التحصیلی در این رشته یکی از رویاهام بود. علاقه مندی بیش از اندازه من به این رشته باعث شد تا در این حوزه مطالعات متعددی داشته باشم؛ صنایع ماشین سازی هیمورا بستری برای ارائه دانشم که حاصل سال ها مطالعه است رو فراهم کرد.

نوشته های من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *