انواع سیستم های گرمایشی

سیستم های گرمایش خانگی هیمورا دیدگاه بگذارید

معرفی کلی انواع سیستم های گرمایشی

برای معرفی انواع سیستم های گرمایشی، اول از همه باید ببینیم منظور از این تجهیزات چیست؟ تامین نیازهای حرارتی از ضروری ترین مواردی است که در فصول سرد سال احتیاج به آن افزایش می یابد. بهترین دستگاه گرمایشی، به دستگاهی اطلاق می شود که با کمترین مصرف انرژی و سوخت، گرمای مورد نیاز را تامین کند. امروزه با پیشرفتی که در بخش صنعتی شاهد هستیم، دستگاه هایی طراحی و ساخته شده اند که اولا مصرف پایینی دارند و ثانیا از تنوع بالایی برخوردارند؛ این عامل دست کاربران را در انتخاب سیستم حرارتی مناسب باز گذاشته است.

از تولیدکنندگان سیستم های گرمایشی در کشور، گروه ماشین سازی هیموراست که تجهیزات حرارتی متنوعی را به صورت صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی طراحی و تولید کرده است. دستگاه های گرمایشی خانگی هیمورا در مدل های متفاوتی هستند و از جمله نقاط مشترک بین آنها می توان به ایمنی بالا و بهره گیری از تکنولوژی نوین در ساخت آنها اشاره کرد. در این مقاله سعی شده در مورد این دستگاه ها توضیحاتی ارائه شود تا با آگاهی بالاتری بتوانید سیستم موردنیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

انواع سیستم های گرمایشی

انواع سیستم های گرمایشی خانگی هیمورا

رادیاتور شیشه ای

با بهره گیری از تکنولوژی مدرن در طراحی و ساخت تجهیزات حرارتی، تغییرات شگرفی در این حوزه بوجود آمده و سیستم هایی وارد بازار شده اند که در مقایسه با تجهیزات قدیمی تفاوت های فراوانی دارند. رادیاتورهای شیشه ای در گروه سیستم های گرمایشی قرار دارند که با پیشرفت فناوری تولید آنها آغاز شده است. این سیستم ها در نگاه اول همانند تابلویی زیبا بنظر می آیند که بر روی دیوار نصب شده اند. تولید حرارت در رادیاتورهای شیشه ای با استفاده از انرژی الکتریکی و بوسیله المنت انجام می گیرد. جنس شیشه این سیستم ها، سکوریت نشکن بوده و حرارت بالا باعث شکستن آن نمی گردد؛ برای آشنایی بیشتر با این نوع شیشه می توانید به مقاله “ شیشه سکوریت چیست؟ ” مراجعه کنید.

رادیاتورهای شیشه ای مجهز به المنت کم مصرف بوده و دارای مصرف 150 تا 1000 وات هستند. این سیستم ها محیطی با متراژ 2 تا 15 متر مربع را ساپورت می کنند. از مهم ترین مزیت هایی که این تجهیزات دارند، قابلیت چاپ عکس و طرح منتخب بر روی آنهاست و مشتری می تواند چاپ عکس دلخواه خود را سفارش دهد. نصب رادیاتورهای شیشه ای بسیار راحت بوده و بدون نیاز به نصاب می توان آنها را نصب کرد. این سیستم ها به صورت افقی و عمودی قابل نصب بر روی دیوار هستند. عدم اشغال فضای اضافی از دلایل عمده ای است که باعث می شود در محیط هایی که با کمبود فضا مواجه هستند از رادیاتورهای شیشه ای استفاده کنند. این رادیاتورها مصرف کم انرژی الکتریکی داشته و از راندمان بالایی برخوردارند.

انواع سیستم های گرمایشی

رادیاتور برقی

از سیستم های حرارتی پر کاربردی که توسط مهندسین هیمورا ساخته شده، رادیاتورهای برقی هستند. این دستگاه ها به صورت پایه دار و متحرک ساخته شده اند و فرد به راحتی می تواند آنها را حمل و جابجا نماید. ساخت این رادیاتورهای برقی در چندین مدل متفاوت انجام شده و سعی بر آن بوده که تجهیزی ساخته شود که علی رغم مصرف کم انرژی الکتریکی، گرمای خوبی داشته باشد. به دلیل برقی بودن این سیستم ها، از المنت جهت تامین گرما استفاده شده است. سیال روغنی که در داخل رادیاتور در جریان است بوسیله المنت گرم شده و این عامل باعث انتقال حرارت به بدنه دستگاه و در نتیجه محیط می شود.

انواع سیستم های گرمایشی

فن کوئل

فن کوئل به سیستمی گفته می شود که حرارت را با استفاده از فن به محیط اطراف انتقال می دهد. ساختار این دستگاه ها به گونه ای است که کاربر به راحتی می تواند آنها را جابجا و حمل کند و در هر نقطه موردنظر از خانه که بخواهد از گرمایش بهره مند شود. المنت تامین کننده گرما در این سیستم هاست و با مصرف انرژی الکتریکی این کار را انجام می دهد. از ویژگی های بسیار مهمی که می توان در مورد این دستگاه ها ذکر کرد، راندمان بالا و مصرف پایین انرژی الکتریکی است.

انواع سیستم های گرمایشی

جت هیتر برقی خانگی

این نوع جت هیترهای برقی در گروه تجهیزات گرمایشی قرار دارند که بسیار پر طرفدار هستند و از آنها در فضاهای کوچک استفاده می شود. از ویژگی های اصلی این سیستم ها قابل حمل بودن آنهاست؛ بگونه ای که کاربر به راحتی می تواند به هر جایی که خواست آنها را جابجا کند. این دستگاه ها مجهز به المنت هستند که با گذر جریان الکتریکی از داخلشان داغ می شوند. المنت باعث گرم شدن هوایی می شود که وارد جت هیتر شده و فن این هوای گرم را در محیط پخش می کند.

برای افزایش قدرت پرتاب هوای گرم از فن آکسیال در این دستگاه ها استفاده شده است. (برای آشنایی بیشتر با فن آکسیال و همچنین ساختار و نحوه انتقال هوا توسط آن به مقاله ” تفاوت فن آکسیال و سانتریفیوژی ” مراجعه کنید) از نقاط قوت این تجهیز گرمایشی زیبا و کوچک، تنظیم مسیر انتقال هوا در آن است که به واسطه پیچ تنظیم زاویه آن امکان پذیر است. در ساخت بدنه جت هیترهای برقی خانگی از رنگ الکترواستاتیک کوره ای استفاده شده و این عامل عمر و ماندگاری آنها را افزایش داده است.

انواع سیستم های گرمایشی

بخاری تابشی برقی

این دستگاه حرارتی که به آن بخاری برقی تابشی نیز گفته می شود، مجهز به المنت هایی است که انرژی الکتریکی باعث داغ شدن آنها شده و در نتیجه بدین واسطه محیط گرم می شود. در ساخت این بخاری ها از یک رفلکتور استفاده شده که گرمای المنت ها به آن برخورد نموده و منعکس می گردد. به منظور مرطوب کردن محیط از محفظه آب در این سیستم ها استفاده شده است که با ایجاد رطوبت از خشک شدن هوا جلوگیری کرده و گرمای مطلوبی ایجاد می کنند.

انواع سیستم های گرمایشی

شومینه برقی

شومینه برقی هیمورا به دلیل شباهتی که به شومینه های ذغالی دارد، بسیار پرطرفدار بوده و باعث ایجاد زیبایی در محیط می شود. این دستگاه ها مجهز به چرخ هستند و کاربر به راحتی می تواند آنها را حمل و جابجا کند. زمانی که شومینه روشن می شود، المنت هایی که در ساختار آنها استفاده شده با گذر جریان الکتریکی داغ شده و محیط به این طریق گرم می شود. در این سیستم ها از شیشه سکوریت نشکن استفاده شده و در بخش داخلی از ذغال هایی از جنس فایبرگلاس استفاده کرده اند که با روشن شدن دستگاه همانند ذغال واقعی به رنگ آتش درآمده و زیبایی خاصی به محیط می دهند. نوع دیگر از این شومینه ها وجود دارد که به صورت دیواری طراحی شده اند و به حالت توکار نصب می شوند و گرمای مطلوبی را در محیط پخش می کنند.

انواع سیستم های گرمایشی

سایر سیستم های حرارتی هیمورا

گروه ماشین سازی هیمورا از تولید کنندگان انواع سیستم های گرمایشی است و با بهره گیری از دانش مهندسین جوان توانسته سیستم های حرارتی متنوعی را طراحی، تولید و راهی بازار کند. علاوه بر سیستم های حرارتی پرکاربردی که در بالا در مورد آنها توضیحاتی ارائه شد، هیمورا تجهیزات گرمایشی دیگری نیز تولید کرده که دارای مصارف خانگی هستند و به دو صورت برقی و گازی ساخته شده اند. از مهم ترین این تجهیزات می توان به سیستم های گرمایش از کف اشاره کرد که در کف ساختمان نصب می شوند. استفاده از این تجهیزات به دلیل اینکه فضایی را اشغال نمی کنند، بیش از دیگر دستگاه های گرمایشی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ” سیستم گرمایش از کف چیست؟ ” مراجعه کنید.

انواع سیستم های گرمایشی

مزایای سیستم های حرارتی خانگی هیمورا

  • در ساخت تمامی تجهیزات گرمایشی هیمورا از قطعاتی استفاده شده است که دارای استاندارد های ایزو هستند.
  • در سیستم هایی که از انرژی الکتریکی برای تامین گرما استفاده می کنند، تمامی موارد ایمنی به صورت کامل رعایت شده و هیچ گونه خطر برق گرفتگی فرد را تهدید نمی کند.
  • مهندسین گروه ماشین سازی هیمورا تمامی سعی و تلاش خود را کرده اند تا دستگاه هایی را طراحی و تولید کنند که با مصرف بهینه انرژی و سوخت، گرمای بالا و مطلوبی را در محیط ایجاد کنند.

کلام آخر

نیاز به گرما و انواع سیستم های گرمایشی از مهم ترین و ضروری ترین نیازهایی است که برای گرمایش محیط در روزهای سرد سال افزایش می یابد. گروه ماشین سازی هیمورا از تولیدکنندگان تجهیزات گرمایشی صنعتی و خانگی است و با نیم قرن سابقه توانسته دستگاه های متنوعی را راهی بازار کند. سیستم های گرمایش خانگی این گروه صنعتی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و با توجه به نیازی که فرد دارد، به راحتی می تواند دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کند. از ویژگی های بسیار مهم در مورد این تجهیزات، مصرف بهینه انرژی و راندمان بالایی است که دارند. آخرین نکته مهم در مورد تجهیزات گرمایشی خانگی هیمورا این است که به سیستم حرارتی مرکزی نیاز ندارند و به صورت مستقل جهت تامین گرما مورد استفاده قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *